ורד: "היינו על הפנים, אין מחילה". שחקני הפועל ת"א חגגו עם האוהדים

עידן ורד מאוכזב
עידן ורד מאוכזב | דני מרון

קפטן בית"ר לקח אחריות אחרי התבוסה נגד הפועל ת"א: "הייתי שרוצה שהקהל יהיה פה לתת לנו בראש". מאות התקצבו מחוץ לבלומפילד, בוזגלו: "אי אפשר היה לאכזב אותם"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב השתחלה לפלייאוף העליון ברגע האחרון, אבל גם הערב (שלישי) היא הוכיחה ובגדול שהיא ראויה להיות חלק משש הראשונות בטבלת ליגת העל. אחרי שהדהימה את מכבי חיפה בסמי עופר בשבת עם 1:2 מרשים, הערב היא הביסה 0:3 בצורה מרשימה את יריבתה המושבעת, בית"ר ירושלים.

אבל מה שעוד היה מדהים הערב בבלומפילד הוא שמאות אוהדי הפועל תל אביב הגיעו לאצטדיון כדי לתמוך בקבוצתם. כמובן שהם לא נכנסו פנימה, אבל הם עמדו על הכביש הסמוך למגרש, צפו במשחק דרך מסכי הטלוויזיה של בית הקפה הסמוך לשער 5 וסיפקו חגיגה שכמובן מנוגדת לכל החוקים וההנחיות בעידן הקורונה.

לאחר המשחק, המאמן ניר קלינגר הבהיר כי למרות שקבוצתו לא תוכל לשחק באירופה, היא לא מתכוונת להעביר את הזמן עד תום העונה: "קודם כל אני מקווה שזה הפיך, אבל כרגע אנחנו מסתכלים על המטרות המיידיות שלנו שהן לנצח ולהיראות טוב. השחקנים עבדו קשה בתקופת הקורונה וגם הצוות, זה ניכר במוכנות הגופנית שלנו, בתבניות של משחק כדורגל ואנחנו לא סתם שוכחים אחרי שלושה חודשים אלא חוזרים למקורות ולדברים היפים שעשינו לפני הפגרה. בינתיים אנחנו עומדים במטרות שלנו. מה הלאה? מקווה שנוכל להחזיק את השחקנים במתח".

האם ציפה לפתוח ככה את הפלייאוף: "לא ככה, אבל ידעתי שנהיה קבוצה חזקה. אסור לשכוח שאנחנו כרגע עם משחק יותר משאר היריבות, כלומר צריך לחלק עוד יותר את הדקות ויש לנו גם באר שבע בשבת. צריך לעשות רוטציות, אנשים לא שיחקו שלושה חודשים ורצים פה בנתונים יפים מאוד"

ברשצקי נשמר לחצי גמר הגביע, אך אלטמן עשה את העבודה: "יש לי קצת ניסיון ואני משתמש בו. אם אלטמן לא היה חוזר, אז מוטי לא היה בחוץ. אבל כשיש לי פריבילגיה כזו, אפשר לשמור את אחד השחקנים הטובים שלנו לגביע. חוץ מזה הוא עייף מאוד, הוא השחקן שרץ הכי הרבה בליגה, אז מגיע לו גם יומיים של מנוחה".

קלינגר התייחס גם לכרטיס האדום שספג מייקל אולהה, שלא יוכל לשחק נגד באר שבע בעקבות כך, אך כן יעמוד לרשות המאמן בחצי גמר הגביע: "הוא עשה מה שעשה ויצא לו טוב. האם אני הייתי עושה את אותו הדבר? אני מנוע מלהגיב".

שחקני הפועל חוגגים עם הקהל מחוץ לבלומפילד (דני מרון)
שחקני הפועל חוגגים עם הקהל מחוץ לבלומפילד (דני מרון)
מאות אוהדים התקבצו מחוץ לאצטדיון (דני מרון)
מאות אוהדים התקבצו מחוץ לאצטדיון (דני מרון)

מאור בוזגלו, שנראה נהדר עם שער ובישול, דיבר על הפתיחה הלוהטת לפלייאוף העליון: "אנחנו מתעסקים בכדורגל והכל יכול לקרות. עברנו עונה הזויה, אבל הגענו למאני טיים בצורה טובה, כשאנחנו מוכנים לכל משחק ועומדים בעומס מטורף אז זה כיף".

החגיגה עם האוהדים שבחוץ: "יש גדר שמפרידה, חושך וקהל בטירוף. כמה שאנחנו משתדלים לשמור על ההנחיות, פשוט אי אפשר היה לאכזב אותם וגם אפשר להבין אותם – הם מתגעגעים להרגשה של ניצחון ולהגיע לאצטדיון וזה מחמם את הלב".

האם הוא מרגיש כמו המבוגר האחראי: "כן. אני מרגיש שאני חייב לבצע התאמות ושאני לא הילד שהייתי, אלא אחד הוותיקים אם לא הכי ותיק. יש עליי אחריות גדלה לכיוון את הצעירים במצבים של לחץ, לצעירים לפעמים יש אדרנלין מטורף וצריך לפעמים לדעת לשחק עם השכל. לילדים האלה צריך לתת להתפתח בלי יותר מדי הסחות דעת, לתת להם ליהנות מסיטואציה כי זו לא הזדמנות שמתרחשת כל יום".

מאור בוזגלו. ערב נהדר להפועל ת
מאור בוזגלו. ערב נהדר להפועל ת"א (דני מרון)

בצד המאוכזב, רוני לוי הודה שזו לא הקבוצה שהוא רוצה לראות: "זה היה החצי הראשון הכי גרוע שלנו השנה, לא נכנסנו למשחק במוטיבציה, לא בטקטי, בהנעת כדור ולא בשום פרמטר. אפילו חילקנו להם מתנות כדי שיכבשו שערים. לפחות את החצי השני התחלנו עם יותר אנרגיות ודחפנו קדימה יותר, לצערי את המצבים שייצרנו לא יכולנו לממש. ואז ספגנו והמשחק נהיה לא מסודר. רע מאוד".

האם הפגרה עשתה נזק: "עובדתית כרגע כן. למרות שהמשחק נגד באר שבע לא היה רע מבחינתנו בשורה התחתונה, היום היה רע מאוד. עשינו תיקו והפסד וחזרנו הכי רע שאפשר".

פתאום הכרטיס לאירופה בסכנה: "בהחלט. ידענו שהפלייאוף העליון יהיה מאוד קשה, גם לשמור על מקום השלישי בטח כשהיריבות חזקות מאוד. ביום כזה שאנחנו על הפנים, צריך להיות חזקים, לעבוד קשה ולהוציא את הקבוצה מהמצב הזה".

למה ורד לא פתח ומה דעתו על הספסל הבינוני: "עידן ורד חזר מפציעה ארוכה וחשבנו ששני משחקים בשלושה ימים יהיה מסוכן עבורו, חשבנו שיעשה שינוי מהספסל אבל לא ידענו שנהיה בפיגור כפול ובמשחק כזה רע. זה לא הזמן לדבר על המחליפים, בית"ר ירושלים הופיעה רע מאוד ובזה אני מתמקד כרגע. לגבי הסגל הרחב והשנה הבאה, יש זמן לדברים האלה".

רוני לוי. זו לא הקבוצה שהוא רוצה לראות (דני מרון)
רוני לוי. זו לא הקבוצה שהוא רוצה לראות (דני מרון)

קפטן בית"ר ירושלים, עידן ורד, לקח אחריות: "אין לנו תירוצים. זה היה משחק לא טוב של כולם, מהקפטן ועד אחרון החבר'ה, כולם היינו פשוט על הפנים הפנים ואין על כך מחילה ואין לי מה לומר חוץ מלבקש סליחה מהקהל, ההנהלה וכל הצוות. אנחנו כל השבוע עובדים והיום באנו לפה ועשינו את הכל הפוך. כואב לי, אני עוד שנייה בוכה וזה מאוד לא קל לי".

האם זו נחמה שלא היו אוהדים במשחק כזה: "הייתי מאוד רוצה שהקהל יהיה פה וייתן לנו בראש, כי להיות בבית"ר ירושלים זה לא רק להיות שחקן מוכשר וטכני, אלא גם אחד שצריך להביא לב, תשוקה וגישה וכל זה לא היה היום. קיבלנו בראש בצדק ואין לי מה להגיד מעבר לזה. יש לנו ביום שני משחק (נגד מכבי תל אביב) וזה יהיה משחק על הכבוד שלנו, כי לכל אחד ואחד יש מה להוכיח וצורך להראות שהוא ראוי להיות חלק ממועדון כזה גדול".

שחקנים בבית"ר ירושלים סיפרו לאחר המשחק כי האווירה בחדר ההלבשה הייתה רעה: "מזמן לא היה כזה שקט, נצטרך לעשות חושבים". אופיר קריאף, שטען לפציעה והוחלף בדקה ה-41, ייבדק מחר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי