לחמן: "קיוויתי שזה לא יסתיים מהר", רפואה: "לא משחק לבעלי לב חלש"

אייל לחמן
אייל לחמן | אודי ציטיאט

מאמן רעננה אחרי ההפסד הכואב לק"ש שהוריד את קבוצתו ללאומית: "הייתי בטוח שננצח, השחקנים יכולים להיות גאים". כובש השער של המנצחת, דהן: "מבין שאולי זה משאיר אותנו בליגה"

(גודל טקסט)

גם בסיוטים שלה, הפועל רעננה לא הייתה יכולה לדמיין סיום עונה יותר אכזרי מזה שחוותה הערב (שבת). הקבוצה מהשרון ספגה מקריית שמונה בדקה ה-93 מרגלי הבלם אורי דהן וארבע דקות מאוחר יותר קיבלה פנדל שאם היה נכנס היה משאיר אותה בליגה לפחות זמנית, אולם שניר שוקר החטיא מהנקודה הלבנה, האורחת מהצפון ניצחה 0:1 ובסיום אחת הדרמות הגדולות  – הפועל רעננה ירדה מעשית לליגה הלאומית אחרי שבע שנים רצופות בליגת העל.

המאמן המאוכזב, אייל לחמן, שהגיע רק בחודש שעבר לקבוצה וירד בפעם השישית בקריירה, אמר בסיום המשחק: "היה לנו שבוע קשה מאוד, כי המשחק נגד כפר סבא היה לא טוב. באשדוד כבר הובלנו 0:2 במשחק גרוע, אבל ידענו איך צריך לשחק, הבעיה שלא רעננתי מספיק ואיבדתי את המשחק. היום באנו בצורה אחרת לגמרי, עשינו דברים יפים מאוד ואני חושב שלא הנענו פעם אחת אחורה, לא שיחקנו סתמי וזה לא פשוט כי רעננה לא עשתה הכנה טובה ועדיין הגענו לכמות מצבים שמספיקה לניצחון. למרות הכל, התחושה הפנימית היא שהשחקנים יכולים להיות גאים בעצמם".

ההבנה שזה נגמר: "כשלקחתי את המשימה הזו לארבעה שבועות, קיוויתי שזה לא יסתיים מהר. ידעתי שהמשחק באשדוד הוא קריטי והתכוננתי כמו לגמר גביע, אבל לא הייתי מוטרד כי ידעתי שאנחנו עושים את הדברים הנכונים. הייתה לנו תקווה שנחזור, כי עשינו את אחת ההכנות הכי טובות שעשיתי למשחק והייתי בטוח שננצח, אבל הייתה לנו בעיה עם הנגיעה האחרונה ואני לא מאשים את השחקנים לרגע. אני לא הרבה זמן ברעננה, אבל יש פה בחורים שכיף לאמן אותם, גברים אחד אחד שנתנו את הכל על המגרש. לא מוצא שחקן אחד שלא היה בסדר היום, וחבל כי היינו צריכים לנצח".


"אחת ההכנות הכי טובות". שחקני רעננה מעכלים את החזרה לליגת המשנה (אודי ציטיאט)

עוד אמר לחמן: "חודשיים וחצי הייתי בבית ופתאום חזרתי לדשא. גם הייתה לי הרגשה שאני יכול לעשות את הבלתי ייאמן – הרבה פעמים מאמן חותם בקבוצה גם אם הוא לא מאמין כדי להביא פרנסה ולשמור על הרצף ולהישאר בתודעה. האמנתי שאני מסוגל לעשות את זה עם השחקנים האלה והרגשתי שאני יכול. אולי אם היינו מנצחים היום אז היה סיכוי".

המטרות שלו לעונה הבאה: "אני לא יודע אם ירצו אותי בתור פרשן, אבל אני מאוד רוצה לחזור. קיבלתי את ברכת הדרך לארבעה שבועות ואם ירצו אותי בערוץ, זו המטרה שלי".

עידו כהן הוסיף: "אנחנו מקבלים סטירה כל שבוע, משחק אחרי משחק וזה קשה להרים את עצמך כל שבוע מחדש, אבל זו לא העונה שלנו בלשון המעטה. אם הייתה לנו הזדמנות עוד איכשהו לשרוד אז זה היה היום, אבל הפסדנו עוד פעם, בבית, לקבוצה שנלחמת איתנו ראש-בראש וכך היה גם בשני המשחקים הקודמים. אם אנחנו רוצים להישאר בליגה, אלו המשחקים שאנחנו צריכים לקחת. אז נכון שהיו היום הרבה החמצות כולל פנדל וחבל לי על המועדון ועל השחקנים שהשנה הכל הולך לנו הפוך. קיבלנו גול בדקה ה-90 ועוד החמצנו פנדל אחרי זה, קרו פה דברים השנה שלא זכורים לי בעשר השנים שלי בכדורגל. שנה כזו רעה עם דברים שלא חוויתי מימיי".

לחמן. ערב טרגי להפועל רעננה (דני מרון)
ערב טרגי להפועל רעננה (אודי ציטיאט)

בצד השני, קובי רפואה סיכם את הניצחון: "זה לא משחק לבעלי לב חלש. זה משחק שעשינו בו הרבה שטויות, החמצנו יותר מדי ובסוף גם הימרנו על כל הקופה ונתנו גול – ואז הגיע פנדל. קשה לי להביע את מה שאני מרגיש, אבל אני שמח משלוש הנקודות וזה הדבר הכי חשוב".

האם דהן השאיר את ק"ש בליגה: "אמרתי את זה לפני ואגיד גם עכשיו – נשארו לנו חמישה משחקים וכל אחד מהם הוא כמו גמר גביע. מגיע לדהן, כי הוא ילד צעיר שעובד מאוד קשה ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים".

ההחמצות המטורפות: "קשה לי לתאר במילים את מה שקרה. זה פשוט לסיים את ההתקפה…מצער אותי שזה קורה לנו, לא קיבלנו החלטות נכונות בחלק הקדמי, אבל כיף לתקן אחרי ניצחונות ומגיע כל הכבוד לבחורים על שניצחו משחק עונה ובשבוע הבא כבר מחכה לנו משחק עונה נגד כפר סבא".

רפואה. ניצחון דרמטי לק
רפואה ושחקניו בטירוף. ניצחון דרמטי לק"ש (אודי ציטיאט)

כובש שער הניצחון אורי דהן אמר: "יש לנו עוד ארבעה משחקים כדי להשלים את המשימה ורק אחרי זה נשמח. זה שער בכורה שלי וזה בונוס בשבילי, אין שמח כמוני. צריך להמשיך לעבוד קשה ולתת את הכל במשחקים שנשארו".

שער קריטי להישארות בליגה: "אני מבין שיש סיכוי שזה יהיה השער שמשאיר אותנו, אבל החמצנו הרבה היום. הגיע לנו לנצח, עבדנו קשה כולנו יחד".

על עצמו: "אני משחק פה המון שנים, אני מראש פינה ואת ההזדמנות הראשונה קיבלתי מקובי ואני מחזיר לו על זה במגרש. אני רוצה להקדיש את השער לאמא שלי שיחד עם כל המשפחה מלווה אותי". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי