הסערה בדרך: ההדחה תסייע להפועל ב"ש לבנות מחדש

שחקני הפועל באר שבע לאחר ההדחה מהגביע
שחקני הפועל באר שבע לאחר ההדחה מהגביע | דני מרון

ההפנמה שמדובר בקריסה טוטאלית, האפשרות לשחרר שחקנים מיותרים גם מבחינה חברתית, ההחלטות שקיבלה ברקת כדי לא להסתבך עם הפייר פליי, המעורבות של ברדה והרווח של בכר. שרון ניסים על היום שאחרי

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע מיואשת. יותר מכל שלב אחר העונה, והיו הרבה מאוד רגעי משבר מההשפלה מול זאגרב, סאגת חילופי השוערים, ההדחה הכואבת מאירופה והכישלון בליגה, נראה שאתמול, במשחק שמינית גמר הגביע נגד מכבי נתניה שהסתיים בהדחה בדו קרב פנדלים, הייאוש ניכר יותר מתמיד.

האלופה היוצאת אמנם איבדה העונה גובה בליגה די במהרה, אבל בהפועל ב"ש התקשו להפנים והתחושה הייתה כמו בשלוש השנים האחרונות, שזו רק עוד פתיחת עונה רעה. אמש בנתניה כבר הבינו סופית שזו התרסקות טוטאלית. כמה סמלי שגיא מלמד, שעוד כבש במדי באר שבע במחזור הראשון, הגיע עם פטיש וריסק סופית את העונה של האלופה היוצאת. מי היה מאמין שהמטרה של הפועל באר שבע בינואר תהיה להיכנס לפלייאוף העליון.

בשנים האחרונות חלון העברות סיפק הזדמנות להביא תוספת מקצועית להכרעת מאבק האליפות, אבל את חלון ינואר הנוכחי תנצל באר שבע כדי לשחרר שחקנים מיותרים מקצועית – גם ואולי בעיקר חברתית. במידה מסוימת אני חושב שזה טוב להפועל באר שבע שהיא הודחה אמש, כי עכשיו היא תהיה בריכוז מלא בבניית קבוצה חדשה, בעוד עליית שלב בגביע עלולה הייתה להסיט את הפוקוס ולגרום למועדון לקבל החלטות לטובת משחק מסוים ולא לטובת העתיד כולו.


להדחה יש גם צד חיובי. שחקני ב"ש לאחר ההפסד (דני מרון)

הכישלון העונה הוא מקצועי, אבל גם מנטאלי. איתן עזריה הצליח לייצר בשנים האחרונות יכולות מנטאליות מרשימות אצל שחקני באר שבע, אך נכשל השנה טוטאלית וניכר שכמו כל המערכת גם לו אין שום השפעה על סף השבירה של השחקנים, שהפך להיות נמוך מגובה הדשא.

זה כנראה יהיה חלון העברות הסוער ביותר של הפועל באר שבע, אפילו יותר מזה שהיא עברה רק לפני חצי שנה בקיץ החולף. דיא סבע, שלא השתלב, צפוי להימכר בסכום שיא – דבר שגם ימנע מבאר שבע הסתבכות עתידית עם הפייר פליי הפיננסי, ובעיקר יאפשר לה לקבל החלטות מושכלות ולא כלכליות. העונה הזו תביא עמה עוד בשורה, כשבמועדון הדרומי התקבלה החלטה שעידן משכורות השיא הסתיים, כך שלא תראו עוד 400 או 500 אלף אירו שכר לשחקנים לטווח ארוך – וזה הופך את סוגיית בחירת הזרים למשמעותית באופן קיצוני, בעיקר בחלון העברות הנוכחי, אבל גם בזה שאחריו.

אחרי הבאתו של טאפוקו, ב"ש תצרף בקרוב מאוד חלוץ זר. בהנחה שג'ון אוגו, המושעה בשבת, כבר לא ילבש שוב את המדים האדומים, באר שבע תנחית גם קשר שמאלי בעמדת 50/50 במקומו, כך שבעצם יהיו תוך שבועיים שלושה זרים חדשים שאמורים להוביל את הקבוצה בעתיד הקרוב. גם שני הזרים הנותרים יהיו במבחן גדול עד סיום העונה: מיגל ויטור יצטרך להוכיח ב-18 המחזורים שנותרו שהוא מסוגל לשחק לפחות 80% מהם וברמה גבוהה, אחרת גם הוא יאלץ לעזוב בסיום העונה. אפילו אריק סאבו, שרק הצטרף העונה, יצטרך להעלות את רמת המשחק באופן קיצוני כדי לשרוד בטרנר בעונה הבאה.


ההופעה האחרונה של אוגו במדי הפועל ב"ש? (דני מרון)

מחזורי הליגה הסדירה שנותרו ישפיעו מאוד על עתיד המועדון, משום שכישלון בהשגת מקום בפלייאוף העליון ואחר כך כרטיס לאירופה יביא לירידה משמעותית בהכנסות ובכך יקטין גם את מידת ההשקעה בשחקנים. באר שבע חייבת לבדוק בציציות של כל אחד מהשחקנים שהיא צפויה להביא, כי הבחירה הפעם תהיה סופר משמעותית.

ומשפט אחרון על ברק בכר. אחרי שלוש שנים מופלאות, הוא עומד בראש המערכת המקצועית שכשלה כמעט בכל החלטה, אבל מי שהביא לדרום שלוש אליפויות ואין סוף פסגות, הרוויח ביושר את הזכות "להיכשל טוטאלית" ולהמשיך בתפקיד ללא עוררין. כשחלק מאוהדי ב"ש קוראים לפיטוריו, אני תמיד נזכר באמרה שבספורט יש לאוהדים זיכרון קצר, ותמיד זוכרים רק את המשחק האחרון. טוב שאותם אוהדים הם לא אלה שמקבלים החלטות.


טוב שלא האוהדים מקבלים החלטות. ברק בכר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי