כמו אליפות? השיאים שמכבי ת"א יכולה לנפץ נגד הפועל ת"א

שרן ייני, אבי ריקן
שרן ייני, אבי ריקן | אריאל שלום

בצל האפשרות לזכות בתואר בפעם השניה ברציפות, ניצחון יעמיד את רצף משחקי הדרבי ללא הפסד על 12 - הארוך בתולדות שני המועדונים. וגם: הצהובים ניצחו את האדומים ארבע פעמים באותה עונה?

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תוכל לזכות באופן רשמי באליפות אם תנצח את הפועל חיפה בסמי עופר מחר (שלישי החל מ-20:45, ספורט4) ובמשחק המקביל מכבי חיפה תאבד נקודות בבלומפילד מול הפועל תל אביב. גם במקרה של תיקו צהוב והפסד ירוק, כמובן, הצהובים יזכו בתואר.

בהנחה שמכבי תל אביב ומכבי חיפה יסיימו בתוצאה זהה או שהירוקים ישיגו תוצאה טובה יותר, ההכרעה תעבור למחזור הבא והמשמעות היא שהצהובים יוכלו להבטיח את האליפות בדרבי הגדול מול הפועל תל אביב, השני תוך שבוע, כאשר הפעם ולדימיר איביץ' וחניכיו יארחו את המשחק שייערך בעוד חמישה ימים (שבת).

מעבר לתואר הנחשק, למכבי תל אביב יש הזדמנות לנפץ שלושה שיאים על חשבון הפועל תל אביב. ה-0:2 האחרון העמיד את רצף משחקי הדרבי של הצהובים ללא הפסד על 11 – שיא מועדון חדש. כעת, איביץ' וחניכיו מחזיקים בשיא בצוותא עם הפועל, שלא הפסידה 11 משחקי דרבי ברציפות אי שם בשנות ה-80. המשמעות פשוטה: אם האלופה לא תפסיד בשבת, היא תקבע שיא חדש ובלעדי של 12 משחקי דרבי רצופים ללא הפסד.

הניצחון האחרון גם היה השלישי של מכבי תל אביב על הפועל תל אביב העונה, הישג אותו היא רשמה רק שלוש פעמים בעבר (1992/93, 2003/4 ו-2012/13). אם הצהובים ינצחו את הדרבי הקרוב, הם ישיגו – לראשונה בתולדות המועדון – ארבעה ניצחונות על היריבה העירונית בעונה אחת. מנגד, האדומים מעולם לא השיגו יותר משני ניצחונות על הצהובים באותה עונה.

הישג נוסף שתוכל מכבי תל אביב לרשום הוא הפרש השערים הטוב ביותר מול הפועל תל אביב בעונה אחת. כידוע, הצהובים מחזיקים במאזן שערים מרשים של 0:8 העונה בדרבי (0:3, 0:3, 0:2) וההישג הטוב ביותר שלהם, שנרשם בעונת 1992/93, עומד על 1:9. לפיכך, כל ניצחון ישפר את השיא של הצהובים.  


עליונות מוחלטת בדרבי. שחקני מכבי תל אביב (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי