נמני: "איביץ' פיצח את הליגה, היה עושה טוב למכבי ת"א להשאיר אותו"

אבי נמני
אבי נמני | דני מרון

שחקן העבר של הצהובים התראיין בתכנית הספורט של 103FM, החמיא לסרבי שצפוי לעזוב והתייחס לסוגיית המאמן הבא: "יכול להיות שיגידו שהגיע הזמן למאמן ישראלי"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ולדימיר איביץ' אימן את מכבי תל אביב 65 משחקים בליגת העל מאז התמנה לתפקיד בתחילת העונה הקודמת. לאורך כל התקופה הזו, הוא רשם הפסד אחד בלבד. העונה הוא עדיין בלתי מנוצח, ואם יישאר כך גם בסיום שבעת המשחקים שנותרו הסרבי יהיה חתום על הישג ענק אותו רשמה רק מכבי חיפה בעונת 1993/94. המאמן צפוי לעזוב את הצהובים בסיום העונה, שכן האופציה להמשך ההתקשרות פגה והוא מעוניין להתקדם.

כוכב העבר של הצהובים, אבי נמני, התראיין בתכנית הספורט של 103FM ודיבר על סוגיית עזיבתו הצפויה של איביץ', המאמן הבא, עמדתו בנוגע לווילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג והשפעות הקורונה על הכדורגל.

"אני חושב שאם מכבי ת"א הייתה מצליחה להשאיר את איביץ' זה היה עושה לה טוב", פתח את דבריו סוכן השחקנים. "איביץ' פיצח את הליגה הישראלית. הוא מבין שצריך לעשות כאן קודם כל קבוצה חזקה מבחינה הגנתית והוא יודע שאת הגול הוא כבר ייתן. זה עובד לו טוב. עם זאת, בזירה האירופית זה לא עבד טוב. ראינו שבשנתיים האחרונות מכבי לא הצליחה להעפיל לבתים של הליגה האירופית וזה נזק כלכלי גדול עבורה. תחת איביץ' מכבי העלתה את קצב המשחק שלה והאינטנסיביות, ובגל לזה הפערים בינה לבין שאר הקבוצות גדולים".


ולדימיר איביץ'. "פיצח את הכדורגל הישראלי" (דני מרון)

האם הוא חושב שקיימת אופציה שהאלופה תמנה מאמן ישראלי: "תמיד יש העדפה למאמן זר, אבל לפעמים דברים משתנים בחיים. יכול להיות שיהיה שלב בו מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס יגידו 'הגיע הרגע למאמן ישראלי', אבל אני לא יודע אם עכשיו זה הרגע. הולך להיות קיצוץ קטן בתקציב ומאמנים ששילמו להם הרבה כסף כנראה יקבלו פחות בעונה הבאה. צריך לקחת בחשבון את כל הדברים. יכול להיות שיבוא מאמן בשכר נמוך יותר. מכבי ת"א תצטרך להכין את עצמה בצורה טובה מאוד לאירופה כדי שלא יקרה מה שקרה בשנתיים האחרונות".

האם שחקן שמסיים חוזה עלול להיפגע כלכלית בעקבות השפעות הקורונה: "כולם נפגעים, לא רק שחקני כדורגל. זה לא פוסח על אף אחד, אני אומר את זה בצער. זה יפגע גם בי. כולנו נצטרך לדעת להתמודד. יש שחקנים שמסיימים חוזה ואין מה לעשות, המספרים יורדים, גם בחו"ל וגם פה בארץ".

האם הוא מאמין שמוקדמות המפעלים האירופיים יתקיימו כרגיל: "אני לא צופה את העתיד, אבל אני מאמין שיהיו מוקדמות בעונה הבאה אלא אם תהיה קטסטרופה נוספת. באופ"א לא יוותרו על המפעלים האירופיים. אם החודש הקרוב יעבור בצורה סבירה אני חושב שגם יתחילו להחזיר קהל לאט לאט. יש מציאות ומתנהלים תוך כדי תנועה".

עמדתו בנוגע לווילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג: "יש לווילי חוזה. אני חושב שעדיף כרגע מאמן ישראלי לנבחרת. לא הביאו לפה עד היום מאמן זר שאתה אומר 'וואו', למעט ריצ'רד נילסן שהיה שם גדול ולקח את אליפות אירופה. לא הביאו לפה אף פעם מאמן גדול. כשאתה לא מביא שם גדול כמאמן אין סיבה שלא יאמן את הנבחרת מאמן ישראלי. אני לא חושב שאנדי הרצוג הוא הבעיה של הכדורגל הישראלי, אבל הוא גם לא הפתרון. הגענו למקום הלפני האחרון בבית ועל הנייר היינו בבית הכי נוח. היינו צריכים להיאבק עם סלובניה ומקדוניה".


הרצוג ורוטנשטיינר (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי