צפו בתקציר: רק 0:0 בין מכבי ת"א לבית"ר ירושלים

אנדרה ג'ראלדש, פרדי פלומיין
אנדרה ג'ראלדש, פרדי פלומיין | דני מרון

האלופה לא הרשימה בטדי, אך הותירה את הפער ממכבי חיפה על 12 נקודות. הירושלמים היו מסוכנים יותר, ליוואי גרסיה פגש את הקורה. חוזז נפצע, אוהד הסתנן ליציע

(גודל טקסט)

לאורך השנים המפגשים בין בית"ר ירושלים למכבי תל אביב סיפקו לנו משחקים מרובי שערים ומהנים לצפייה, אך הערב (שני) שתי הקבוצות נעלו את המחזור ה-29 בפלייאוף העליון עם 0:0 מאכזב באצטדיון טדי. זה לא היה משחק משמים, אך ללא ספק ציפינו ליותר. מבחינת האלופה לא מדובר במכה כלשהי, שכן הפער שלה בפסגה ממכבי חיפה נותר על 12 נקודות כפי שהיה ערב המחזור והיא ממשיכה לצעוד בבטחה לעבר תואר אליפות שני ברציפות. מנגד, הירושלמים נותרו במקום השלישי כמובן ובפער של ארבע נקודות מהפועל באר שבע הרביעית.

דן גלזר הפצוע היה חסר אצל הצהובים-כחולים, ואפשר היה לראות כמה הוא משמעותי במכונה המשומנת של ולדימיר איביץ', שפשוט לא מתפקדת אותו דבר בלעדיו ולא פעם הראשונה העונה. בית"ר הגיעה אחרי ימים סוערים, כשבמחזור הקודם הובסה 3:0 מול הפועל תל אביב ובאמצע השבוע אוהדיה הפגינו מחוץ לביתו של רוני לוי ואימון הקבוצה הועתק מבית וגן לאצטדיון טדי. הקבוצות הגיעו במומנטום הפוך לחלוטין להתמודדות, אך הדבר לא הורגש והמשחק היה שווה כוחות.

המחצית הראשונה נפתחה עם מצב מסוכן בודד של ליוואי גרסיה ובקצב טוב שדעך אט אט. שתי הקבוצות נראו תקועות מבחינה התקפית ולא הצליחו לייצר מצבים מסוכנים, עד הדקה ה-27, בה גרסיה לקח כדור חופשי ממרחק של 25 מטרים ובעט כדור אדיר ועוצמתי שהותיר את דניאל טננבאום קפוא בשערו, אך לצערו הבעיטה שלו נעצרה בקורה.


רוני לוי (דני מרון)

מתן חוזז נאלץ לסיים את חלקו במשחק בדקה ה-34 בלבד לאחר שנפצע, ומי שנכנס במקומו היה יונתן כהן. גם מלך הבישולים של הליגה לא עזר לאלופה להיכנס למשחק, והקבוצות ירדו להפסקה כשבית"ר הייתה עדיפה והקבוצה של ולדימיר איביץ' סיפקה את אחת המחציות הפחות טובות שלה העונה.

את החצי השני הקבוצה מת"א פתחה עם אנרגיות אחרות לגמרי והגיעה לשני מצבים טובים, אך אחרי חמש דקות חזרה ליכולת שאפיינה אותה ב-45 הדקות הראשונות. למרות זאת, היא שלטה יותר בכדור, אך שוב – איומים ממשיים כמעט ולא נרשמו, משני הצדדים.

לקראת הסיום בית"ר נראה עייפה מאוד ונראה היה ששתי הקבוצות מחכות לשריקה האחרונה. אגב, במהלך המחצית השנייה אוהד הצליח להסתנן אל תוך תחומי האצטדיון ועלה ליציע בטדי, אך האבטחה טיפלה בעניין והוציאה אותו החוצה. כמו כן, במחצית הראשונה הושלך מבחוץ חזיז אל תוך האצטדיון. 

עם אפס בעמודת ההפסדים, מכבי ת"א תפגוש את הפועל באר שבע ביום שני הבא באצטדיון בלומפילד ותנסה לעשות צעד נוסף לעבר הבטחה רשמית של תואר האליפות. בית"ר, מנגד, תגיע ביום שבת לאצטדיון סמי עופר למפגש מול מכבי חיפה החבולה, ושתי הקבוצות ינסו להשיג את ניצחונן הראשון בפלייאוף העליון.


ולדימיר איביץ' (דני מרון)


יוסי בניון עם משה חוגג (דני מרון)


חזיז שהושלך לאצטדיון ע"י אוהדים מבחוץ (דני מרון)


מאבטח מוציא את האוהד שהסתנן ליציע (דני מרון)

הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן; אנטואן קונטה, טל בן חיים, דיוגו ורדסקה, אורי מגבו; תמיר עדי, עלי מוחמד, חנן ממן (שלומי אזולאי, 84), ליוואי גרסיה (לירן רוטמן, 72) עידן ורד (אביאל זרגרי, 90+5); פרדי פלומיין.

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום; אנדרה ז’ראלדש, שרן ייני, ז’איר אמאדור, אנריק סבוריט; דור פרץ, דור מיכה (רוסלן ברסקי, 89), אייל גולסה (אבי ריקן, 57); מתן חוזז (יונתן כהן, 34), עומר אצילי (אילון אלמוג, 89), איתי שכטר (ניק בלקמן, 57).


דור פרץ בחימום (דני מרון)


דור מיכה בחימום (דני מרון)


אייל גולסה בחימום (דני מרון)


טל בן חיים בחימום (דני מרון)


שחקני בית"ר מתחממים (דני מרון)

מהלך המשחק
המצב הראשון במשחק היה של הירושלמים. פרדי פלומיין מצא את ליוואי גרסיה על סף הרחבה, שחקן הכנף התקדם והגיע למצב בעיטה טוב מתוך הרחבה, אך הכדור שלו היה חלש ולמרכז השער, דניאל טננבאום קלט. בדקות שלאחר מכן מכבי ת"א החלה להשתלט על המגרש, תקפה ו"ישבה" על הרחבה של בית"ר, אך לא הגיעה למצבים מסוכנים של ממש.


דור מיכה נאבק עם עידן ורד (דני מרון)

בדקה ה-27 בית"ר הגיעה הכי קרוב שאפשר: גרסיה לקח על עצמו כדור חופשי ממרחק של 25 מטרים מהשער ובעט כדור פשוט נהדר, עוצמתי ומסובב, שהותיר את דניאל טננבאום קפוא במקומו, אך הבעיטה שלו פגשה לצערו רק את הקורה.


דיוגו ורדסקה שומר על אייל גולסה (דני מרון)

מתן חוזז, שכבש שני שערים בשני המשחקים הקודמים, נאלץ לסיים את חלקו במשחק לאחר שנפצע, ומי שנכנס במקומו בדקה ה-34 הוא יונתן כהן – מלך השערים ומלך הבישולים של מכבי ת"א העונה. שלוש דקות לאחר מכן, פרדי פלומיין ביצע מהלך יפה ושיגר כדור חד מחוץ לרחבה, אך נעצר אצל טננבאום.


חוזז פצוע על הדשא (דני מרון)

בדקה ה-44 הגיע האיום הראשון של מכבי ת"א במחצית, אם אפשר לקרוא לו כזה. קרן שנכנסה לרחבה מצאה את ראשו של איתי שכטר, אך הנגיחה של החלוץ הייתה גבוהה ורחוקה מהמסגרת – אותה שחקני האלופה לא הצליחו למצוא ולו פעם אחת במחצית הראשונה וארז פפיר הוריד את הקבוצות להפסקה.


חנן ממן נאבק עם דור מיכה (דני מרון)

את המחצית השנייה מכבי ת"א פתחה בקצב אחר לגמרי וסוף סוף הגיעה למצבים – פעם אחת דור פרץ סיכן מרחוק ובפעם השנייה שכטר לא הצליח לפגוש את הכדור מקרוב והחמיץ. הקצב הנהדר נמשך ובדקה ה-50 עידן ורד בעט לעבר שערו של טננבאום, שהדף, זאת לאחר שהכדור פגע בתווך בז'איר אמאדור – אך לא הצליח להטעות את השוער הברזילאי.


אנדרה ג'ראלדש במאבק עם אורי מגבו (דני מרון)

בדקה ה-67 דור מיכה הכניס כדור קרן אל תוך הרחבה, ניק בלקמן היה במצב מצוין והיה חייב לנגוח לרשת, אך הכדור שלו הלך החוצה. מנגד, שש דקות לאחר מכן חנן ממן ניסה את כוחו מחוץ לרחבה, אך הכדור שלו לא היה מספיק עוצמתי והלך לידיו של טננבאום.


אנריק סבוריט במאבק אווירי עם עידן ורד (דני מרון)

בדקה ה-76 עידן ורד קיבל כדור בצדה הימני של הרחבה ושלח בעיטה שטוחה וחדה לעבר הפינה הרחוקה, אך פספס במעט את המסגרת. עד לשריקת הסיום של ארז פפיר לא נרשמו מצבים מיוחדים ושתי הקבוצות סיימו משחק לא מרשים מבחינתן עם תוצאה מאופסת.


דניאל טננבאום (דני מרון)


עומר אצילי רודף אחרי פרדי פלומיין (דני מרון)


עלי מוחמד שומר על דור מיכה (דני מרון)


פרדי פלומיין נאבק עם שרן ייני (דני מרון)


גרסיה, שכטר ואמאדור במאבק אווירי (דני מרון)


דור פרץ שומר על עידן ורד (דני מרון)


השופט ארז פפיר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי