קלינגר: "נשלב צעירים גם במחיר של הפסדים. חובת ההוכחה עליהם"

שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים | מאור אלקסלסי

האדומים חגגו את הניצחון המדהים בסמי עופר: "הייתה תקופה מאתגרת". על הערב החלש של היריבה: "מכבי חיפה בלי חזיזה לביא ואשכנזי זו קבוצה אחרת"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב השיגה הערב (שבת) ניצחון סנסציוני על מכבי חיפה בסמי עופר, במשחק הפתיחה של הפלייאוף העליון. האדומים עם סגל צעיר וללא מלך השערים של הקבוצה, עומרי אלטמן, שנעדר מהסגל בעקבות מחלה. מוטי ברשצקי שהצטיין ועומר דמארי כבשו, ואפילו שער מדהים של מקסים פלקושצ'נקו מנגד לא הרס את החגיגה. מאמן הקבוצה, ניר קלינגר סיכם את המשחק.

"עכשיו אפשר לומר שנהננו, אבל התקופה הזאת הייתה מאוד מאתגרת בשבילנו. אני חושב שאנחנו הראשונים שהתחלנו להתאמן, ועכשיו אפשר לגלות, שהבאנו את כל השחקנים בזוגות וזה ניכר בכושר הגופני היום. אני מרוצה, אני חושב שהיו יכולים לחסוך לי כאב לראש ולסיים את זה מוקדם יותר, אבל ניקח את הניצחון"
 
 
השתלבות הצעירים: "אני חושב שמועדון כמו הפועל תל אביב, לפחות בדרך שאני הולך בה בקריירה שלי, וצמחו תחתיי המון שחקנים נפלאים בכל קבוצה שאימנתי, זה יתרון מסוים שלי שאני יכול לזהות. זאת רק ההתחלה, אין ספק שהם נתנו הופעה טובה, אבל אני רוצה לראות המשכיות לאורך כל הדרך. לשלב צעירים זאת הייתה החלטה של משה סיני ושלי בגיבוי ההנהלה, ואנחנו נלך איתה עד הסוף, גם במחיר של הפסדים".

קלינגר המשיך לדבר על המשחק הנפלא של השחקנים הצעירים בסגל שלו: אני חושב שחובת ההוכחה הם על הצעירים, זיהינו שיש עם מי לעבוד, זיהינו שיש פוטנציאל, שהאף לא יעוף למעלה. לא להשתמש במונח 'תינוקות של קלינגר'. יש לי שלוש בנות והן התינוקות היחידות שלי. המטרה שלנו היא גביע, הליגה היא פלטפורמה מצוינת לראות את הצעירים האלה, ובוא נראה מה יקרה. כולם היו נהדרים, לא רק הצעירים. בוזגלו סוף סוף נתן משחק וחזר לעצמו, ולדעתי מוטי ברשצקי המצטיין. הולכים קדימה, יום שלישי בית"ר, רוצים גם לנצח ולא להשתגע. 

 
תוכנית המשחק: אני חושב שצריך להתנהג כמו מקצוענים, עובדה שעשינו הכנה טקטית מאוד מדוקדקת, וברור שתוכנית המשחק הייתה שונה כי מכבי חיפה הייתה חסרה שלושה שחקנים מאוד חשובים, בלי חזיזה, אשכנזי ולביא זו קבוצה אחרת לגמרי. הם מכניסים את עוואד שועה ואנחנו מכניסים את ליידנר וטמם, זה כיף גדול. 
 
 


דורון ליידנר וירדן שועה. משחק נפלא לכישרון הצעיר של הפועל (מאור אלקסלסי)

גם מאור בוזגלו, ניגש לעמדת הראיונות בסיום וסיפר על החגיגה הביזארית שלו בגול הראשון: "הייתה לי תחושה מאוד חזקה שזה יקרה, בין אם אני אכבוש או אבשל, שמח שזה יצא לפועל. אנחנו משחקים בשביל הקהל, אז חגגתי בשביל שני הצדדים. מחשבה יוצרת מציאות ברגע שאנחנו מוכנים ומאומנים יותר אז רואים את זה על המגרש. אם צריך להשוות ממה שקורה עכשיו לפתיחת העונה, זה שכל אחד יודע מה התפקיד שלו על המגרש"

השתלבות הצעירים: "אין ספק שיש לי איזה מילה כשחקן ותיק בקבוצה. אני משתדל לנסות לכוון ולנסות לדבר איתם כמה שיותר. אין פערים יותר מדי גדולים, צריך להרגיש ביטחון, כדורגל זה בסופו של דבר משחק שכולנו נהנים ממנו וצריך ליהנות. זה הכי חשוב".

ההכנה למשחק בצל הקורונה: "באנו מאוד מוכנים טקטית, זה משחק שיכול לתת המון ביטחון בהמשך. צריך לתת קרדיט לצוות המקצועי ולצעירים, עבדנו מאוד קשה. אין לנו הרבה זמן לחגוג, אני אהיה קלישאתי טיפה אבל יש לנו עוד שלושה ימים משחק ואנחנו רוצים לשמור על המשכיות". 


מאור בוזגלו חוגג את הגול הראשון. היה מתוכנן (מאור אלקסלסי)

גביע המדינה: "אין ספק שגביע זה חשוב אבל לפני זה יש לנו שני משחקים מאוד חשובים. אני חושב שזה פלייאוף מאוד חשוב, אחרי המון המון שנים יש כל כך הרבה קבוצות נפלאות, אם היה קהל זה הפלייאוף המושלם. נקווה לשמח אותם מהבית".

האליפות של מכבי ת"א? "אף פעם לא הסתכלתי על קבוצה אחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי