יואב כץ: "ארה"ב מדינה אנרכיסטית כרגע, המצב לא סימפטי"

יואב כץ
יואב כץ | דני מרון

בעלי הפועל חיפה דיבר על המהומות באמריקה ב-103FM: "פגעו במאות אלפי אנשים, בפרנסה שלהם ובדברים שבנו כל החיים. מקווה שטראמפ ישליט סדר". וגם: האם הוא שוקל לרכוש את הפועל באר שבע?

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

המחאות האלימות שהתרחשו בארצות הברית במהלך השבוע האחרון, בעקבות רצח ג'ורג' פלויד, גבו מחיר כבד גם מבעלי הפועל חיפה יואב כץ שמספר עסקים שלו הושחתו על ידי המתפרעים. הערב (שלישי) כץ התייחס לנושא בתכנית הספורט של 103FM וגם הגיב בקצרה להפסד של החיפאים למכבי תל אביב במחזור הפתיחה של הפלייאוף העליון.

"אני מקווה שדונאלד טראמפ ישליט חוק וסדר כאן. כרגע זו מדינה אנרכיסטית, זה איום ונורא מה שנעשה כאן, הכל מובל על ידי קבוצה של צעירים אנרכיסטים. לצערי יש עידוד לאנרכיה הזו ולכן המצב מאוד לא סימפטי", אמר כץ בתחילת דבריו.

על מקרה הרצח שעורר את תחילת הסערה: "היו שם ארבעה אנשים וכולם צריכים לעמוד לדין. אבל אי אפשר להחריב שכונות שלמות ולפגוע במאות אלפי איש, בפרנסה שלהם ובדברים שהם בנו במשך כל החיים שלהם. זה ארגון אנרכיסטי בסגנון שנות ה-20".

עוד אמר בעלי הפועל חיפה בנוגע להתפרעויות: "80-90 אחוז מתוך ההרוגים השחורים נרצחו על ידי אפרו-אמריקאים אחרים. האנרכיזם הזה לא נלחם בשוטרים, זה נגד כל ארצות הברית. זו לא חזרה לתקופת מלחמת האזרחים, אבל הרסו כאן מחייה למאות אלפי אנשים בפרעות אנרכיסטיות. צריך להפסיק עם זה. בעיר שלי שאני מכיר אותה די טוב, שכונות שלמות נחרבו בגלל ההרס הזה. לא מסתכלים על זה שיש כאן נזק כלכלי בלתי יאומן, שייקח עשרות שנים ואולי יותר לתקן אותו".

יואב כץ. המחאות גבו ממנו מחיר כלכלי כבד (מאור אלקסלסי)
יואב כץ. המחאות גבו ממנו מחיר כלכלי כבד (מאור אלקסלסי)

כץ נשאל האם המציאות הקיימת באמריקה תעודד את חברי הקהילה היהודית לעלות לישראל ולא פסל את האפשרות: "אני בטוח שכן. הרבה יהודים מסתכלים על ישראל כמקום נעים יותר לחיות מאשר ארצות הברית ברגע זה".

על ההתבטאויות של שחקנים ומאמנים ב-NBA: "הפוליטיקאים משתדלים לכוון את זה למטרות שלהם. כל צד מנסה לעשות את זה וזה גורם לאסון, שופכים אש על המדורה כל החכמים הגדולים האלו. נשרפים בתים, נשרפות חנויות וקניונים והם מושכים את האש הזו לכיוון הפוליטיקה לקראת הבחירות הקרובות".

בנושא אחר, הבעלים דיבר על ההפסד של הפועל חיפה למכבי תל אביב: "אני חושב שלא נראינו כל כך גרוע, קיבלנו שני גולים קלים ממצבים נייחים. נכון שזה חלק מהמשחק, אבל זה לא יקרה עוד פעם ואני חושב שיהיה לנו משחק טוב יותר נגד באר שבע. גם הפועל חיפה קבוצה מצוינת, אני מאמין שאפשר לנצח אותם. שלושה חודשים לא שיחקו כדורגל והיה רק חודש להתכונן לחזרה, גם מכבי תל אביב למרות הדומיננטיות לא נראו הכי טוב".

לסיום, כץ התייחס בהומור לאפשרות שירכוש את הפועל באר שבע: "מזג האוויר בבאר שבע יותר מדי חם. המסעדות שם לא כל כך מוצאות חן בעיניי, אני אשאר בחיפה. אין שם ים. אני מעריך את ההצעה הנדיבה, אבל לא היום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי