אבוקסיס: "גם לבני יהודה וגם למכבי נתניה מגיע לזכות בגביע"

דודי תירם, סלובודאן דראפיץ', יוסי אבוקסיס, איציק עזוז
דודי תירם, סלובודאן דראפיץ', יוסי אבוקסיס, איציק עזוז | דני מרון

לקראת גמר הגביע ברביעי בסמי עופר, מאמן בני יהודה אמר במסיבת העיתונאים: "מי שתהיה חכמה יותר, תנצח". דראפיץ': "נדע אחרי הגמר אם היה טוב לקבל סטירה ממכבי ת"א". תירם: "השתיים הכי קבוצתיות העפילו"

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

גמר גביע המדינה בין בני יהודה למכבי נתניה ייערך בעוד יומיים, ביום רביעי הקרוב באצטדיון בסמי עופר בחיפה (20:45). הקבוצה של אבוקסיס, שהדיחה את מכבי תל אביב בחצי הגמר, רוצה לזכות בתואר כפי שעשתה לפני שנתיים, בעוד מכבי נתניה שהתגברה על חדרה, חולמת לעשות היסטוריה לראשונה מאז 1978. הבוקר נערכה מסיבת העיתונאים החגיגית לקראת המשחק בהשתתפות צמד המאמנים וקפטני הקבוצות.

הראשון לדבר היה מאמן מכבי נתניה סלובודאן דראפיץ', שנשאל על האפשרות לזכות בגביע ראשון מזה 40 שנה ופירגן למאמן שישב לצדו: "אני ואבוקסיס מכירים עוד מהימים שהוא היה בבני יהודה בליגה השנייה ואני בבית"ר תל אביב/רמלה. בשנים האחרונות שנינו עשינו עבודה לא רעה, וזה שלא זכינו בתואר 40 שנה יוצר טירוף בעיר. מרגישים שזה הרבה זמן מאז שלקחנו תואר והאוהדים מאוד צמאים לכך. זו הרגשה כיפית".

מאמן נתניה נשאל על ה-3:0 בשבת למכבי ת"א: "זו לא הרגשה טובה, אבל זה לא קשור לגביע. יש קבוצות שקשה להסתדר איתן ולנו זה קורה העונה עם מכבי ת"א, אבל אני זוכר שמכבי חיפה הפסידה 6:0 למכבי ת"א וזכתה בגביע אחרי כמה ימים. יש כאלה שאומרים שטוב לקבל סטירה לפני הגמר ויש כאלה שאומרים שטוב לנצח – נדע אחרי הגמר אם זה היה לנו טוב להפסיד להם או שלא".


דראפיץ' ואבוקסיס במסיבת העיתונאים לגמר (דני מרון)

דראפיץ' הוסיף על האווירה בעיר והבהיר כי הוא רחוק ממיצוי: "כשאימנתי את בית"ר ירושלים הייתי נוסע לשם וחוזר לנתניה, לא הרגשתי את האווירה. בנתניה אני חי וגר והאווירה מורגשת. אני לא מתרגש בשביל עצמי, אלא בשביל הילדים שקנו כרטיסים לגמר, שמחכים לתואר כל כך הרבה שנים – בשבילם אני חי ומתרגש. מכבי נתניה זה מועדון גדול עם היסטוריה יפה ואני מאוד נהנה בנתניה. גם אם נזכה בגביע, יש עוד המון מה לשפר. יש בנתניה עוד הרבה מה לעשות, ככה שאין לי שום סיבה לעזוב, יש לי גם חוזה לעוד שנתיים ואני מאוד נהנה. כל עוד ירצו אותי, אשאר".

על בני יהודה: "אנחנו מכירים אותם, כבר שיחקנו אחד נגד השני וזה כמו ניסוי – יש עוד הרבה הפתעות. אני ויוסי הרבה זמן מכירים, כשחקנים וכמאמנים, הייתי רואה אותו באימוני הנבחרת שלו עם גוטמן וכעת אנחנו כבר ארבע שנים מועמדים לתואר מאמני העונה. כיף לנו, אנחנו חברים, הוא עושה עבודה נפלאה וכמו שאני מכיר אותו והוא אותי, אנחנו נדבר ונשתה בירה יחד יומיים אחרי המשחק. אנחנו רוצים לנצח וזה הכיף שבספורט".

קפטן היהלומים דודי תירם הוסיף: "כמובן שדמיינו את הסיטואציה שנזכה בגביע ואין הרבה שחקנים שמגיעים למעמד כה מיוחד. אנחנו צריכים להכין את עצמנו לרגע מיוחד שלא בטוח שיחזור והוא יכול לשנות את הקריירה להרבה שחקנים. אני בכלל חושב שבכל העולם, לא רק בישראל, אלה כבר לא כוכבים שהובילו את הקבוצות שלהם.


הקפטנים, תירם ועזוז. תכונה רבה בנתניה ובתל אביב (דני מרון)

"אייאקס שניצחה את ריאל ויובנטוס הגדולה, טוטנהאם שבלי הארי קיין הגיעה לגמר האלופות בלי שציפו מהם. גם ליברפול הדיחה את מסי הגדול בלי פירמינו וסלאח", המשיך תירם, "הכדורגל היום לא בנוי על בודדים, אלא על קבוצות, וכקבוצה יש כאן את שתי הקבוצות הכי קבוצתיות  בישראל וזה מה שמסמל את הגמר. האוהדים מחכים 36 שנה כבר לתואר ואנחנו נעשה את הכל כדי להביא את הרגע הזה, את האושר הזה. זה יום מיוחד שהכל מתגמד לידו וכולנו מאושרים ומבינים מה הרגע הזה יכול לעשות לקריירה. מדברים על מכנס וכוכבי העבר שזוכרים אותם בזכות רגעים שהם הביאו למועדון ונשמח להיות חלק מההיסטוריה של מכבי נתניה".

מנגד, יוסי אבוקסיס נשאל על הזכייה בגביע לפני שנתיים: "זה היה נגד מכבי תל אביב ובני יהודה הייתה בעונה רעה, אבל לא נתנו לנו אז הרבה סיכוי. זה אחד הגמרים הכי שוויוניים – לא סתם אומרים שכל אחת יכולה לזכות ושהסיכויים שווים. זה גם גמר בין שתי קבוצות שמגיע להן לזכות, גם אם תסתכלו על השנתיים האחרונות אלה מועדונים שעשו התקדמות ושמגיע להם. נקווה שאנחנו נזכה, בסמי עופר תמיד כיף לשחק".

אותו גביע לפני שנתיים עוד היה ללא אבוקסיס על הקווים בכתום ועל כך שהוא מחפש אחר תואר ראשון כמאמן אמר: "כל מאמן שואף לזכות בתואר. דרך הגביע אפשר להשיג את זה כשאתה לא מאמן קבוצה גדולה ונקווה שנעשה את זה. כמו בנתניה, כמו שאמר סלובו, בשכונת התקווה ובאיזור תל אביב יש טירוף שאני לא זוכר כמוהו. תואר יהיה מושלם לעונה כזו".


תירם ודראפיץ'. "השתיים הכי קבוצתיות בישראל" (דני מרון)

אבוקסיס על עתידו: "זה נכון ששמי עלה במועדונים גדולים וזה מחמיא, אבל אני נהנה בבני יהודה. גם בשנה שעברה אמרו שלא נוכל להתקדם כי עזבו אותנו שחקנים והשנה עשינו עוד קפיצה. כל עוד הבעלים הוא ברק אברמוב שאני נהנה תחתיו והוא נותן לנו לעשות את העבודה שלנו, אז אני רוצה להמשיך. אבל בכדורגל הכל נזיל והכל יכול לקרות – גם אם בבני יהודה אין תקציבים כמו של הגדולות, אני נהנה. לפעמים גם נהנים במועדונים כאלה יותר".

על מכבי נתניה: "קבוצה שתהיה יותר רגועה ושקטה ותביא את היכולת שלה מהעונה, היא גם זו שתזכה. אחרי חצי הגמר היה סיפוק, שמחה כמו של גמר. גם כעסתי על השחקנים כי זה היה רק חצי הגמר, אבל לא נתנו לנו סיכוי אחרי שניצחנו את מכבי ת"א שלא הפסידה אף משחק. מחכה לנו משחק מול קבוצה קשה, פגשנו את נתניה וסלובו כבר שבע פעמים בשנתיים ככה שכולם מכירים את כולם ואני חושב שמי שתהיה חכמה יותר ותטעה פחות, היא גם תזכה".


"מי שתהיה חכמה ותטעה פחות, גם תזכה" (דני מרון)

המהפכים בכדורגל העולמי: "ברצלונה לא באה מספיק מוכנה לליברפול וראו את זה, זה קורה גם לשחקנים הכי גדולים בעולם. גם מומנטום כמו שהיה נגד טוטנהאם והשתנה בחצי השני תוך כדי משחק זו דוגמה. אנחנו כמאמנים צריכים לדעת גם לעצור מומנטומים".

שני המאמנים נשאלו אם ליגת העל הייתה חלשה העונה. דראפיץ' השיב ראשון "אני חושב שחמש שנים שואלים אותנו את אותה שאלה. אמרו לנו את זה בלאומית עם מינוס נקודות, בבית"ר ירושלים. זו הליגה שלנו ואלה השחקנים שיש לנו, הם מוכשרים ואנחנו מנסים לעשות את המקסימום איתם. אם מכבי ת"א הייתה מעל הליגה, זה לא אומר דבר. אם תקחו את אנגליה לדוגמה, סיטי וליברפול היו מעל כולן – זה אומר שהליגה חלשה?".

אבוקסיס אמר דברים דומים: "בתחילת השנה איתי שכטר אמר שמסי ורונאלדו לא עזבו את הליגה שלנו. תמיד מנסים לגמד את הקבוצות הקטנות, גם העונה של מכבי ת"א מדהימה ואני לא חושב שהליגה נחלשה. לא להפסיד כמעט כל העונה גם אם הליגה חלשה זה משהו שצריך לפרגן עליו. יש קבוצות שהיו פחות טובות, אבל זה כי קבוצות כמונו, כמו נתניה וחדרה היו טובות.".

קפטן בני יהודה איציק עזוז הוסיף: "נצטרך להיות מפוקסים ולתת את הכל, כי זו הזדמנות לזכות בגביע שני תוך שלוש שנים וזה לא משהו שקורה הרבה. איך הרמנו את עצמנו בפתיחת העונה? האמנו בעצמנו, אפילו שלא האמינו בנו. יש לנו צעירים מוכשרים, אנחנו עובדים קשה ומאוד מאוחדים ומגובשים. אלה דברים שעוזרים להצליח".



הכל כבר מוכן לגמר גביע המדינה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי