צפו: באר שבע בשמינית גמר הגביע אחרי 3:4 ענק על מ.ס אשדוד

ארנסטס שטקוס
ארנסטס שטקוס | לירון מולדובן

משחק משוגע בי"א. אזולאי היה יכול לשלוח את המשחק להארכה אך דווקא אחרי משחק ענק עם שער ושני בישולים - החמיץ פנדל בתוספת הזמן. ממן כבש צמד לב"ש שכבר הובילה 1:4

(גודל טקסט)
הכדורגל הישראלי לקח אתנחתא קלה ממשחקי הליגה עם סיבוב ח' בגביע המדינה. אומרים שלגביע חוקים משלו וגם יש לו את הקסם משלו והערב (שבת) ראינו למה. בתום 90 דקות מטורפות, אין מילה אחרת, באצטדיון הי"א – הפועל באר שבע גברה 3:4 על מ.ס אשדוד בדרך לשלב שמינית הגמר. המשחק הזה סומן עוד מלכתכילה כמשחק המרתק ביותר בשלב הזה, והקבוצות עמדו בציפיות ובגדול.

שלומי אזולאי שרשם משחק ענק עם שער ושני בישולים, הפך מגיבור לגיבור טראגי כאשר החמיץ פנדל בתוספת הזמן (90+3) ונעצר על ידי ארנסטס שטקוס, ובכך לא הצליח לסחוב את המשחק להארכה.

הפועל באר שבע עברה מהפכה בהרכב הראשון, שינויים כפויים (פצועים ומורחקים) וגם החלטה של ברק בכר לזעזע מספר שחקני מפתח שהציגו יכולת מאכזבת. בבאר שבע ידעו שהגביע יכול להיות המפלט האחרון העונה והגיעו בדריכות שיא. חנן ממן שקיבל את המקום ב-11 החזיר ובגדול עם צמד שערים (11 ו-16). גם אורן ביטון, שפתח בהרכב כמגן שמאלי במערך שלושת הבלמים – רשם משחק שיא עם שער ושני בישולים, ולצד המחמאות למאמן, בהחלט אפשר לתהות מדוע השניים האלה מיעטו לשחק העונה.


שחקני הפועל באר שבע חוגגים (לירון מולדובן)

כך ייעשה לאיש. שחקני הפועל באר שבע עם שטקוס (לירון מולדובן)

השמחה בבאר שבע, העצב של אשדוד. איזו דרמה (לירון מולדובן)

שלומי אזולאי. הגיבור הטראגי (לירון מולדובן)

הקבוצה של בכר פתחה בסערה והובילה 0:3 כבר אחרי 20 דקות ו-1:4 בתום 50 דקות, אך לאחר הפציעה של מיגל ויטור (מרוהאן קבהא הוסט לעמדת הבלם) נחלשה משמעותית ואפשרה ליריבה לחזור במה שיכול ואף צריך להדאיג את המאמן. אפילו מאור מליקסון שעלה מהספסל לא הצליח להרגיע.

מ.ס אשדוד, מנגד, הציגה קאמבק נפלא ביום גדול של אזולאי, כאשר חילוף כפול של רוני אוואט שחזר לקווים, כבר אחרי חצי שעה – עשה את ההבדל (הקפטן רועי גורדנה הוחלף ולאור השמועות ההולכות וגוברות על עתידו במועדון יהיה מעניין לראות מה קורה). מחמודי כנעאן הגיב בבישול בזק ובמחצית השנייה הצליח לכבוש בעצמו, אחרי עוד בישול של אזולאי שהוסיף בישול גם לדין דוד, שבמחצית השנייה סבל מחוסר מזל. מעבר לאכזבה על הסיום האכזרי, באשדוד יודעים שעם הגנה כזו הם יתקשו להישאר בליגה, כאשר גם מערך שלושת הבלמים לא עזר.
 

רוני אוואט (לירון מולדובן)

הרכבים
מ.ס. אשדוד: רון שושן, זוהר זסנו, ניר ברדע, קמהני מונטרי, לאונד אווסו (פיראס אבו עקל, 31), רועי גורדנה (מחמודי כנען, 31), שלומי אזולאי, סמואל אלאבי, יאקוב סליבסטר (אוהד רבינוביץ', 59), דין דוד

הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, דוד קלטינס, מיגל ויטור (תומר יוספי, 65), שון גולדברג (עמית ביטון, 46), אורן ביטון, מרואן קבהא, חנן ממן (מאור מליקסון, 61), נאור סבג, ניב זריהן, בן שהר.

אלונה ברקת (לירון מולדובן)


רון שושן בין הקורות של אשדוד (לירון מולדובן) 

אוהדי הפועל באר שבע (לירון מולדובן)

מהלך המשחק:
המארחת פתחה טוב יותר מול ההגנה הכבדה של באר שבע. בדקה השביעית אשדוד כמעט עלתה לאשדוד לאחר התקפה מתפרצת נפלאה. דין דוד קיבל מסירת עומק טובה, חדר לרחבה ומזווית קשה ניסה להקפיץ מעל שטקוס אך השיג רק כדור קרן.

זריהן מול אזולאי. הנפתח משחק בצורה מאוזנת (לירון מולדובן)

דווקא באר שבע עלתה ליתרון: בדקה ה-11 אורן ביטון לחץ גבוה וביצע תיקול נהדר, עשה כאילו הוא בועט לשער ומסר לממן שבעט נהדר עם הפאלש, 0:1 להפועל באר שבע. אשדוד לא הבינה מי השחקן החם של באר שבע, טעתה וספגה שוב. כעבור חמש דקות הקשר נותר פנוי מחוץ לרחבה ובעט מסובב לפינה הרחוקה, צמד גדול לקשר ו-0:2 לבאר שבע.


חנן ממן. צמד מבריק תוך חמש דקות (לירון מולדובן)

החגיגה של האורחת נמשכה. החניכים של בכר הגיעו רעבים וכבשו שער שלישי וסגרו עניין כבר בדקה ה-20. ניב זריהן ביצע הטעייה נפלאה באגף והרים לרחבה והמגן אורן ביטון הסתנן לרחבה וכבש עם הברך, 0:3 ענק.


שחקני הפועל באר שבע חוגגים (לירון מולדובן)



אשדוד ניסתה להמתיק את הגלולה המרה. בדקה ה-25 דין דוד הגיע לעוד הזדמנות ובעט חזק אבל פגש רק את המשקוף. כעבור שתי דקות הוא שוב נותר חסר מזל מול השער.

אורן ביטון חוגג (לירון מולדובן)

שחקני הפועל באר שבע חוגגים יתרון מבטיח (לירון מולדובן)

אוואט ראה שהקבוצה שלו מתפרקת והגיב בשני חילופים שהביאו לאימפקט מיידי. הוא החליט לוותר על רועי גורדנה הקפטן והכניס את חמודי כנען שרק עלה מהספסל ובישל את השער המצמק לאשדוד – אזולאי עשה דאבל פס עם המחליף ובעט יפה לפינה הרחוקה, אשדוד צימקה ל-3:1. כמו כן החליף פיראס אבו עקל החליף את לאונד אווסו . המארחת כמעט למשחק כאשר דוד המשיך להיות מעורב אבל שוב הפסיד במאבק מול שטקוס כשהשוער התעופף והדף את הבעיטה המסובבת שלו (38).

דין דוד. ערב מתסכל (לירון מולדובן)

שלומי אזולאי. הותיר לאשדוד סיכוי לחזור למשחק (לירון מולדובן)

הקבוצות לא ביצעו חילופים בהפסקה, ובאר שבע רצתה לבסס את היתרון. זריהן עשה מבצע גדול ברחבה ומסר לאורן ביטון שבעט חזק אך נעצר על ידי שושן. הכדור שוב הגיע למגן שבעט חלש מתוך הרחבה. בדקה ה-51 שושן שגה בגדול. באר שבע ביצעה תרגיל נפלא בכדור חופשי – ממן עשה כאילו הוא בועט, אורן ביטון מסר פס חכם לזריהן שבעט מזווית קשה בין רגליו של השוער ולא חגג נגד קבוצת נעוריו, 1:4 לבאר שבע. מייד לאחר מכן השוער כיפר על השער כשיצא מצוין לכדור ארוך לעברו של בן שהר, שלא ממש שותף לחגיגת השערים עד עכשיו.

בדקה ה-59 סיימה אשדוד את מכסת החילופים שלה כאשר אוהד רבינוביץ' החליף את יאקוב סילבסטר המאכזב. אשדוד חזרה למשחק כעבור שתי דקות כאזולאי הכניס כדור עומק נפלא לכנעאן שכבש בסטייל, 2:4. מייד לאחר מכן נכנס מאור מליקסון על חשבון ממן בשורות באר שבע. שטקוס מנע מבוכה מבאר שבע כשאזולאי מסר כדור עומק נפלא לכנעאן שלא הצליח להכניע את השוער. מיגל ויטור שנפצע הוחלף בתומר יוספי (65).

מיגל ויטור פצוע (לירון מולדובן)

כנעאן חוגג שער מצמק (לירון מולדובן)

אשדוד לא ויתרה והמשיכה ללחוץ, באר שבע מנגד שילמה מחיר יקר על כל פעם שהותירה את אזולאי פנוי. הקשר הכניס מסירה נהדרת לדין דוד שכבש בסטייל לאחר סדרת החמצות מתסכלת, זה רק 3:4 לזכות באר שבע! הקצב המטורף נמשך. באר שבע נלחצה לשערה. אבו עקל הגיע למצב מצוין מחוץ לרחבה אבל בעט לאמצע ושטקוס הדף עם הרגל מעל השער בדקה ה-73!


מליקסון. גם הוא על המגרש (לירון מולדובן)


ברק בכר מוטרד (לירון מולדובן)

דין דוד חוגג. צימק ל-4:3 (לירון מולדובן)

הדרמה לא נעצרה. בדקה ה-91 אשדוד קיבלה פנדל לאחר שעמית ביטון הכשיל את סמואל אלאבי, אלא ששטקוס רשם הצלת ענק מול אזולאי כשהדף את הבעיטה לקורה. זהו-זה, בתום 90 דקות מטורפות – הקבוצה של בכר העפילה לשלב הבא.

מ.ס אשדוד זוכה לפנדל (לירון מולדובן) 


שלומי אזולאי מחמיץ את הפנדל (לירון מולדובן) 

שחקני באר שבע חוגגים עם שטקוס את הדיפת הפנדל (לירון מולדובן) 

 


ברק בכר מרוצה (לירון מולדובן)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי