לדרבי חוקים משלו: 0:2 למכבי תל אביב שמריחה את האליפות. צפו בתקציר

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

האלופה הייתה חלשה אך אלמוג שעלה מהספסל הכריע את המשחק עם בישול לריקן (72) ושער (90+1). הצהובים ניצחו את הפועל ת"א בפעם השלישית העונה. תקרית בין בוזגלו וקלינגר

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ניצחה הערב (שבת) 0:2 את הפועל תל אביב בדרבי הגדול על אף יכולת כלל לא מרשימה. אמנם מכבי חיפה ניצחה במשחק המקביל את הפועל באר שבע, אך החניכים של ולדימיר איביץ' יוכלו לחגוג רשמית אליפות שנייה ברציפות ביום שלישי הקרוב אם ינצחו את הפועל חיפה.

הצהובים הגיעו אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות (0:0 נגד בית"ר ירושלים ו-1:1 נגד הפועל באר שבע) יחד עם כדורגל לא מרשים, דבר לא שגרתי בתקופתו של איביץ', אך ידעו לספק את ההברקה המנצחת ולשים בצד את רעשי הרקע כמו "פרשת הקטינות". מעבר לכך, זה היה ניצחון שלישי על היריבה העירונית כשהפרש השערים הכולל הוא 0:7.

איביץ' בחר שוב במערך של חמישה שחקני הגנה מה שהקשה מאוד על קבוצתו שלא הציגה את השליטה הרגילה במרכז המגרש. יונתן כהן לא ממש הורגש וגם איתי שכטר ידע ימים טובים יותר. המאמן הביט לספסל והחליט לשלוח לכר הדשא את אילון אלמוג המוכשר שאולי היה ראוי ליותר דקות העונה. החלוץ היה השחקן המסוכן ביותר במגרש. בדקה ה-72 הוא שלח מסירה חכמה לאבי ריקן שהצטרף מאחור והקשר כבש את שער היתרון. בתוספת הזמן אלמוג הבקיע בסיבוב לרשת אחרי מסירה של דור פרץ.


3 מ-3 בדרבי. שחקני מכבי תל אביב חוגגים (אריאל שלום)

אבי ריקן חוגג בריקוד אופייני (אריאל שלום)

אילון אלמוג. כוכב המשחק (אריאל שלום)

הפועל תל אביב פתחה את הפלייאוף בתנופה עצומה והשיגה שבע נקודות משלושת המשחקים הראשונים, אך איבדה את הראש לאחר ההדחה בגביע נגד מכבי פתח תקווה בחצי הגמר. האדומים מורידים את הראש כל פעם לאחר שהם סופגים. על אף הרכב די התקפי הערב ושילוב צעירים – הם לא הצליחו לבעוט למסגרת.

כאמור, הפועל סופרת כבר שש שנים ללא ניצחון בדרבי, וביום שבת היא עלולה לעשות היסטוריה שלילית כשתפגוש שוב את האלופה של ולדימיר איביץ'. רגע לפני הסיום, מאור בוזגלו, שהבין שלא ישותף אפילו כחילוף חמישי – ירד זועם לחדר ההלבשה ואין ספק שלא שקט אצל האדומים. גם עומר דמארי כלל לא שותף.


שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים. עוד הפסד ליריבה השנואה (אריאל שלום) 


מאור בוזגלו. עימות עם ניר קלינגר לפני הסיום (אריאל שלום)

הרכבים
הפועל תל אביב: אריק ינקו, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, דורון ליינדר (מרווין פירסמן, 77); שי אייזן, עמנואל בואטנג (עומרי אלטמן), עמית מאיר (עילאיי תמם, 77); מוטי ברשצקי (פיליפה רודריגס, 89) שביט מזל (עלי כנאנה, 60); עומרי אלטמן

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום; מאור קנדיל (אנדרה ג'ראלדש, 79), שחר פיבן, ז'איר אמאדור, שרן ייני, אנריק סבוריט; דן גלזר, אייל גולסה (דור פרץ, 70), אבי ריקן (פאפה, 90+3) יונתן כהן (אילון אלמוג, 46), איתי שכטר (ניק בלקמן, 70)


מהלך המשחק:
שתי הקבוצות פתחו את המשחק בצורה די זהירה. הצהובים עדיין לא הציגו את הנעת הכדור המסודרת המוכרת שלהם. בדקה התשיעית שביט מזל הצעיר קיבל כדור ליד הרחבה ונפל בלי שז'איר אמאדור נגע בו ולכן ספג כרטיס צהוב מצד דניאל בר נתן. לאט לאט המגנים של מכבי החלו לצאת קדימה.

ניר קלינגר ו-ולדימיר איביץ'. לא מרוצים (אריאל שלום)


שביט מזל מנסה לסחוט פנדל (אריאל שלום)


ורואה את הצהוב המוצדק (אריאל שלום)


מאבקים רבים במרכז המגרש (אריאל שלום)

בדקה ה-19 הגיע חצי מצב מצד האלופה – קרן של יונתן כהן מצד ימין כמעט הצליחה להפתיע את אריק ינקו שהתעשת והדף. לאחר חצי שעה הקבוצות עדיין לא בעטו למסגרת.


יונתן כהן. ניסה לכבוש מהקרן (אריאל שלום)

וגם בכדור חופשי (אריאל שלום)

בדקה ה-32 מכבי הייתה צריכה להעלות ליתרון – שרן ייני מסר כדור ארוך נפלא לאנריק סבוריט שהעביר כדור רוחב – איתי שכטר זרק את עצמו לכדור ולא הגיע ומאור קנדיל בעט לרשת החיצונית. סמוך להפסקה מוטי ברשצקי היה בתוך הרחבה של הצהובים אך היה מוקף בשחקני הגנה ולא הצליח לבעוט, ובהמשך אבי ריקן בעט גבוה מעל השער, 0:0 מאכזב.

השחקנים מקיפים את השופט (אריאל שלום)



אוראל דגני. הסתדר עם שחקני ההתקפה של האלופה במחצית הראשונה (אריאל שלום)

מוטי ברשצקי מוקף בצהובים (אריאל שלום)

איביץ' שלא היה מרוצה, החליט לרענן את ההתקפה כשהכניס בפתיחת המחצית השנייה את אילון אלמוג על חשבון יונתן כהן. בדקה ה-58 איתי שכטר ואילון אלמוג שיתפו פעולה יחד אך האחרון נתקל באוראל דגני שמנע ממנו לספק כדור רוחב לרחבה. מייד לאחר מכן מאור קנדיל הפנוי שלח כדור רוחב מסוכן שלא הגיע לאף רגל צהובה.

אילון אלמוג. הוסיף תנופה מסוימת למשחק ההתקפה של האלופה (אריאל שלום)

בדקה ה-60 קלינגר ביצע חילוף ראשון ולא מאור בוזגלו היה זה שעלה מהספסל אלא דווקא עלי כנאנה על חשבון שביט מזל. בדקה ה-62 אילון אלמוג ביצע דריבל יפה וניסה לשלוח כדור עומק אבל אריק ינקו יצא בזמן והרחיק את הסכנה. הפועל תוקפת בדקות האלה בעיקר מצד ימין אך ההרמות של איאד אבו עביד מאוד לא מדויקות. ניק בלקמן ודור פרץ החליפו בדקה ה-70 את אייל גולסה ואיתי שכטר.


מאור קנדיל. מסוכן בכנף ימין (אריאל שלום)

איתי שכטר מוקף באדומים (אריאל שלום)

בדקה ה-72 הגיע השער הצהוב משום מקום. הגנת הפועל תל אביב לא הסתדרה עם כדור ארוך של שחר פיבן, ניק בלקמן נגח הצידה, אילון אלמוג השתלט ומסר בתזמון מצוין לאבי ריקן שהגיע מאחור ובעט כדור חלש אך מדויק לרשת של אריק ינקו, בעיטה ראשונה למסגרת הערב. 0:1 למכבי תל אביב.


שחקני מכבי תל אביב חוגגים (אריאל שלום)

ניצחון שלישי העונה בדרבי (אריאל שלום)

לפני תוספת הזמן סיים קלינגר את מכסת החילופים שלו ובחר לשלוח לכר הדשא את אושר דוידה הצעיר ופיליפה רודריגס שטרם שיחק העונה בפלייאוף. מאור בוזגלו זעם על כך שלא ישותף וירד על דעת עצמו לחדר ההלבשה. מייד לאחר מכן אילון אלמוג חתם את תוצאת המשחק אחרי בישול של דור פרץ, 0:2.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם אילון אלמוג (אריאל שלום)

לילה צהוב (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי