קונטה: "רוצה לשחק בקבוצה טובה יותר, 90% שאעזוב את בית"ר"

אנטואן קונטה, אלי חכמון
אנטואן קונטה, אלי חכמון | דני מרון

הבלם הצרפתי דיבר על עתידו בראיון מקיף במולדתו: "אני פתוח להצעות ולא פוסל חזרה לצרפת". הרמה בליגת העל: "רק שלוש הראשונות יכולות לשחק בליגה הצרפתית הראשונה". וגם: למה הגיע לישראל ומה דעתו על פ.ס.ז'?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

הבלם הצרפתי של בית"ר ירושלים אנטואן קונטה, ערך היום (חמישי) ראיון מקיף במולדתו וסיפר על השפעת נגיף הקורונה בישראל, רמת הכדורגל בליגת העל, המעבר לבית"ר הימים בפריז סן ז'רמן ועוד.

הקורונה בישראל: "בסך הכל המצב טוב מאוד. הסגר נמשך כחודשיים וחצי ולא היו הרבה מקרי מוות בישראל. המועדון סיפק לנו אופני כושר, וערכנו אימונים מרחוק באמצעות הווידאו. החלק הקשה היה חוסר הוודאות ולא ידענו מתי נחזור".

העונה של בית"ר ירושלים: "אנחנו במקום השלישי ויש לנו עונה טובה. בפתיחת העונה זכינו בגביע הטוטו המקביל לגביע הליגה בצרפת בזכות ניצחון על מכבי תל אביב. המטרה שלנו היא לעלות לאירופה. מאז שהצטרפתי לקבוצה המועדון התפתח היטב, הגיע נשיא עם חזון שרוצה לבנות את המועדון מחדש. לפני שנה יוסי בניון הגיע לתפקיד המנהל הספורטיבי, הוא שם גדול בכדורגל הישראלי והוא יוכל להביא את הניסיון שלו לפיתוח הקבוצה".


"יכולים לשחק בליגה הצרפתית הראשונה". שחקני בית"ר ירושלים (דני מרון)

מה גרם לך לחתום בבית"ר ירושלים: "אני לא מתכוון להסתיר את זה – פחדתי לפני שחתמתי בבית"ר. שמעתי כל מיני דברים, בעיקר על המלחמה. הסוכן שלי הרגיע אותי ואחרי שהגעתי הבנתי שאנחנו רחוקים מכל אזור מסוכן. גם אם המצב בירושלים רגיש יותר מאשר בתל אביב ובחיפה, טוב לגור שם. השחקנים ואנשי הצוות קיבלו אותי יפה. אני לא מתחרט שהלכתי לשם".

הרמה בישראל: "הרמה כאן מאוד משתנה! שלוש הראשונות – מכבי תל אביב, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים יכולות לשחק בליגה הצרפתית הראשונה. שאר הקבוצות ברמה של הליגה השנייה בצרפת או בליגה השלישית. ישנם הבדלים בתקציבי הקבוצות שממש מורגשים בשטח. בימים אלו אנחנו משחקים בפלייאוף העליון יחד עם כל הקבוצות החזקות בישראל, זה מיד הופך להיות הרבה יותר מעניין".

"בדרך כלל אנחנו משחקים מול קבוצות שלא זזות מהרחבה, אין כאן סגנון משחק מסוים. מצד שני יגידו לך הצרפתים ששיחקו כאן שהכדורגל לא קל. הקהל כאן הוא אחד המטורפים שזכיתי לראות, התמיכה שלהם גדולה במיוחד כשאתה מנצח, אם אתה מפסיד אז פחות. אבל זה עדיין דוחף אותנו והקהל בבית"ר ירושלים גדול עוד יותר מזה של ריימס".


"בדרך כלל אנחנו משחקים מול קבוצות שלא זזות מהרחבה". אנטואן קונטה (אריאל שלום)

הרגעים הטובים בפריז סן ז'רמן: "הרגעים הכי טובים שלי היו בקבוצות הילדים. אני זוכר במיוחד את הזכייה ב'גביע נייקי' בשנת 2009. ניצחנו בקלות את כל המשחקים בצרפת ונסענו לטורניר הגמר במנצ'סטר. ניצחנו את סאו פאולו 1:2 ואת 0:3 את מנצ'סטר יונייטד, כולם ממש כיבדו אותנו!".

דעתו על הקבוצה הנוכחית של פ.ס.ז': "אני עדיין צופה במשחקי הליגה הראשונה ולפריז סן ז'רמן יש קבוצה טובה מאוד. נראה שהם מצאו את האיזון. אני לא נמצא בחדר ההלבשה אבל יש תחושה שלפריז סן ז'רמן יש שחקנים טובים יותר מליברפול, אבל הקבוצה האנגלית טובה יותר כקבוצה. עם זאת, גם בחזית הזאת פריז סן ז'רמן משתפרת, אם ניימאר ימשיך להילחם על המגרש כפי שעשה נגד בורוסיה דורטמונד, הוא יכול להוביל את הקבוצה עד הסוף. אני אוהב את קיליאן אמבפה, אבל מפריע לי כשהוא מנסה להיות כמו ניימאר. מאוד משמח אותי לראות את ההתפתחות של חברי לקבוצה לשעבר פרסנל קימפמבה. אני מקווה בכנות שפריז סן ז'רמן תזכה בליגת האלופות, הם ראויים לזה".

השאיפות לעונה הבאה: עם כל הצניעות אני חושב שעשיתי את מה שהיה לי לעשות בבית"ר ירושלים. אני מקווה למצוא קבוצה טובה יותר. אני יודע שיש לי את היכולות ולהראות אני יכול להיות ברגע גבוה יותר. 90 אחוז שאני עוזב את בית"ר ירושלים. אני פתוח לכל דבר, וגם לא פוסל לחזור לצרפת. אני יודע שאני צריך להיות חזק נפשית אם אחזור לצרפת כי אני מתאר לעצמי שהחזרה שלי תגרום לרעש תקשורתי, אבל אני רוצה להראות שטעו לגבי ולהראות שאני כן אוכל להשתלב בקבוצה טובה".


לא פוסל חזרה לצרפת (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי