נתניה בעננים, ברדה: "זה לא משנה את מי נקבל, צריכים לעשות את זה"

שחקני מכבי נתניה
שחקני מכבי נתניה | דני מרון

גמר ראשון ליהלומים מאז 2014: "העונה הכי גדולה מאז מתיאוס". הוחלט: כלל השחקנים יזכו למענקים אם הקבוצה תזכה. פיניש: "מרגיש כאילו גדלתי פה, המועדון צמא לגביע". קניקובסקי ותירם יחמיצו את חיפה

(גודל טקסט)

קשה לתאר במילים את מה שעבר אתמול (שלישי) בסביבות השעה 23:00 בחדר ההלבשה של מכבי נתניה. הקבוצה של דראפיץ' וברדה שבה לגמר הגביע לראשונה מזה חמש שנים, והוכיחה שהיא כאן כדי להישאר ולמרות פתיחת העונה הפחות טובה, בתחילת חודש אפריל היא נמצאת בשיא המאבקים.

היהלומים שלטו במשחק מהפתיחה והסתפקו בשער אחד של גבי קניקובסקי, או "הנסיך" כפי שהוא מכונה בקבוצה, כדי להבטיח את ההגעה לסמי עופר. "שיחקנו מצוין, ואם לא אג'ידה זה היה יכול להיגמר בתוצאה הרבה יותר גבוהה", אמרו בקבוצה, "אם העונה הזאת תסתיים בצורה טובה עם גביע או מקום באירופה, זו תהיה העונה הכי גדולה מאז התקופה של לותר מתיאוס כאן והמקום השני".

"אנחנו מאוד רוצים להביא את הגביע", סיפר בהתרגשות בסיום שי ברדה, "סימנו מטרה ונעשה הכל להשיג אותה. אנחנו רוצים להפוך את העיר הזאת למאושרת אחרי 41 שנה. יש משחק אחד של 90 דקות שבו אנחנו צריכים לעשות את זה. זה לא משנה את מי נקבל. צריך להביא את עצמנו. בשיטת המשחק שלנו אנחנו שולטים תמיד במשחקים שלנו, חוץ אולי מאשר נגד מכבי תל אביב. ברגע שהציבו לנו מטרה להביא את הגביע, אנחנו צריכים לעשות את זה".

דראפיץ' וברדה חוגגים העפלה.
דראפיץ' וברדה חוגגים העפלה. "משתדלים שכל אחד לא ייכנס לפינות שהן לא שלו" (דני מרון)

שיתוף הפעולה במועדון: "כל הזמן אומרים סלובו וברדה, אבל זה באמת סלובו. הוא מנהל מקצועי ומנג'ר לכל דבר. היכולת שלו למגנט אליו אנשים ראויה למחמאות. אנחנו משתדלים שכל אחד לא ייכנס לפינות שהן לא שלו ואולי זה מסר לכדורגל: שכל אחד יעשה מה שהוא מבין. הבעלים, השחקנים וכו'. אגו זה דבר רע".

בתיאום עם הקפטנים של הקבוצות הוסכם שכל שחקני הסגל, כולל הבודדים שאין בחוזיהם מענק על זכייה בגביע, יזכו באחד שכזה במידה והקבוצה תזכה בגביע. ההחלטה נועדה כדי ליצור שיוויון בין כולם, ללא קשר למידת התרומה. "זו מכבי נתניה של השנה, כולם שותפים בהכל", סיפרו במועדון.

מי שבכה בסיום מהתרגשות היה החלוץ פאטוס בצ'יראיי. מספר דקות לפני כן הוא עוד החטיא את הפנדל שהלחיץ את אנשי נתניה, אך עם שריקת הסיום הוא לא יכול היה להתאפק, כשהשוער דני עמוס ניגש אליו. "אנחנו יותר ממבליגים על זה", אמר בחיוך בסיום שי ברדה, "פאטוס הביא אותנו למעמדים האלה עם תצוגות אדירות. יש לנו זכות גדולה שיש לנו שחקן כזה".

בצ'יראיי לאחר החמצת הפנדל.
בצ'יראיי לאחר החמצת הפנדל. "זכות גדולה שיש לנו שחקן כזה" (דני מרון)

עמוס עצמו זכה למחמאות רבות, כאשר לולא ההצלה שלו בסיום המשחק היה נגרר להארכה: "הוא הציל לנו את המשחק", הודה ברדה. כפי שכבר פרסמנו, השוער צפוי לקבל הצעה לחוזה חדש בקבוצה.

עוד לפני תחילת המשחק, עם ההגעה למגרש, שוחח צוות המאמנים עם השחקנים: "זה מעמד מחייב, יש לכולנו פה הזדמנות לזכות בגביע. בואו נעשה את זה". ברקע הם הקרינו להם סרטון של השערים שכבשו השנה. מי שעוד הצטרף היה הרב עמי פייקובסקי, אשר מלווה את דראפיץ' וברדה עוד מימיהם בבית"ר ירושלים. הרב בירך את השחקנים ובהוראתו נמרח על השחקנים שמן מיוחד להצלחה.

הבלם טים הויבך לא נכלל בסגל לבסוף, לאחר שלא עבר מבחן כשירות, כאשר על פי ההנחייה הראשונית הוא הצטווה לנוח כמספר ימים. בנתניה לא יסכנו אותו לקראת המשחק נגד מכבי תל אביב בליגה ביום ראשון, במיוחד לאור ההופעה הטובה שרשם אתמול הקפטן דודי תירם.

תירם. זכה למחמאות על הופעתו אך ספג צהוב חמישי (דני מרון)
תירם. זכה למחמאות על הופעתו אך ספג צהוב חמישי (דני מרון)

הבשורה הפחות טובה מהערב מגיעה מכיוונם של תירם וקניקובסקי: השניים ספגו אמש את הצהוב החמישי שלהם, ויחמיצו את המשחק נגד מכבי חיפה, ביום ראשון בעוד שבוע וחצי בסמי עופר.

"יש פה קבוצה של גברים", סיפר בהתרגשות בסיום הקשר סתיו פיניש, "ידענו שיהיה משחק קשה, ומצידי שהגמר כבר יהיה מחר. כשהפנדל של פאטוס לא נכנס ועם ההצלה של דני, עוברים לך תסריטים בראש שאולי זה לא היום שלך ואולי תקבל גול בטעות, כי בגביע ראינו הכל".

החגיגות בחדר ההלבשה: "היו עשר דקות של טירוף, שאני לא זוכר כזה בחדר ההלבשה בקריירה שלי. המועדון פה צמא לגביע".

שחקני מכבי נתניה חוגגים.
שחקני מכבי נתניה חוגגים. "היו עשר דקות של טירוף" (דני מרון)

הדמיון בין בני יהודה עמה זכה לנתניה: "בעונה עם בני יהודה התעסקנו כל העונה במאבקי תחתית, פה אנחנו גם נאבקים בפלייאוף העליון וגם בגביע".

היריבה: "אני לא אשקר שאם נקבל את בני יהודה זה יהיה המשחק הכי מרגש שיהיה לי בקריירה. באמת שאין לי העדפה מסויימת. מי שיבוא נקבל בברכה".

ההשתלבות והבחירה בנתניה: "משהו בתוכי גורם לי להתחבר למקום הזה. מהרגע הראשון ראיתי פה אנשים חמים ואני רק רוצה להחזיר להם ולקהל. יש לנו עוד מטרות חוץ מהגביע, אנחנו רוצים להבטיח את אירופה עוד לפני. אני מרגיש כאילו גדלתי פה".

קניקובסקי. מכונה
קניקובסקי. מכונה "הנסיך" (דני מרון)

חוסר הניסיון של השחקנים במעמדים גדולים: "לפני שיצאנו למלון דיברנו השחקנים בינינו וניסינו גם לדרבן את הצעירים. יש עלינו אחריות, אלו שזכו בתארים, להראות דוגמא לכולם איך להתכונן למשחק כזה, שמחכים אליו כל החיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי