צפו: בית"ר ירושלים והפועל ב"ש נפרדו ב-1:1 וימשיכו להיאבק על המקום השלישי

ז'וסואה
ז'וסואה | דני מרון

הקבוצה מהבירה רצתה לפתוח פער של שמונה נקודות אך הייתה הרבה פחות טובה כשניצן הציל אותה מהפסד. יוספי הבקיע ראשון (52), גרסיה השווה מבישול של ורד (61). החמצה ענקית לשהר, קונטה הורחק

(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים והפועל באר שבע נפגשו הערב (שבת) בטדי לקרב על המקום השלישי בטבלה כשהן במומנטום שונה לחלוטין. הקבוצה של רוני לוי נראתה לא רע בכלל במשחקי ההכנה ושורר אצלה שקט תעשייתי בניגוד לפגרה הסוערת שעברה על הקבוצה מהדרום. ניצחון שלה היה פותח פער של שמונה נקודות, אלא שלקבוצה של יוסי אבוקסיס היו תוכניות אחרות לגמריי. זה נגמר בתיקו 1:1 שמקפח את הקבוצה מהדרום.
 
 
אבוקסיס בחר שלא לשחק הגנתי ופתח עם ארבעה שחקנים בהגנה. באר שבע הייתה טובה יותר במחצית הראשונה והגיעה לשתי הזדמנויות גדולות בהתקפות מתפרצות, אך נעצרה על ידי איתמר ניצן. לאחר השוויון, בן שהר שעלה מהספסל משום שלא היה כשיר במאת האחוזים, היה חייב לקנות את עולמו אחרי מסירה נהדרת של אלטון אקולטסה, אלא שהוא בעט על השוער, שהשאיר נקודה לבית"ר. בב"ש יהיו מאוכזבים מהתוצאה אך יכולים להיות מרוצים מהיכולת.
 
 
בצד של בית"ר, לא ראינו מספיק מהכישרון ההתקפי של הקבוצה. אלירן עטר היה חלש והוחלף במחצית (גם בגלל פגיעה שספג בזרת), הקבוצה איימה לאיים על השער ולא ראינו אפילו לא דריבלים עוצרי נשימה כמו שאפשר לצפות משחקנים עם יכולת כדורר משובחת.


חלוקת נקודות בסיום, בב"ש יכולים להרגיש שהגיע להם יותר (דני מרון)

דן איינבידנר מול ז'וסואה. הפער נשמר (דני מרון)


השלט של אוהדי בית"ר (דני מרון)

רוצים לראות אותו מלא. אצטדיון טדי (דני מרון)
  

 
תומר יוספי שהיה אולי ההפתעה הגדולה בהרכב של אבוקסיס, העלה את באר שבע ליתרון בדקה ה-52 אחרי בישול נפלא של אלטון אקולטסה שהיה פשוט בלתי ניתן לעצירה בכדרורים בכנף והקשה על אנטואן קונטה, שסיים ערב מתסכל והורחק בצהוב שני סמוך לסיום. היתרון החזיק מעמד תשע דקות, כאשר החלק הקדמי של בית"ר סיפק הברקה בודדה – עידן ורד שלח כדור חכם לליוואי גרסיה שהשווה בבעיטה בסיבוב וחגג בסלטה נהדרת.
 
 
שתי הקבוצות ימשיכו במאבק גם באמצע השבוע. בית"ר תצא למשחק חוץ נגד הפועל תל אביב בבלומפילד, בעוד הפועל ב"ש תחזור הביתה ותארח את הפועל חיפה.


יוסי אבוקסיס (דני מרון)


רוני לוי (דני מרון)

הרכבים
בית"ר ירושלים:  איתמר ניצן; אנטואן קונטה, אור זהבי, דיוגו ורדסקה, מקסים גרצ'קין (אורי מגבו, 90+1) עלי מוחמד, דן איינבינדר, ליוואי גרסיה, עידן ורד (שלומי אזולאי, 75), חנן ממן (שלום אדרי, 75)  ואלירן עטר (פרדי פלומיין, 46).

הפועל באר שבע: אוהד לויטה; בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור, שון גולדברג; מרואן קבהא, תומר יוספי (אור דדיה, 83), דויד סימאו, ז'וסואה, אלטון אקולטסה; קייס גאנם (בן שהר, 63).

מהלך משחק
כבר לאחר חצי דקה ניסתה הפועל ב"ש להפתיע את הגנת בית"ר ירושלים עם כדור ארוך לעברו של קייס גאנם אלא שהשוער איתמר ניצן זיהה את המתרחש והרחיק. בדקה השביעית ז'וסואה סיפק את הניסיון הראשון במשחק אבל היה מאוד לא מדויק. ב"ש המשיכה את הדקות הלא רעות בפתיחה כאשר אלטון אקולטסה ביצע עבודה טובה באגף והעביר כדור רוחב אך אף שחקן לא הגיע אליו (דקה 11).


הכדורגל חזר בטדי (דני מרון)

אקולטסה. מסוכן מאוד על הקווים (דני מרון)

מאבקים קשים במרכז השדה (דני מרון)

בית"ר נכנסה לעניינים לאט לאט אך עלי מוחמד בעט רע מחוץ לרחבה. באר שבע המשיכה להיות מסוכנת יותר והריחה את היתרון: בדקה ה-30 ז'וסואה הרים מצד שמאל, תומר יוספי נגח נהדר אבל איתמר ניצן סיפק הצלה נהדרת. בדקה ה-36 איום ראשון מצד בית"ר כאשר ליוואי גרסיה מסר הצידה לאלירן עטר אך החלוץ כבר סיפק בעיטות טובות יותר מחוץ לרחבה. אוהד לויטה לא התקשה לקלוט את הכדור.

ז'וסואה מאוכזב. ב"ש ראויה ליתרון (דני מרון)

קייס גאנם מול דיוגו ורדסקה (דני מרון)

לואי טאהא מקשה על ליוואי גרסיה (דני מרון)

רגע לפני ההפסקה ניצן סיפק עוד הצלה גדולה והשאיר את השער נעול, הפעם זינק נפלא אחרי בעיטה מסובבת של אקולטסה (44). האורחת דרשה צהוב שני לגרסיה אחרי עוד עבירה שביצע אך השופט חס עליו. לפני השריקה, ז'וסואה ניסה להפתיע את ניצן מזווית קשה אך השוער הדף וקבע 0:0 בהפסקה, כאשר ב"ש הובילה 3:12 בניסיונות לעבר השער.


עטר מול סימאו. לא משחק שיירצה לזכור (דני מרון)

במחצית השנייה ביצע רוני לוי חילוף משמעותי כאשר הוציא את אלירן עטר שהיה חלש וספג פגיעה בזרת והכניס במקומו את פרדי פלומיין, אולם ב"ש המשיכה בדומיננטיות שלה. אקולטסה המשיך לתסכל את אנטואן קונטה על הקו, העביר כדור רוחב מצוין ותומר יוספי אמנם נבלם בניסיון הראשון בדקה ה-53 אך היה מהיר מכולם לכבוש את הריבאונד, 0:1 לב"ש.


עלו ליתרון מוצדק. שחקני ב"ש (דני מרון)


תומר יוספי חוגג (דני מרון)


גאנם מברך (דני מרון)

שער היתרון החזיק מעמד עשר דקות בלבד. שגיאה ראשונה בהגנת באר שבע, ורד מסר כדור חכם לגרסיה הלא מכוסה שבעט בסיבוב לרשת, 1:1. אבוקסיס הגיב מייד והכניס את בן שהר על חשבונו של קייס גאנם בדקה ה-63. 


גרסיה השווה והתכונן לסלטה (דני מרון)


רק בשביל זה היה שווה לראות אותו כובש (דני מרון)


שחקני בית"ר חוגגים את השוויון (דני מרון)

רבע שעה לסיום ביצע לוי חילוף כפול במטרה לרענן את הכוחות. שלומי אזולאי, ושלום אדרי החליפו את עידן ורד וחנן ממן. בדקה ה-81 ב"ש הייתה חייבת לכבוש את שער הניצחון. אקולטסה פתח בעוד ספרינט מצוין, הכדור הגיע הציד לבן שהר והחלוץ הפגין חלודה ובעט על איתמר ניצן. אבוקסיס ביצע חילוף הגנתי כשהכניס את אור דדיה הצעיר שבע דקות לסיום, כנראה מסתפק בנקודה. 

בדקה ה-85 אנטואן קונטה הורחק בצהוב שטותי מיותר ולוי הגיע עם חילוף הגנתי משלו כאשר שי קונסטנטין עלה לשחק.

אנטואן קונטה. הורחק (דני מרון)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי