יוסי אבוקסיס: "טוב לי בבני יהודה, מאמין שאמשיך בעונה הבאה"

אבוקסיס וצ'יבוטה חוגגים בסיום
אבוקסיס וצ'יבוטה חוגגים בסיום | אריאל שלום

פחות מיממה אחרי העלייה לגמר גביע המדינה אחרי 0:1 על מכבי תל אביב, התראיין המאמן המנצח לתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על עתידו, על השחקנים האלמונים שקיבלו אצלו במה ועל הקרדיט שמגיע לאברמוב

(גודל טקסט)
מאמן בני יהודה, יוסי אבוקסיס, העפיל אמש (רביעי) עם קבוצתו לגמר גביע המדינה אחרי ניצחון 0:1 על מכבי תל אביב בחצי הגמר באצטדיון טדי. הערב (חמישי), התראיין אבוקסיס בתוכנית הספורט של רדיו ללא הפסקה.


איך מתכוננים למשחק על כל הקופה נגד קבוצה שהפסדת לה פעמיים העונה?
"קודם כל זה נכון, הפסדנו להם פעמיים אבל בהפסד האחרון לפני שלושה שבועות, זה היה אחד המשחקים הכי טובים שלנו. הובלנו 0:1 ואז היה להם מצב נייח, אבל זה היה אחד המשחקים הכי טובים שלנו מולם. נכון שהפסדנו, אבל נראינו טוב וזאת בעצם הייתה ההכנה שלנו למשחק מולם. למעט המצב שלהם בדקה ה-94, הם לא הגיעו למצב וזה מבחינתי ניצח את המשחק, בזה שהצלחנו למנוע מהם להגיע למצבים.


יובל אשכנזי שיחק לפני שנתיים – שלוש בליגה א', מה אתה נותן לשחקנים שהם לא מקבלים בקבוצות אחרות?
יובל אשכנזי זה קרדיט של ברק אברמוב, זה בכלל סיפור ענק. ברק הבטיח לחבר שיתן לו להתאמן איתנו. הוא אמר לי: "יוסי חבר משגע אותי תראה אותו", וכבר באימון הראשון ראינו שיש בו משהו. כבר בעונה שעברה הוא היה תגלית העונה שלנו. אני חושב שיש לנו הרבה שחקנים צעירים שמגיע להם קרדיט, הם רוצים לעבוד קשה ולהשתפר ומגיע להם. אני אוהב לבחון שחקנים, שי קונסטנטין ודולב חזיזה בחורים צעירים שבתחילת העונה לא הכירו אותם והם מרשימים הרבה קבוצות".



שחקני בני יהודה. חגגו בטדי (דני מרון)


הרבה אומרים שיש שחקנים בליגות הנמוכות שיכולים לשחק בליגת העל?
"אני מסכים איתך. יש הרבה שחקנים שנבחנו אצלנו כמו שי מזור ששיחק בכפר שלם ושיחק אצלנו העונה. יש שחקנים בליגות הנמוכות שיכולים להשתלב בליגת העל. מי ששחקן צעיר ומוכשר, ורוצה להתקדם יכול להתקדם. בלטקסה, חזיזה וקונסטנטין התקדמו השנה ואני שמח".


מי השחקן שלוקח את הקבוצה על הגב?
"בחלק מהעונה זה היה ירדן שועה, אחרי זה היה צ'יבוטה. ואם לא מסתכלים על כובשי השערים, אז לפעמים זה קרלוס קוויאר, לפעמים זה דן מורי, סורו וסילבסטר שהצטרף והבקיע הרבה שערים. בקבוצות כדורגל צריך איזון ושילוב של צעירים וותיקים, זה דבר חשוב בקבוצה".


העזיבה של ירדן שועה הייתה נקודת שבר?
"אני חושב שכן, הטעות אולי הייתה הטווח שבין עזיבת שועה להצטרפות של סילבסטר, אבל בגדול, את לא הייתה טעות כי בית"ר לא הסכימה לשחרר אותו. אבל התאוששנו"



אבוקסיס ואברמוב. 0:1 קטן ששווה גמר (דני מרון)


מאז שירדן עזב הוא לא מבקיע?
"אני בטוח שירדן יתן עבור מכבי חיפה הרבה מאוד גולים. הוא שחקן מאוד מאוד מוכשר, אני בטוח שהוא יצליח שם"


איך תגיעו למשחק נגד נתניה?
"אני חושב שלנתניה אנחנו חייבים להגיע בכושר טוב. מדובר בקבוצה חזקה עם מאמנים טובים ושחקנים טובים, הם עושים פחות או יותר דרך כמו שלנו, עם שחקנים צעירים בפלייאוף העליון, חייבים לשמור על כושר טוב, יש לנו הרבה משחקים בדרך".


בעונה הבאה, צ'יבוטה יעזוב, כנראה גם סילבסטר יעזוב, מה תעשו?"כל הקבוצה שלנו התחלפה משנה שעברה, אם תסתכלו בהרכב שלנו אולי 3 או 4 שחקנים נשארו. ידענו לצרף את המתאימים, הצלחנו לדחוף כמה שחקני בית צעירים ומוכשרים כמו סורו וקונסטנטין. אני יכול להגיד לכם שכבר מעכשיו תוך כדי שאנחנו בגביע ובפלייאוף העליון אני נוסע לראות משחקים ושחקנים כל הזמן".



שועה. אבוקסיס משוכנע שהוא יחזור להבקיע (דני מרון)


זה אומר שאתה נשאר?
"כן , אני חושב שבסופו של דבר אני אשאר בבני יהודה. ככה זה נראה, טוב לי מאוד כאן. אני שמח. אין שום דבר על השולחן חוץ מבני יהודה וההכנות לעונה הבאה. מאוד כיף לי לעבוד עם ברק אברמוב, ההנהלה והצוות. אורי גוטמן יעזוב בשנה הבאה ואני בטוח שהוא יצליח כי הוא בחור מאוד מוכשר, מבין כדורגל, וגם אחרי 3 שנים כעוזר מאמן הוא רוצה להצליח לבד ואני בטוח שהוא יצליח. יש לי גם את יעקב אסייג שהולך איתי הרבה מאוד שנים, הוא גם מאמן שוערים וגם עוזר. אני בטוח שנסתדר".


כרגע אתם משחקים באצטדיון שדי מתאים לגודל שלכם, מה תעשו במעבר לבלומפילד?
"חשבתי על זה , זה יהיה מוזר מאוד לשחק מול 30,000 מושבים, נצטרך להתרגל אבל לדעתי בלומפילד לא יהיה מוכן בפתיחת עונה. אני חושב שזה יהיה כיף, כרגע טוב לנו גם במושבה".



שחקני בני יהודה ואוהדיהם חוגגים עלייה לגמר (אריאל שלום)


מה דעתך על שיטת הפלייאוף, עליון והתחתון, האם לדעתך זה פוגע בכדורגל?
"אני יודע שבחלק מהמקומות יש 2 סיבובים, בחלק מהמקומות יש פלייאוף עליון. באוסטריה ובלגיה יש את הקיזוז, אני חושב שזה יותר מדי. בגלל האליפות של מכבי תל אביב זה נראה כמו גארבג' טיים, אבל עדיין יש תחרות על אירופה. אני חושב שיש עניין בפלייאוף העליון. יש הרבה קבוצות טובות, באר שבע נכנסו לכושר, נתניה ומכבי חיפה. גם חדרה תמיד נותנת פייט. אבל בסדר, יש עוד זמן".


ה-VAR היה לטובתכם?
"אני לא יודע, אני חושב שאחרי שהשופטים בדקו וראו והחליטו שלא. אם גם אחרי ה-VAR אין הסכמה, אולי צריך להביא עוד מצלמות מה אני אגיד לכם".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי