השמחה בכרמל מיותרת: מכבי תל אביב קיבלה הגרלה נוחה

מכבי חיפה חוגגת
מכבי חיפה חוגגת | עדי אבישי

מכבי חיפה אמנם הראתה שיפור במשחק ההתקפה בתחילת המשחק מול הפועל ת"א, אבל השוויון העלה את כל השדים שרודפים את הירוקים העונה. אוזן סבור שאם לא יבוא שינוי דרסטי מסע הגביע יסתיים בשמינית הגמר

(גודל טקסט)

המפגש שסגר את סיבוב ח' בגביע המדינה הפגיש שני מועדונים ענקיים, שנמצאים במשבר מקצועי מהגדולים שידעו. הפועל ת"א, שהתפרקה מנכסיה, ירדה לליגה השנייה והבינה שגם שם החיים הם לא פיקניק, אירחה את יריבתה הגדולה, מכבי חיפה, שבעצמה נמצאת בעיצומו של משבר עמוק שמזכיר במשהו פירוק נכסים (רק מקצועי, לא כלכלי) וקיוותה להציל לעצמה את העונה דרך הגביע.

הירוקים המשיכו במגמות הטקטיות והפרסונליות, שהחלו מאז פיטורי גיא לוזון. חיפה עלתה ב-4:1:4:1 כששני השינויים היחידים הם חזרתו של שלומי אזולאי מפציעה למרכז הקישור (57 דקות טובות בסה"כ אחרי היעדרות ארוכה) והצבתו של רז מאיר בעמדת המגן הימני. יונתן לוי ומוחמד עוואד המשיכו לקבל את הקרדיט מצוות המאמנים החדש, רוב מאס ואיתי מרדכי.

מהעבר השני, האדומים עלו ב-4:4:1:1 והציגו הרכב מגוון כשלצד שחקנים ותיקים כמו אביחי ידין, אדי גוטליב ואוראל דגני, עלו אופיר טקיאר, עידן כהן ורז שלמה. האחרון הוא בלם מאוד מוכשר, שנתון 99, שהפועל תרוויח בגדול אם תמשיך לתת לו קרדיט.

בפתיחת המשחק הורגש שבחיפה עבדו על משחק ההתקפה. שחקני הכנף ריווחו את המשחק היטב, שלומי אזולאי ירד לאחור להתחיל את הנעת הכדור כשרועי קהת מצטרף לעוואד בחלק הקדמי. בדקות הפתיחה חיפה שלטה לחלוטין במשחק. היא אמנם לא הגיעה למצבים במשחק מסודר אך גם לא אפשרה להפועל לצאת קדימה. בסופו של דבר חיפה באה על שכרה כשניצלה טעות טכנית במסירה של שלמה ושגיאה בהחלטה של גוטליב שמיהר לתקוף את עוואד ועזר לו לספק מסירה מבריקה לניקיטה רוקאביציה שפשוט חי ממהלכים כאלה במגרש הפתוח.


רז שלמה (שוכב). הפועל ת"א תרוויח בגדול אם תמשיך לתת לו קרדיט (עדי אבישי)

חיפה המשיכה לשלוט אחרי ה-0:1 ועוואד כמעט ניצל עוד טעות של גוטליב בכדי לגמור את המשחק. אבל אז הגיעה התקפה נדירה של הפועל, שבסיומה הכדור נבעט ע"י אור אוסטווינד ישירות לידו המושטת של רמי גרשון. אוסטווינד בעצמו דייק בפנדל והחזיר את הפועל למשחק.

הרגע הזה שינה לחלוטין את המשחק. לא שהפועל סיפקה משחק גדול, אלא שכל השדים שרדפו את חיפה כל העונה, חזרו לרדוף אותה והביטחון של השחקנים פשוט התרסק לרצפה. חיפה התחילה לאבד את העמדות, השחקנים הניעו את הכדור לאט ובחוסר ביטחון ונוצרו לאט לאט פערים בין החוליות שלה. הכניסה של אופיר מזרחי במקום אזולאי גרמה לאיבוד מוחלט של מרכז השדה ורק הגבירה את השליטה של הפועל.


שלומי אזולאי. 57 דקות טובות אחרי היעדרות ארוכה (עדי אבישי)

ואם מדברים על מרכז השדה, חייבים להחמיא לקובי רפואה על ההסבה בתפקיד שעשה לדגני. דגני, שרוב הקריירה תופקד כמגן ובלם, הוא שחקן מהיר מאוד, חזק, אגרסיבי, בעל יכולת טכנית טובה אך לא עקבית ובעיטה חזקה בימין ובעיקר, קבלת החלטות בעייתית באזורים המסוכנים שהעיבו על סט התכונות הטובות שלו ועלו לקבוצות שלו בהרבה נקודות. רפואה ראה כי טוב, העלה אותו מדרגה והרוויח אגרסיביות בקישור, יכולת לצאת קדימה עם הכדור והרחקת הטעויות (שלאט לאט מצטמצמות בגלל האזורים השונים שבהם הוא נמצא) מהשער של הפועל. דגני היה הטוב בשדה והיווה את הסיבה העיקרית לשליטה של הפועל במשחק החל משער השוויון.

בהארכה הדומיננטיות הפכה ירוקה בעיקר בגלל העייפות, החילופים הכפויים והסגל הדליל של האדומים. אבל זה לא עזר למכבי חיפה כדי לסכן את אריק ינקו וההגנה שלו שכללה בהארכה את רז נחמיאס בן ה 21, טל בנש, מגן שמאלי שהפך לבלם מכורח הנסיבות, את שלמה בן ה-18, שסבל מסחרחורות זכר למפגש הראשים עם ידין בתחילת המחצית השנייה, ואת כהן בן ה-22 (חגג יום הולדת לפני יומיים, מזל טוב).


דווקא הפועל היתה יותר קרובה להכריע את המשחק לפני שעפה בפנדלים (עדי אבישי)

נוצרה אף תחושה שגם אם המשחק ימשיך עוד חמש שעות, אין לחיפה שום רעיון איך להבקיע שער. דווקא הפועל הייתה קרובה פעמיים לניצחון אבל החמצה של מוטי ברשצקי והצלה של גלזר מניסיון הבקעה יפה של אוסטווינד ישירות מכדור קרן, שלחו את המשחק להכרעה מהנקודה הלבנה.

חיפה אמנם עלתה לשמינית הגמר, אבל אם לא יהיה שינוי דרמטי בינואר, אז מכבי ת"א קיבלה את אחת ההגרלות הנוחות בדרך לרבע הגמר. הפועל ת"א, יכולה להתעודד מההופעה שלה ולחזור למשימה העילאית שלה – להשיב את הקהל הנפלא שלהם, שסיפק הצגה יוצאת דופן במשך 120 דקות, למקום הראוי לו: ליגת העל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי