צפו בתקציר: מכבי ת"א נפרדה ב-1:1 מהפועל ב"ש

דור פרץ, ז'וסוואה
דור פרץ, ז'וסוואה | דני מרון

בצל השבוע הסוער ופרשת הקטינות הצהובים הציגו משחק חלש, אך החזירו את הפער ממכבי חיפה ל-12. דור פרץ כבש ראשון (25), ז'וסוואה השווה בשער יפהפה (71)

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב עברה שבוע לא פשוט, בלשון המעטה, בצל פרשת הקטינות שקיימו יחסי מין עם שני שחקני הקבוצה. ניכר שהדבר השפיע על הקבוצה של ולדימיר איביץ', שנפרדה הערב (שני) ב-1:1 מהפועל באר שבע באצטדיון בלומפילד במסגרת המחזור ה-30 של הפלייאוף העליון. זה היה התיקו השני ברציפות של הקבוצה, זו לא רק התוצאה, היכולת לא הייתה מרשימה ואפילו אפשר להגיד שהצהובים היו נראים קצת אפורים.
 
 
למעט כמה הברקות של ז'וסוואה הנפלא (שכבש שער נהדר), גם הפועל ב"ש לא הציגה משחק גדול, בכלל לא, ומכבי ת"א אפילו הייתה עדיפה במעט. כעת, הפער של האלופה ממכבי חיפה מהמקום השני חזר ל-12 נקודות. אם היו מנצחים הערב את ב"ש, יכלו לחגוג אליפות כבר ביום שבת בדרבי הגדול מול הפועל תל אביב במידה שהירוקים היו מאבדים נקודות בטרנר מול ב"ש.
 
 
מאמן ב"ש, יוסי אבוקסיס, קיווה להנחיל לאיביץ' הפסד ליגה ראשון העונה, בדיוק כפי שעשה במחזור ה-33 של העונה שעברה כמאמן בני יהודה, אז השיג עם הכתומים 2:3 ומנע מהצהובים סיום עונה ללא הפסדים – אך הפעם זה לא קרה. בינתיים, מכבי ת"א עדיין בלתי מנוצחת ועשויה להפוך לשנייה שמסיימת עונה שלמה ללא הפסדים אחרי שמכבי חיפה עשתה זאת בעונת 1993/94, ונותרו לה שישה משחקים בלבד כדי לעשות את זה.


אייל גולסה שומר על תומר יוספי (דני מרון)

 
 
ב"ש, שהגיעה למשחק סחוטה ועייפה אחרי ששיחקה ביום רביעי 120 דקות במסגרת חצי גמר הגביע, נותרה ללא ניצחון מתחילת הפלייאוף העליון והיא רשמה תיקו רביעי ברציפות. שני המאמנים עלו במערך של שלושה בלמים ועל כן המשחק היה מאוד טקטי, קשוח ולא שופע במצבי הבקעה. אגב, בטרם שריקת הפתיחה התאגדו עשרות אוהדי מכבי ת"א מחוץ לאצטדיון ושרו שירי עידוד כלפי שני השחקנים החשודים, שנותרו מחוץ לסגל המשחק.
 
 
המשחק נפתח בקצב איטי להחריד. אף קבוצה לא לקחה את השליטה ואפילו לא התקרבה לרחבת היריבה. רק בדקה ה-23 הגיע המצב הראשון במשחק מרגליו של יונתן כהן, אך גם הוא לא באמת היה קרוב. למרות זאת, כנראה שהוא קצת העיר את הצהובים – ובדקה ה-25 הם עלו ל-0:1 משער של דור פרץ מתוך הרחבה, עבורו היה זה שער הבכורה העונה.
 
 
עם זאת, גם לאחר הכיבוש הקצב האיטי חזר ושוב לא נרשמו מצבים מיוחדים עד לשריקה של השופט אוהד אסולין למחצית. גם בפתיחת החצי השני לא ראינו שינוי משמעותי, ובדקה ה-60 הגיע המצב האמיתי הראשון. שחר פיבן היה חופשי לגמרי בתוך רחבת ב"ש אחרי כדור קרן של מכבי ת"א, השתלט על הכדור עם החזה ובעט ברגל שמאל, אך אוהד לויטה סיפק הצלה גדולה.


מיגל ויטור שומר על איתי שכטר (דני מרון)

 
 
בדקות אלה הצהובים השתלטו על המשחק והרגיש השער השני באוויר, אך משום מקום הפועל ב"ש השוותה ל-1:1. ז'וסוואה קיבל את הכדור, חלף על פני אנריק סבוריט, התקדם כשהוא מוקף שחקני מכבי ת"א ובסיומת פשוט יוצאת מן הכלל גלגל כדור מ-18 מטרים לפינה הימנית של דניאל טננבאום. לקראת הסיום ב"ש השתפרה והלחיצה מעט את הצהובים, אך לבסוף המשחק הסתיים ללא הכרעה.
 
 
ביום שבת, כאמור, מכבי ת"א תפגוש לדרבי גדול את הפועל תל אביב, ולא משנה מה מצב הקבוצות, מה מצב הליגה ואם יש קהל או אין – הקרב ביניהן תמיד מעניין. מן העבר השני, הפועל ב"ש תחזור לאצטדיון טרנר ותארח בשבת (20:40, שידור ישיר בספורט4) את מכבי חיפה של מרקו בלבול – לה עדיין אין ניצחון בפלייאוף העליון, בדיוק כמו האדומים של יוסי אבוקסיס, וייתכן כי אחת מהם סוף סוף תשיג שלוש נקודות.


ולדימיר איביץ' (דני מרון)


יוסי אבוקסיס (דני מרון)


אוהדי מכבי ת"א מחוץ לבלומפילד (דני מרון)


אוהדי מכבי ת"א מחוץ לבלומפילד (דני מרון)
 

 
הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום; אנדרה ג'ראלדש (מאור קנדיל, 63), שחר פיבן, ז’איר אמאדור, אנריק סבוריט, אופיר דוידזאדה (שרן ייני, 88); דן גלזר, אייל גולסה, דור פרץ (אבי ריקן, 63); יונתן כהן (אילון אלמוג, 78), איתי שכטר (ניק בלקמן, 88).

הפועל באר שבע: אוהד לויטה; אור דדיה (בן ביטון, 55), עמית ביטון, שיר צדק, מיגל ויטור, אורן ביטון (שון גולדברג, 83); דויד סימאו, תומר יוספי (מרואן קבהא, 55), רמזי ספורי (קייס גאנם, 55), ז'וסוואה; בן שהר (ניב זריהן, 68).


דן גלזר בחימום (דני מרון)


בן ביטון, בן שהר ושיר צדק מתחממים (דני מרון)


דור פרץ בחימום (דני מרון)


שחקני הפועל ב"ש מתחממים (דני מרון)

מהלך המשחק
ההתמודדות החלה בקצב איטי למדי, כאשר שתי הקבוצות לא הגיעו לשום מצב מסוכן ברבע השעה הראשונה. האירוע המעניין ביותר הגיע בדקה ה-14, כשוולדימיר איביץ', מאמן מכבי ת"א, קיבל כרטיס צהוב אחרי שמחה על החלטת השופט אוהד אסולין.


עמית ביטון נאבק עם איתי שכטר (דני מרון)

בדקה ה-23 הגיע ניסיון ההבקעה הראשון במשחק. יונתן כהן בעט מהאוויר ברגל שמאל מתוך רחבת הפועל ב"ש לעבר השער של אוהד לויטה, אך הכדור שלו הלך אל מחוץ למסגרת.


דן גלזר (דני מרון)

אז אמנם יונתן כהן לא היה כל כך קרוב, אך כנראה שהמצב הזה קצת העיר את מכבי ת"א. בדקה ה-25 גולסה הגביה כדור מהאגף השמאלי לעבר דור פרץ, שמתוך הרחבה בעט כדור שפגע באורן ביטון וניתז אליו בחזרה. פרץ בעט ברגל שמאל למרכז השער, הכניע את אוהד לויטה והעלה את הצהובים ל-0:1 עם שערו הראשון העונה.


דור פרץ כובש (דני מרון)


שחקני מכבי ת"א חוגגים עם דור פרץ (דני מרון)


שחקני מכבי ת"א חוגגים עם דור פרץ (דני מרון)


דן גלזר, יונתן כהן ודור פרץ חוגגים (דני מרון)

עד למחצית לא נרשמו מצבים מיוחדים ליד שני השערים והקצב של המשחק נותר איטי למדי. עם פתיחת החצי השני, כבר אחרי חצי דקה, דור פרץ הגיע למצב נוסף כשהשתלט על כדור על הסף רחבת ב"ש, העביר הכדור לרגל שמאל ובעט כדור חזק, שהיה לצערו גבוה מדי.


בן שהר משקיף על שחר פיבן (דני מרון)

בדקה ה-60 מכבי ת"א כמעט עלתה ל-0:2. אייל גולסה הוציא קרן קצרה ליונתן כהן, שהגביה את הכדור לרחבה. שחר פיבן היה חופשי לחלוטין באופן מופקר מבחינת הגנת ב"ש, הבלם השתלט על הכדור עם החזה ובעט ברגל שמאל מתוך הרחבה, אך למזלם של האדומים אוהד לויטה הצליח להדוף.


אורן ביטון שומר על אנדרה ג'ראלדש (דני מרון)

בדקה ה-64 סוף סוף ב"ש איימה על השער. ז'וסוואה היה על סף רחבת מכבי ת"א עם הגב אל השער. הפורטוגלי הסתובב ובעט ברגל שמאל כדור מסובב לעבר הפינה הרחוקה, אך פספס את המסגרת של דניאל טננבאום.



דן גלזר שומר על ז'וסוואה (דני מרון)

ואז, בדקה ה-71, בניגוד למהלך המשחק, הפועל ב"ש השוותה ל-1:1. עמית ביטון חטף כדור במרכז השדה, מסר לשיר צדק שהעביר קדימה לז'וסוואה. הפורטוגלי חלף על פני סבוריט, התקדם כששחקני מכבי ת"א מקיפים אותו ובסיומת פשוט פנטסטית מ-18 מטרים גלגל כדור נפלא לפינה הימנית של טננבאום, שספג לראשונה בפלייאוף העליון.


ז'וסוואה מתחיל את המבצע האישי (דני מרון)


ז'וסוואה חוגג עם ניב זריהן (דני מרון)


ז'וסוואה חוגג (דני מרון)


ז'וסוואה חוגג (דני מרון)


ז'וסוואה חוגג עם מיגל ויטור (דני מרון)

בדקה ה-90 ב"ש רשמה החמצה גדולה ויכלה להביא את מכבי ת"א להפסד ראשון העונה. ז'וסוואה הקפיץ כדור חופשי אל תוך הרחבה, מיגל ויטור העביר רוחב בנגיעה אחת לניב זריהן שהיה מול שער ריק, אך הכדור הגיע מעט אל מאחורי גופו והוא לא הצליח לייצר בעיטה. לאחר ארבע דקות של תוספת הזמן, השופט אוהד אסולין שרק לסיום.


אור דדיה נאבק עם אופיר דוידזאדה (דני מרון)


ז'איר אמאדור במאבק אווירי עם בן שהר (דני מרון)


השופט אוהד אסולין (דני מרון)


יונתן כהן נאבק עם שיר צדק (דני מרון)


דניאל טננבאום (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי