משמונה יישארו ארבע: הדרך לחצי גמר גביע המדינה

אלירן עטר
אלירן עטר | אריאל שלום

מכבי ת"א ובני יהודה נמצאות כבר עם רגל וחצי בשלב הבא, גם חדרה פייבוריטית ברורה, אבל לא נראה שתלקק דבש מול כפר קאסם. דני דבורין מאמין כי המאבק המרתק מכולם יהיה בין נתניה לפ"ת שתרצה להציל את העונה

(גודל טקסט)

השבוע, בימי שלישי ורביעי, נדע מי תהיינה ארבע הקבוצות שתשחקנה בשלב חצי גמר גביע המדינה. שני משחקים נקבעו להיום והם בני יהודה מול הפועל עפולה, ומכבי תל אביב מול בני סכנין. ביום רביעי יפגשו הפועל חדרה נגד כפר קאסם ומכבי פתח תקווה נגד מכבי נתניה.

חמש מהן כבר זכו בעבר בגביע המדינה. מכבי תל אביב עשתה זאת יותר פעמים מכל אחת אחרת כשהניפה את הגביע 23 פעמים. זכייתה האחרונה היתה ב-2015, לאחר שגברה בגמר 2:6 על הפועל באר שבע. בני יהודה זכתה בגביע 3 פעמים, הפעם האחרונה הייתה ב-2017, לאחר ניצחון בגמר 3:4 על מכבי תל-אביב בדו-קרב בעיטות מ-11 מטרים, לאחר שבתום 120 דקות התוצאה הייתה 0:0.

מכבי פתחתקווה רשמה שתי זכיות. בזכייתה האחרונה ב-1952 היא גברה בגמר 0:1 על מכבי תל אביב, משחק שבו חזיתי כילד, במגרש באסה ביפו. תמונות לא מעטות ממהלכו זכורות לי היטב, כולל שער הניצחון שהבקיע אז אמנון כרמלי לרישתו של אברהם בנדורי. מכבי נתניה השיגה רק פעם אחת את הפרס הנחשק ב-1978, בניצחונה בגמר 1:2 על בני יהודה. בני סכנין גם היא זכתה בגביע רק פעם אחת, ב-2004 כשניצחה במשחק הגמר 1:4 את הפועל חיפה.

בשלב רבע הגמר של העונה אירחה עפולה את בני יהודה והמשחק הראשון ביניהן הסתיים בניצחון 0:2 של הקבוצה מליגת העל. את השערים הבקיעו שי קונסטנטין ודור ג'אן. גם הגומלין יסתיים להערכתי בניצחון הזהובים, שישלימו ניצחון כפול ובכך יבטיחו את מקומם בחצי הגמר.


הפועל חיפה מחזיקת הגביע. מי תזכה בתואר? (דני מרון)

מי שעוד תעלה לאותו שלב היא מכבי תל אביב, שתגיע לגומלין מול בני סכנין עם יתרון ברור ומוחץ של 1:4 מהמשחק הראשון בין שתיהן שהיה באצטדיון בעכו. בתום המחצית הראשונה כבר הובילה מכבי ביתרון 0:3 משערים של צ'יקו אופואדו ויונתן כהן שהבקיע צמד. במחצית השנייה כבש דור מיכה את השער הרביעי, ואת השער היחיד לזכות המפסידה הבקיע איברהים ללה.

מכבי תל אביב הדוהרת בפסגת ליגת העל לעבר זכייה באליפות ישראל, מצויה בכושר טוב יותר משל כל קבוצה אחרת, וכזכור היא היחידה בליגה שעדיין לא נוצחה. הצהובים חושקים גם בגביע המדינה, וזאת כשלארון הפרסים שלהם כבר הגיע בספטמבר האחרון גביע הטוטו. במשחק הגמר הם גברו 1:2 על מכבי חיפה משעריהם של עומר אצילי ואלירן עטר. לא נופתע אם יעלה בידי מובילת הליגה לזכות בגביע המדינה, זו הפעם ה-24 בתולדותיה. בינתיים נראית דרכה לחצי הגמר סלולה ובטוחה, בעיקר כשבכיסה כאמור, יתרון של 1:4 מהמפגש הראשון מול בני סכנין.

הפועל חדרה שניצחה בכפר קאסם בתוצאה 2:3, היא המועמדת השלישית שלי לעלות לחצי הגמר. באותו ניצחון הבקיעו את השערים לזכותה אילון אלמוג (צמד) ואליאל פרץ. מ.ס.כפר קאסם אמנם כבשה פעמיים, על ידי אלון סולטן ואוהד אדלשטיין, אבל לא חמקה מההפסד. לגמרי לא בטוח שלמרות היתרון הזה תלקק חדרה דבש במשחק הגומלין. הקבוצה מליגה א' דרום ראתה שהגנת חדרה ניתנת להכנעה, והיא תעשה לכן כל מאמץ כדי להיות להפתעה הגדולה של משחקי הגומלין ברבע הגמר. עם זאת עדיין נראה לי שקבוצת ליגת העל היא בעלת הסיכויים הטובים יותר להבטיח את מקומה בחצי הגמר, גם אם לא בנקל.


פאטוס בצ'יראי. יביא את התואר לנתניה? (דני מרון)

המאבק על הכרטיס הרביעי יהיה לדעתי גם המרתק מכולם. מכבי נתניה ניצחה במשחק הראשון בביתה 0:1 את מכבי פתח תקווה משער שהבקיע פאטוס בצ'יראי. אולם המפסידה תיראה במשחק הגומלין אפשרות טובה לנסות "להציל" את העונה, שבה היא מצויה היום רק 3 נקודות מעל לקו האדום במסגרת הליגה. כאשר סכנת הירידה עדיין מרחפת מעל ראשה, אין הזדמנות טובה יותר להתאושש מוראלית, מאשר בגביע המדינה, ולא הייתי מבטל את סיכוייה. מכבי נתניה מודעת לכך, ומכאן שצפוי ונכון לנו משחק מעניין, שאולי יגלוש להארכה, ומי יודע, אולי אף להכרעה בבעיטות 11 מטרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי