"חקירת הכדורגלנים והקטינות תלויה באוויר במשך זמן רב מידי"

קריית שלום
קריית שלום | אבשלום ששוני

עו"ד ציון אמיר דיבר על הפרשה בתכנית הספורט של 103FM: "זו חקירה פשוטה לביצוע. צריך לחקור, לגבות עדויות ולגמור את הסיפור הזה". וגם: האיומים ברשתות החברתיות. האזינו

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)
אחרי שהוחלט לא לחשוף את שמם של שחקני מכבי תל אביב עד הגשת כתב אישום, אם יוגש, עו"ד ציון אמיר עלה לשידור בתכנית הספורט של 103FM וניסה לעשות סדר בנוגע לפרשת הכדורגלנים והקטינות: "צריך לצפות ולקוות שהמשטרה תסיים את החקירה. זו חקירה חשובה אבל פשוטה לביצוע. צריך לחקור, לגבות עדויות ולגמור את הסיפור הזה. יש על כף המאזניים את הבריאות הנפשית של הנערות, שעוברות סבל. בבית הספר ובשכונה, כולם יודעים מי הן. צריך לקוות שהמשטרה תעשה את הנדרש ממנה. אם יש ראיות, להעמיד לדין. אם לא, לגמור את הפרשה הזאת".

על כך שמדובר בפרשה בפרופיל גבוה: "לא יודע לומר אם המשטרה התאהבה ברעש, אבל זה לא מופרך לחשוב שיש תיקים שלמשטרה יש רצון ועניין בהם. בכל זאת, זו פרשה מאוד מתוקשרת שמעוררת עניין רב. עבר למעלה משבוע מתחילת החקירה ועדיין היא לא יורדת מסדר היום. כל יום יש כותרות ודיווחים. כולם, בעיקר הצעירות, סובלים. אם המשטרה התאהבה בתיק בעל פרופיל תקשורתי גבוה, אני לא יודע. אני רוצה להניח שהם מנהלים את החקירה באופן נמרץ וענייני. אבל צריך לקדם את זה ולגמור עם זה. בסופו של יום, זה לא עושה טוב לאף אחד שחקירה כזו,  שיש בה הרבה מאוד עניין ציבורי, נשארת תלויה באוויר במשך הרבה מידי זמן לטעמי".

על כך שביום החקירה הראשון הכדרגלנים נחקרו במשך שעות ארוכות: "אני חושב שדווקא נאסף מידע גולמי. המשטרה נכנסה לתמונה נמספר ימים אחרי הפרסומים השונים בתקשורת. היא רצתה לאסוף מידע, אני מניח, לקיים חקירה סמויה לפני החלק הגלוי שלה. אני חושב שהם כן אספו ראיות. החקירה שנמשכה ארבע שעות, בין אם זה של הקטינה או של שני הכדורגלנים, זה מלמד על רצינות ועל איך שהמשטרה לוקחת את החקירה הזו. מדובר בהרבה מאוד שעות". 

האם ניתן למנוע מקרים כאלה בקרב מפורסמים: "מעבר לחוק, זה טיפול מהבית. אני מהניח שהבן שלך לא יגיד לא ידעתי, או חשבתי שהיא בת 17 או 18. אני לא רוצה להפיל על מועדון אחריות של אדם פרטי שביצע מעשה פלילי כזה או אחר. לא צריך ללכת רחוק מידי. המועדונים כן יכולים לתרום בדרך של הסברה ונקיטת אמצעים ממשיים. אם מרחיקים שחקן מפעילות, אפילו אם הוא לא הגיע לרף הפלילי אלא התנהגות בצורה לא נורמטיבית, אז זאת תרומה של מועדון למצב. נניח שלא יוגש כתב אישום, מועדון לא יכול להסתפק בזה".

איומים ואלימות ברשתות החברתיות: "להטיל את כובד המשימה הזו על כתפיה של המשטרה זו אולי דרישה מוגזמת מידי. בכל מקום בעולם ולא מהיום, קיים האתגר הזה של מאבק של רשויות החוק והאכיפה בג'ונגל הפרוע הזה שמתחולל במשך שנים ברשתות. כל אחד יכול לומר על כל אחד מאיתנו את הדברים הכי איומים בעולם. זה תופעה וזה אתגר משפטי שקיים בכל מקום בעולם, בטח בעולם מערבי. השאלה היא איך מתמודדים עם זה מבחינה משפטית. יש ארגוני זכויות אזרח שרוצים להגן על חופש הביטוי וזה הלך רחוק מידי. זה כבר לא חופש ביטוי, אלא שיסוי. בהקשר של המשטרה, זה אתגר גדול מידי עבורה. מי שצריך לטפל בזה הן הממשלות שצריכות לתת מענה איך מתמודדים עם תופעה איומה כזו. אתה מעלה מתוך איזשהו שרת משהו ולך תמצא מי האיש שאחראי לפרסום הזה מקצה העולם. זה דבר קשה מאוד והגיע הזמן לעשות משהו".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי