הראש כבר בגביע: צפו ב-0:0 בין הפועל ב"ש להפועל ת"א

אנתוני וארן, אוראל דגני
אנתוני וארן, אוראל דגני | דני מרון

הקרב על המקום הרביעי הסתיים כמעט ללא מצבים איכותיים. שתי הצלות טובות של שטקוס במחצית הראשונה מנעו מאבוקסיס הפסד. מנגד, ז'וסואה מצא את הקורה

(גודל טקסט)
הפועל באר שבע והפועל תל אביב הגיעו למשחק הערב בטוטו טרנר במאבק על המקום הרביעי, אך זה הרגיש יותר כמו משחק אימון שהסתיים בתיקו 0:0 ללא מצבים מסוכנים. שני המאמנים כבר חשבו על חצי גמר הגביע באמצע השבוע מה שבא לידי ביטוי בהרכבים ובקצב המשחק. האדומים החזיקו יותר בכדור במהלך המשחק אך לא בפער ניכר.
 
 
כעבור שלושה משחקים בפלייאוף העליון, יוסי אבוקסיס עדיין ללא ניצחון. באר שבע בהחלט נראית כמו קבוצה של אבוקסיס – רצה, מחויבת ונלחמת, אך חסרת ברק בחלק הקדמי. גם כניסתם של בן שהר וסימאו לא עזרה, כאשר ז'וסואה מנגד היה צריך דקות ספורות כדי להראות מה שהוא יודע, כשמצא את הקורה בבעיטה אדירה. קייס גאנם, מנגד, איבד הרבה כדורים וסיפק יכולת מאכזבת. גם אנתוני וארן שפתח בהרכב לא בלט.
 
 
לגבי הקבוצה של קלינגר, הרי שעומס המשחקים נתן את אותותיו אצל חבורת הצעירים, ואחרי שני משחקים נפלאים הציגו האדומים יכולת בינונית. נקודת האור הגיעה מצד אושר דוידה הצעיר שפתח בהרכב בליגה בפעם הראשונה והראה פוטנציאל עם הרבה מהירות וכוח וסידר מצב מצוין למוטי ברשצקי.

דמארי, בוזגלו ודוידה. העומס השפיע (דני מרון)
 

 
הקשר, שחזר ל-11, בעט לא מספיק טוב מול ארנסטס שטקוס, שפתח בעמדה בין הקורות ומנע גם שער בטוח ממרווין פירנסמן, במצב המסוכן ביותר במשחק. עומרי אלטמן, שכבש צמד במחזור האחרון, לא הורגש והוחלף לקראת הסיום במאור בוזגלו. נראה שגם הפועל ב"ש מתגעגעת לימי מאור בוזגלו, וגם הוא מתגעגע ליכולת שהפגין באליפות השנייה בקבוצה.

ביום שלישי תפגוש הפועל תל אביב את מכבי פתח תקווה כשהיא חולמת על גמר גביע ראשון מאז 2012, והפועל ב"ש תשחק למחרת נגד מחזיקת הגביע הטרייה, בני יהודה. יהיה לא פשוט בכלל לאבוקסיס נגד האקסית.

קייס גאנם. לא ניצל את ההזדמנות בחוד (דני מרון)
 

הרכבים
הפועל באר שבע:  ארנסט שטקוס; אור דדיה, שיר צדק, עמית ביטון, מרואן קבהאן, אורן ביטון; דוד קלטינס (סימאו, 58), נאור סבג (ז'וסואה, 58), תומר יוספי (רמזי ספורי, 69); קייס גאנם (רמזי ספורי, 73) ואנתוני וארן (בן שהר, 58)

הפועל תל אביב: אריק ינקו; אוראל דגני (עמית מאיר, 46), איאד אבו עביד, רז שלמה, מרווין פירסמן; שי אייזן, עמנואל בואטנג (דורון ליינדר, 74), עבדי פראחת, עומרי אלטמן (עומר דמארי, 74) מוטי ברשצקי (מאור בוזגלו, 63); אושר דוידה

מהלך המשחק:
האדומים פתחו את המשחק בהנעת כדור שקטה וטובה יותר מאשר המארחת אך עדיין ללא מצבים מסוכנים על אף מספר קרנות שהשיגו. בדקה ה-11 דווקא איאד אבו עביד היה אחראי על האיום הראשון. המגן הימני נכנס יפה לרחבה ובעט ברגל שמאל אך ארנסטס שטקוס ירד וקלט את הכדור ללא קושי. בהמשך ב"ש השתפרה מעט בעיקר דרך צד שמאל של אורן ביטון ותומר יוספי.

דדיה מול בואטנג. האורחת פתחה טובה יותר (דני מרון)

פראחת. קיבל צ'אנס נדיר בהרכב (דני מרון)

השחקנים היצירתיים של שתי הקבוצות מיעטו לגעת בכדור, אם מדובר בעומרי אלטמן מצד אחד או קייס גאנם בצד השני. בדקה ה-29 לאחר כדור קרן של באר שבע, דוד קלטינס ניסה שער אקרובטי אך שלח מספרת מעל השער. דגני מנע מב"ש מצב הבקעה טוב כשנגח ומנע מגאנם להגיע לכדור.

קלטינס לפני אלטמן. כוכב הפועל ת"א לא מעורב מספיק (דני מרון)

יוספי ואייזן. מאבק צעיר במרכז השדה (דני מרון)

לפני ההפסקה הפועל כמעט עלתה ליתרון. בואטנג שלח את דוידה לשטח והילד הראה את הפוטנציאל הגדול שלו כשפרץ עם הרבה כוח, דהר על הקו ומסר ברגע האחרון לברשצקי שנגע בכדור קלוט וסחט הצלה משטקוס שהדף לקרן. בהמשך אבו עביד הוציא רוחב למגן השני, מרווין פירסמן שהצטרף להתקפה ובעט חזק, אך שטקוס מתח איבריו ומנע יתרון, 0:0 בהפסקה.

קלינגר החל לחשוב על הגביע והחליף את הקפטן שלו אוראל דגני. במקומו נכנס עמית מאיר כאשר עבדי פראחת חזר לעמדת המגן הימני ואבו עביד שיחק במרכז ההגנה. בדקה ה-46 שיתוף פעולה טוב של שני חלוצי ב"ש הסתיים בניסיון חלש של גאנם אחרי שחדר לרחבה.

צדק מול ברשצקי (דני מרון)

בדקה ה-52 אלטמן הפעיל לחץ על הגנת ב"ש, חטף כדור, אייזן הגיע מאחור ובעט חזק אך למרכז השער ושטקוס קלט בקלות. אבוקסיס איבד סבלנות וביצע חילוף משולש כשהעלה את בן שהר, ז'וסואה וסימאו במטרה ברורה – לנצח. קלינגר, מנגד, הכניס את מאור בוזגלו במטרה להוסיף חדות למשחק ההתקפה. כדור חופשי מסוכן של ז'וסואה בדקה ה-68 לא הסתיים אפילו בכדור קרן. גם בצד המארחת ראינו רענון. עומר דמארי החליף את עומרי אלטמן שלא הורגש, כשנותרה קצת יותר מרבע שעה לשחק.

דוידה. הפגין ניצוצות (דני מרון)

בדקה ה-76 הגיע המהלך היפה במשחק כאשר ז'וסואה התקדם ושלח בעיטה אדירה אך סבל מחוסר מזל כשפגש את הקורה. הפועל יצאה מהר קדימה בדקה ה-78, דמארי סידר מסירה טובה לאושר דוידה אך השחקן הצעיר נבלם.

מאור בוזגלו מול אורן ביטון (דני מרון)

עומר דמארי. גם הוא עלה מהספסל (דני מרון)

ז'וסואה. הספיק להדביק כדור לקורה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי