מנכ"ל איגוד השופטים: "ההחלטה של שמואלביץ' לא כזו הזויה"

איתן שמואלביץ', שחקני מכבי חיפה
איתן שמואלביץ', שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

לאחר סערת הפנדל בדרבי החיפאי והעתירה של מכבי חיפה, יריב טפר דיבר בתכנית הספורט של 103FM: "אנחנו כפופים לפרוטוקול שקובע שלא ייצאו הקלטות". האזינו לדברים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי סערת הפנדל בדרבי והדרישה של מכבי חיפה לחשוף את תוכן השיחות ולא לשבץ את השופט איתן שמואלביץ', יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים, דיבר בתכנית הספורט של 103FM והתייחס לאירועים.

האם היה פנדל: "זה לא משנה מה אני חושב. הוועדה המקצועית ישבה על ההקלטות וצפתה בקליפים מכל זווית אפשרית ובמהלך היום תצא החלטה בעניין הזה. יש מספר חברי ועדה ולכל אחד יש את הדעה שלו. יש גם את ההקלטה של השיחה בין שופט המסך לשופט המרכזי. ברגע שבציבור, בקהל וגם בקרב אנשי המקצוע, שחלקם שלחו לי הודעה שהיה פנדל ב-100 אחוז ואחרים שלא היה כלום, זה ברור שאין פה משהו שהוא חד משמעי. זו החלטה שהיא לא טריוויאלית, אבל היא לא כזו הזויה".

האם שמואלביץ' היה משנה את החלטתו לעיני אצטדיון מלא באוהדי מכבי חיפה: "אם השופט ממוקם בפוזיציה הזו והוא בטוח במאה אחוז, אני לא יודע עד כמה קהל היה משנה את העניין, למרות המחקרים שמראים אחרת. לחצים כאלה ואחרים הם לא יוצאי דופן. תאמינו לי, השופטים שומעים את הכל ואנחנו עובדים איתם ברמה המנטלית".

על העתירה של מכבי חיפה והסירוב לחשוף את ההקלטה: "זו לא גחמה אישית של רונית תירוש, אנחנו כפופים לפרוטוקול שקובע שלא ייצאו הקלטות של השופטים כי מדובר בהתייעצות פנימית. מי שבודק את ההקלטות זה הגוף האחראי. השופט המרכזי שרק לפנדל, התייעץ עם שופט המסך שלא היה בטוח שזה פנדל ודאי והמליץ לו ללכת ולראות את האירוע. זה ממש פשוט. מה הוא אמר לו, 'בוא נעבוד על מכבי חיפה ונפגע בה?' 

הדרישה של מכבי חיפה לא לשבץ את שמואלביץ': "כל עוד אין משקעים ודם רע שלא קשור בשיפוט המשחק, אין שום מניעה לשבץ שופט כזה או אחר במשחקים של כל מועדון שלא יהיה. בסופו של דבר זו הסמכות המקצועית של המשבץ איתן תבריזי. אם הוא יחשוב לשבץ את איתן למשחק של מכבי חיפה, הוא יבצע את זה".

מדוע שחררו בזמנו את ההקלטה של זיו אדלר במשחק בין נס ציונה להפועל חיפה: "הייתה טענה של נס ציונה ששופט המסך אמר לאדלר ללכת למסך וזיו סירב בכוונה. לא היה ולא נברא דבר כזה ולכן הוצאנו את ההקלטה שמראה שלא היו דברים מעולם. רצינו להרוג את זה כשזה עוד היה קטן והוכחנו שלא דובים ולא יער".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי