אילון אלמוג: "המטרה שלי היא לשחק במכבי ת"א בעונה הבאה"

אילון אלמוג
אילון אלמוג | דני מרון

נפילת הצעת העתק מבית"ר ירושלים, ההשוואות לברק יצחקי, הקשר המיוחד עם טל בן חיים החלוץ והרצון להרשים את איביץ': רגע לפני חצי הגמר של חדרה נגד נתניה (20:45), החלוץ בראיון מיוחד: "יכול לתת עוד הרבה יותר"

(גודל טקסט)

לא רבים מחובבי הכדורגל בישראל הכירו את אילון אלמוג עד חלון ההעברות בינואר האחרון. הוא אמנם כבש שישה שערים בחצי עונה בליגה הלאומית כמושאל ממכבי ת"א לבית"ר תל אביב/רמלה, אבל הוא עלה לכותרות כשבית"ר ירושלים הציעה מעל מיליון יורו וחצי כדי לרכוש אותו, והסכום אפילו לא היה עבור מלוא כרטיסו.

מו"מ אינטנסיבי בין הצהובים לקריית שלום לאלה מבית וגן נפל בסופו של דבר והחלוץ בן ה-20 מצא את עצמו מושאל פעם נוספת, אבל הפעם לליגת העל ולקבוצה שנחשבה להפתעה הכי נעימה של 2018/19: הפועל חדרה של ניסו אביטן. אלמוג הפך במהרה לאחד השחקנים המשמעותיים ביותר בהפועל חדרה, כשבהופעת הבכורה הוא כבש נגד מ.ס אשדוד, מיד לאחר מכן הבקיע צמד נגד מ.ס כפר קאסם בגביע המדינה ובמשחק המכריע נגד מכבי נתניה בישל פעמיים והבטיח את מקומה של חדרה בפלייאוף העליון.

כעת, רגע לפני חצי הגמר מול אותה מכבי נתניה, הוא מספר בראיון מיוחד לספורט1 על החיבור לחדרה, הרצון להיות מהשחקנים המובילים בישראל, החברות המיוחדת עם טל בן חיים החלוץ והרעיון שעלה בראשו אם וכאשר הפועל חדרה תעפיל לגמר גביע המדינה.


הפך לאחד השחקנים המשמעותיים בהפעול חדרה. איילון אלמוג (אודי ציטיאט)

נתחיל מהסוף. חטפתם רביעייה מב"ש בשבת, ככה מגיעים לחצי הגמר?
"בתקופה האחרונה דיברו איתנו במועדון על כך שהמשחק הכי חשוב זה הגביע ולמרות זאת גם נגד באר שבע היינו טובים ב-70 הדקות הראשונות, אבל הפסדנו וכעת אנחנו ממשיכים הלאה. הראש בחצי הגמר ונעשה את ההכנות המתאימות".

זו לא פגיעה מנטלית משמעותית לספוג תבוסה לפני משחק גביע?
"הייתה לנו תקופה בליגה בה הפסדנו הרבה משחקים, אבל למשחק שהיה על החיים ועל המוות במאבק על המקום בפלייאוף הגענו מוכנים והוכחנו שאנחנו קבוצה ראויה. מקווה שנעשה זאת גם עכשיו. גביע זה מפעל שונה, זה משחק אחד על כל הקופה ונעשה את הכל כדי להגיע לגמר".

מה לדעתך תהיה הנקודה שתכריע את חצי הגמר?
"אני חושב שאנחנו צריכים לתקוף כמו שעשינו במשחק על הפלייאוף ובעיקר לא לפחד. אנחנו צריכים להראות שאנחנו יכולים לנצח משחקים כאלה".


"הראש בחצי גמר הגביע". איילון אמלוג והפועל חדרה הובסו בביתם על ידי באר שבע (אודי ציטיאט)

באותו משחק נגד נתניה לא כבשת, אבל יכול להיות שזו הייתה ההופעה הטובה ביותר שלך?
"נכון. הגעתי מרוכז ומפוקס ואני עדיין חושב שאני יכול לתת הרבה יותר. אעשה הכנה ראויה כדי לשחזר את היכולת ולעזור לקבוצה".

עובר לך בראש כבר גמר נגד מכבי תל אביב?
"זה עובר לי בראש, אבל גם במחשבות אני מבין שקודם כל צריך לעבור את המשוכה הקיימת כדי להעפיל לגמר".

יש אמונה טפלה לקראת הגמר?
"את האמת שלא. אני בחור מאמין ומאמין במשפט שרק נעשה ונצליח".


"יוצא לי לחשוב על משחק נגד במכבי תל אביב בגמר"

בוא נחזור לינואר. בית"ר כמעט שילמה עלייך מיליונים ובסוף אתה בפלייאוף העליון ובחצי הגמר עם חדרה.
"עוד לפני שהגעתי לחדרה טענתי שכל מה שיקרה זה לטובה. אני שמח שבסוף אני בחדרה ואני מרוצה כאן, כי מדובר במועדון משפחתי. כיף לי פה גם ברמה החברתית וגם ברמה המקצועית".

ומה יהיה בעונה הבאה? תשחק במכבי ת"א?
"קודם כל צריך להבין שאני עוד בשנתון של שחקן נוער וזאת עונה שעשיתי בה קפיצת מדרגה. המטרה שלי היא לחזור למכבי תל אביב בתחילת העונה הבאה. אני מקווה לתפוס את העיניים של המאמן במכבי בעונה הבאה, אם לא אז אני לא פוסל שום אופציה, גם לא להישאר בחדרה שזה מקום שאני מאוד נהנה".

יש לך מענק אליפות על זכייתה הטרייה של מכבי ת"א?
(צוחק) "לא, לא הייתי חלק מהסגל העונה. זה מועדון שגדלתי בו ובעיניי הם עושים עונה ענקית. למרות הדיבורים כאילו הליגה החלשה, אין כל קשר לעונה הגדולה של מכבי. מעבר לכך, העונה שלהם נותנת לנו, לשחקנים המושאלים, תקווה שאולי נהיה חלק מהמועדון בעונה הבאה".


"המטרה שלי לחזור למכבי תל אביב". איילון אלמוג מול עפרי ארד בליגת הנוער (ערן לוף)

כל הזמן משווים אותך לברק יצחקי. זה מפריע?
"בכלל לא. זה מחמיא לי שמשווים אותי לברק וזה יהיה חלום גדול לעשות קריירה גדולה כמו שלו ואולי אפילו מעבר לזה. אני רוצה שיזכרו אותי כאחד השחקנים הטובים בזכות עצמי. אני יכול גם לספר שאני בקשר מצוין עם טל בן חיים החלוץ, אנחנו מדברים המון. הוא עוזר לי בהרבה החלטות וגם ייעץ לי בהחלטה להגיע לחדרה. הוא עוזר לי בכל המובנים".

בשבוע שעבר גם זומנת לנבחרת הצעירה.
"זאת הופעה שלישית שלי בנבחרת הצעירה ויש לי מספר הופעות גם בנבחרת הנערים והנוער. זאת גאווה להיות בנבחרת הלאומית ואני רוצה להגיע גם לנבחרת הבוגרת, אבל אני חושב שלהגיע דרך הנבחרת הצעירה זאת הדרך הנכונה".

בחזרה לחדרה. מפריע לך שלא הרבה אוהדים יגיעו לחצי הגמר?
"אני חושב שהקהל יהיה פקטור משמעותי בשבילנו. ברמה האישית אני מאוד אוהב לשחק עם קהל ומקווה שהאצטדיון יהיה מלא, כי זה נותן דרייב ואני חושב שהקהל צריך להגיע בהמוניו. מדובר בבמה הגדולה של הכדורגל הישראלי".

הקפטן מנשה זלקה הצהיר שאם הקבוצה תעלה לגמר אז הוא יצבע את השיער לירוק. מה איתך?
"ירוק אני לא בטוח והאמת שלא חשבתי על זה. אין לי בעיה לצבוע את השיער לבלונד, אבל קודם תן לי להיות בגמר ואז נשתולל בשיער".


"מחמיא לי שמשווים אותי לברק יצחקי" (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי