צפו בתקציר: נס ציונה ניצחה 1:2 בדקה ה-95, רעננה ירדה רשמית

סקציה נס ציונה חוגגת
סקציה נס ציונה חוגגת | אודי ציטיאט

פנדל של שטיין (44) אמור היה להספיק לסקציה כדי להיצמד לקריית שמונה, אך בני (87) כבש בהופעת הבכורה וסיבך את המארחת. למזלו של זדה, כוכב כבש בשנייה האחרונה של המשחק

(גודל טקסט)

הפועל רעננה ירדה מעשית לליגה הלאומית כבר במחזור שעבר כשהפסידה 1:0 לקריית שמונה, אבל הקרב על הקבוצה שתצטרף אליה פתוח מתמיד – בוודאי אחרי שהערב (חמישי) באצטדיון רמת גן הצליחה סקציה נס ציונה לנצח 1:2, להוריד רשמית את הקבוצה מהשרון אחרי שבע שנים בליגה הבכירה ובעיקר להשתוות לקריית שמונה שנמצאת מעל לקו האדום.

מי שרק עלתה בקיץ האחרון לליגת העל פגשה את רעננה בתזמון מושלם מבחינתה – קבוצה שעדיין לא צברה נקודה בפלייאוף התחתון ולפני חמישה ימים ירדה מעשית ליגה, מצב שללא ספק הוציא לשחקני הקבוצה את הרוח מהמפרשים. המאמן ליאור זדה היה מודע לכך שעבורו זו הזדמנות שלא תחזור ופתח בהרכב התקפי, משמע עם מוסא מאזו ורז שטיין בחוד ובקישור עם הזרים יחמיר היקה סאבין לילאי. ולמרות כל זאת, היא הכריעה את המפגש רק עם תחילת הדקה ה-95, ממש בשנייה האחרונה.

המארחת פתחה את המשחק בסערה וכבר בדקה החמישית הייתה קרובה למצוא את הרשת של ניב אנטמן. אופק ביטון העביר כדור רוחב שהשוער הדף, אלא שהכדור נחת אצל מאזו שממטרים ספורים בעט את הכדור למשקוף. בדקה ה-14 רעננה גם איבדה את הקפטן עידו לוי שנפצע והוא הוחלף ברועי הרמן, אבל דווקא אז רשמה הקבוצה דקות טובות והיו אלה עמית כהן ואור דסה שאף איימו על שערו של עומרי גלזר.

בדקה ה-44, רגע לפני תוספת הזמן, הצליחה לעלות נס ציונה ליתרון: שטיין ברח לאיתי קצב ונדחף על ידו על קו הרחבה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה והיה נחוש בדעתו כי הדחיפה נעשתה ברחבה ושטיין ניצל זאת כדי לבעוט פנימה ולקבוע 0:1 במחצית.


קצב לא מבין על מה השריקה (אודי ציטיאט)


שטיין דייק מהנקודה הלבנה (אודי ציטיאט)

במחצית השנייה נס ציונה השתלטה על המשחק והייתה צריכה לכבוש לפחות עוד פעם אחת, אבל פספסה פעם אחר פעם – בדקה ה-48 שטיין מצא את עצמו באחד על אחד ובעט לרשת החיצונית של אנטמן, שלוש דקות אחר כך היה זה יחמיר היקה שלא מצא את המסגרת מתוך הרחבה ובדקה ה-78 גם דור כוכב, שעלה מהספסל, יכול היה להכפיל את היתרון אחרי שעבר את דויד מתיאוס ומצא את עצמו באחד על אחד, אולם מזווית אלכסונית בעט לפינה הרחוקה והחוצה.

אם לא די בכך, בפתיחת המחצית השנייה היה רגע מאוד מעורר מחלוקת, כאשר רז שטיין שהוכשל ברחבה, אבל השופט רועי ריינשרייבר הוציא לו כרטיס צהוב על התחזות, שופטי המסך לא התערבו והיה זה רגע שבנוסף לכל ההחמצות, עלה לנס ציונה ביוקר – כי בדקה ה-87 שחקן קבוצת הנוער של הפועל רעננה, הקשר הצעיר גולן בני, בהופעת בכורה בליגת העל, הצליח להכניע את עומרי גלזר וקבע 1:1. 

ריינשרייבר הוסיף חמש דקות תוספת זמן והצליחה לעשות את הבלתי ייאמן: המחליף אייל שטרכמן הצליח להעסיק את בלמי הפועל רעננה במרכז הרחבה, אמנון טדלה שעלה גם הוא מהספסל נותר חופשי והעביר רוחב שדור כוכב, גם הוא מחליף של זדה, פשוט גלגל בקלות לשער כדי לקבוע 1:2 בשנייה האחרונה של המשחק – ניצחון קריטי שמשאיר את סקציה נס ציונה בחיים.


כוכב. הכריע את המפגש בשנייה האחרונה (אודי ציטיאט)

אז סקציה נס ציונה, שמשחקה האחרון לפני פגרת הקורונה היה ניצחון 0:1 על קריית שמונה, ממשיכה במגמת השיפור מאז הגיע ליאור זדה במקום עמיר תורג'מן שפוטר – היא אמנם נכנעה 2:0 למ.ס אשדוד בשבת, אבל פרט לכך סיימה בתיקו מול הפועל חדרה וניצחה בביתה החדש בר"ג את מכבי נתניה והיום את רעננה, כך שהיא עם 28 נקודות ומדורגת מתחת לק"ש רק בעקבות הפרש שערים שנמוך יותר משמעותית. רעננה כאמור ירדה רשמית אחרי שבע שנים בליגת העל וגם הצליחה לכבוש אחרי קרוב ל-300 דקות שלא עשתה זאת, אבל שוב הפסידה.


אור דסה. רעננה ירדה רשמית ללאומית (אודי ציטיאט)


גולן בני הצעיר בכל זאת לא ישכח את המשחק הזה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי