השופטת בתיק הכדורגלנים: "התשתית הראייתית מוגבלת ועוצמתה נמוכה"

ניידת משטרה
ניידת משטרה | דני מרון

פרשת הקטינות: השופטת החליטה שלא לבטל את צו איסור הפרסום, חרף הבקשות. בחדשות 13 חשפו את עדותה של אחת הנערות: "הם התנהגו כמו ציידים ונתנו לנו לשתות שוב ושוב"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

פרשת הכדורגלנים והקטינות עדיין לא הגיעה לכדי כתב אישום, אולם הערב (ראשון) נרשם ניצחון זמני לשני כדורגלני מכבי תל אביב. בימים האחרונים הוגשה בקשה לביטול איסור צו איסור הפרסום, אולם זאת נדחתה לאחר שעורכי הדין של שני השחקנים, עדי כרמלי וינון היימן יתנגדו לביטולו. את ההחלטה קיבלה השופטת זהר דיבון סגל, מבית משפט השלום. עוד הוסיפה השופטת כי הראיות דלות וספק אם יוגש כתב אישום.

בנימוק להחלטתה, ציינה השופטת דיבון-סגל: "לאור דלות הראיות" שעולות מתיק החקירה. עוד קודם ציינה השופטת כי קראה את תיק החקירה, "עיינתי בו מכריכה לכריכה. נבחנו על ידי כלל הראיות שנאספו לתיק החקירה, עדויותיהן של הקטינות והוריהן, חקירותיהן של החשודים תחת אזהרה, עדויות כדורגלנים, ומגוון ראיות דיגיטליות שהופקו ממכשירי טלפון סלולריים וממסמכים נוספים. מטבע הדברים, נוכח החשש לשיבוש חקירה, לא אפרט יתר על המידה. כל שאוכל לומר הוא, כי בשלב זה, לאור טענת החשודים, לפיה לא ידעו החשודים כי טרם מלאו לקטינות 16, התשתית הראייתית מוגבלת ועוצמתה נמוכה ביותר", הוסיפה השופטת.

מוקדם יותר הערב, בשעות הערב נחשפה בכתבתו של אלמוג בוקר בחדשות 13 גרסתה של אחת משתי הנערות, שהעידה במשטרה: "הכול התחיל במסיבת יום ההולדת בתחילת חודש מאי", סיפרה הנערה. "באנו למסיבה כשההורים של המזמין היו בבית. זה מבחינתנו היה דבר תמים, עוד יום הולדת". הנערה הוסיפה כי באותו הערב היא וחברתה כלל לא דיברו עם הכדורגלנים, אולם "בדיעבד, הבנו שהם התנהגו כמו ציידים".

"למחרת, הכדורגלן השני שלא היה במסיבה שלח לחברה שלי תמונה שלי ושל השחקן השני, וכתב: 'תשאלי את חברה שלך מתי דאבל דייט?' לא הבנו מה המשמעות". יומיים לאחר מכן, טענה, הוזמנה לה מונית לבית של אחד מהכדורגלנים. "בחלק הראשון של הערב אכלנו פיצה. הם לחצו שנשחק משחק וקשרו לתוכו שתיית אלכוהול בשוטים".


"נתנו לנו לשתות שוב ושוב"

"הם נתנו לנו לשתות שוב ושוב", תיארה הנערה, "אני אפילו לא יודעת מה שתינו אבל זה היה הרבה אלכוהול, הרבה שוטים. הם מזגו לנו, זה היה חלק מהמשחק שלהם כדי לטשטש אותנו ולממש את התוכנית שלהם".

"בהתחלה זה לא היה לנו ברור, אבל לאחר מכן כבר הייתי בחוסר שליטה וערפול בגלל האלכוהול שהשקו אותנו". בשלב זה, היא הסבירה כי השחקנים העבירו אותה ואת חברתה מאחד לשני, "ואחרי שעברתי מיד ליד חשתי תחושה קשה של ניצול. הם ממש ניצלו את העובדה שאנחנו קטינות".

הנערה הוסיפה כי זו הייתה ההתנסות המינית הראשונה שלה שנעשתה, לדבריה, "רק כדי לספק את הצרכים שלהם. לאורך כל הערב לא ידעתי את הגילים שלהם ולא ידעתי שאחד מהם נשוי, רק בסוף הערב כשהוא היה צריך ללכת, הוא אמר: 'יש לי אישה וילד שצריך לחזור אליהם'. הייתי בשוק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי