מריחים אליפות: מכבי תל אביב ניצחה 0:2 את מכבי חיפה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

הצהובים ניצחו בפעם השלישית את השנייה בטבלה ופתחו פער של 12 נקודות כשנותרו שמונה מחזורים, והם בדרך לתואר שני ברציפות. כהן בישל לגולסה (18), חוזז הכפיל (87)

(גודל טקסט)

איי שם בחודש מרץ בליגת העל חגגו את הפלייאוף העליון המרתק מזה שנים, כזה בהשתתפות "חמש הגדולות", כשהפער בין המוליכה מכבי תל אביב לסגנית מכבי חיפה עמד על שש נקודות – שונה לגמרי מאשר המצב בעונה שעברה, אלא שבשבוע שעבר הירוקים מעדו, ומתח ודרמה כלל לא מעניינים את הצהובים של ולדימיר איביץ'. האלופה מריחה את תואר האליפות כשניצחה בפעם השלישית העונה את היריבה הישירה לכתר, הפעם 0:2, ופתחה פער של 12 נקודות כשנותרו רק שמונה מחזורים.

איביץ' הוכיח שוב עד כמה הוא המאמן מספר אחד בארץ, ומכבי, יודו גם אלה שלא מחבבים אותה – הקבוצה הטובה מכולן, ובפער. ככה זה עם 31 משחקים ללא הפסד, כולל העונה שעברה. איביץ', כמו תמיד, פגע בינגו בכל החלטה. הוא החזיר להרכב הערב את יונתן כהן וזה גמל לו בבישול לאייל גולסה, כאשר גם דור פרץ בלט לטובה כשרץ מרחבה לרחבה. בהמשך עלה מהספסל עומר אצילי ובישל את השער השני למתן חוזז.

החגיגות של הצהובים בסיום אמרו הכל. מעבר לכך נרשם אירוע מרגש כאשר לאחר השער הראשון, שחקני האלופה רצו ליציע והניפו את החולצה של איתן טיבי, הבלם שיושב שבעה על מות אביו ולכן נעדר מצמד המשחקים האחרונים.

המחווה הנפלאה של שחקני מכבי תל אביב לטיבי (דני מרון)

מנגד, מרקו בלבול הציג הרכב הרבה יותר טוב מאשר המשחק ביום שבת, כאשר הקפטן נטע לביא חזר למרכז השדה, סאן מנחם מילא את המקום באגף שמאל וראינו שני חלוצי חוד: ניקיטה רוקאביצה ומוחמד עוואד, אך הירוקים היו חיוורים ולא הגיעו לאף מצב מסוכן. גם ניצחון כנראה לא היה עוזר להם במאבק האליפות, אך בהחלט היה משנה משהו עבור האוהדים. כרגע, הקבוצה של בלבול פשוט סובלת ממחסום מנטאלי מול הצהובים והיא מתרסקת ומקלקלת את הרושם הטוב שהותירה העונה. שער זכות אחד בלבד בשני המחזורים האחרונים ואפס נקודות.

אחד ההבדלים הגדולים בין הקבוצות היה במרכז השדה. דן גלזר שוב היה מעל כולם, כשהשער הראשון החל בחטיפת כדור מצוינת שלו. אייל גולסה הגיע לכל משחק גדול. נטע לביא היה הרחק משיאו ולא נמצא לו הפרטנר המתאים.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מריחים אליפות (דני מרון)


שחקני מכבי תל אביב חוגגים. האליפות כמעט סגורה (דני מרון)


לילה צהוב (דני מרון)

איביץ' ובלבול. נוקאאוט במשחק העונה (דני מרון)

דולב חזיזה וסינטיהו סלליך מאוכזבים (דני מרון)

הרכבים
מכבי תל אביב: דניאל טננבאום; אנדרה ז'ראלדש (שחר פיבן, 90+1), שרן ייני, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט; דור פרץ (דור מיכה, 69), דן גלזר, אייל גולסה (אבי ריקן, 89); יונתן כהן (ניק בלקמן, 69), איתי שכטר (עומר אצילי, 69), מתן חוזז.

מכבי חיפה: ג'וש כהן; ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם; נטע לביא, צ'רון שרי, מקסים פלקושצ'נקו (ירדן שועה, 57), יאניק ווילדסחוט סינטיהו סלליך, 80); מוחמד עוואד (דולב חזיזה, 57), ניקיטה רוקאביצה.


משחק עונה (דני מרון)

מהלך המשחק:
מכבי תל אביב פתחה חזק ומייד הלכה קדימה. הרמה של אנריק סבוריט מאגף שמאל הייתה גבוהה מדי וללא כתובת. בהמשך, כדור רוחב של דור פרץ מצד ימין נבלם על ידי ההגנה. בדקה הרביעית ניסה את כוחו צ'ארון שרי שהיה חלש מאוד במשחק הקודם, הכדור הלא רע שלו החמיץ במעט את הקורה. בדקה השישית מתן חוזז הפתיע את ג'וש כהן מרחוק, השוער השמיט והכדור כמעט נכנס פנימה.

ג'ראלדש מול ווילדסחוט (דני מרון)

יונתן כהן. חזר להרכב (דני מרון)


שרי. היחיד שאיים על השער בצד הירוק (דני מרון)

לאט לאט האלופה הגבירה את הקצב. בדקה ה-16 היא הגיעה למצב ראשון אמיתי. דן גלזר חילץ כדור במרכז השדה ומסר לאיתי שכטר, החלוץ חיכה ובתזמון מדויק שלח את דור פרץ שבעט כדור שטוח אך לא מספיק חזק וג'וש כהן הדף לקרן. כעבור דקה הצהובים עלו ליתרון ובצדק. יונתן כהן נשלח באגף ימין, חיכה בסבלנות מול נטע לביא ומסר אחורה לאייל גולסה. הקשר שלח בעיטת סרגל לרשת של ג'וש כהן, 0:1 למכבי תל אביב. השחקנים הניפו את החולצה של איתן טיבי שיושב שבעה על אביו והקדישו לו את השער במחווה מרגשת.


דור פרץ כמעט כובש (דני מרון)


גולסה וג'ראלדש חוגגים (דני מרון)

יופי של שער לקשר (דני מרון)

מכבי חיפה הייתה לא בעניינים. איתי שכטר הגיע למצב מסוכן מול ג'וש כהן ונבלם, השוער הצליח להדוף גם את הריבאונד של מתן חוזז אך למזלם של הירוקים השופט שרק לנבדל. הירוקים היו חסרי רעיונות והסתפקו בהגבהות לא מסוכנות ובכדורים ארוכים, ממש לא הכדורגל שאפיין אותה העונה. היחיד שניסה בכדורגל מסודר הוא יאניק ווילדסחוט שהקשה על אנדראה ג'ראלדש.

יונתן כהן. מסוכן מאוד מכנף ימין (דני מרון)

הצהובים הביכו את האורחת בהתקפות המתפרצות ומקסים פלקושצ'נקו ביצע עבירה על יונתן כהן כדי למנוע עוד מצב לגול (26). הכדור החופשי של הקשר הלך מעל המשקוף. בדקה ה-34 ניסיון מעניין של מכבי חיפה הסתיים בלי כלום כאשר מוחמד עוואד הרים נפלא מהאגף אבל הכדור היה מעט גבוה מדי עבור צ'ארון שרי. כעבור שתי דקות איתי שכטר ביצע מהלך נהדר באגך שמאל והרים לרחבה אבל הכדור היה גבוה. בדקה ה-40 ארנסט מאבוקה פרץ לרחבה אך חיכה עם כדור הרוחב ודן גלזר ביצע גליץ' נהדר והוציא לקרן.

איתי שכטר. האלופה נחלשה (דני מרון)

למרות שמכבי חיפה הייתה זקוקה לשינוי גדול, מרקו בלבול החליט שלא לבצע שינוי בהפסקה. בדקה ה-54 איתי שכטר כדרר ברחבה וזרק את עצמו, השופט התעלם בצדק. בדקה ה-57 בלבול השתכנע עם חילוף כפול: ירדן שועה החליף את מקסים פלקושצ'נקו במטרה להעיר את החוד, ודולב חזיזה ששב מפציעה החליף את מוחמד עוואד. מייד לאחר מכן הירוקים כמעט כבשו. כדור חופשי מסוכן של צ'ארון שרי כמעט הערים על דניאל טננבאום כשאף שחקן לא נגע בכדור, אך השוער הדף נפלא.

דניאל טננבאום. מחוסר עבודה (דני מרון)

בדקה ה-68 איביץ' השתמש גם הוא בספסל שלו עם חילוף משולש: דור מיכה, עומר אצילי וניק בלקמן נכנסו כדי לרענן את השורות. השינויים לא הוכיחו את עצמם ושתי הקבוצות התקשו מאוד להגיע למצבים. בדקה ה-80 ירדן שועה בנה התקפה טובה, מסר הצידה, הכדור הגיע לדולב חזיזה אלא שהמחליף היה חלוד, התמהמה עם הבעיטה ונבלם.


ירדן שועה. לא הצליח לעזור למכבי חיפה (דני מרון)

נטע לביא מורחק. הירוקים הרימו ידיים (דני מרון)

שמונה דקות לסיום הירוקים מרימים ידיים. הקפטן נטע לביא, שלא בלט לטובה הערב, ספג צהוב שני מעורר מחלוקת והורחק. כמובן שהיות ומדובר בצהוב שני, אין בדיקת VAR. בדקה ה-87 מכבי ת"א סגרה עניין – מתפרצת נפלאה הסתיימה בכדור עומק נהדר של עומר אצילי לעבר מתן חוזז שכבש שבוע שני ברציפות, כאשר ג'וש כהן היה חייב לעשות יותר. 0:2 למכבי תל אביב.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים את השער השני. שוב מתן חוזז (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי