צפו בתקציר: הפועל ת"א הביסה 0:3 את סכנין ועלתה לרבע הגמר

שחקני הפועל תל אביב
שחקני הפועל תל אביב | מאור אלקסלסי

ב-2006 וב-2007 האדומים גברו על היריבה מהמגזר כל הדרך להנפת הגביע, הפעם ניצחו בדוחא לראשונה מאז 2014 מנגיחות של ספירובסקי וברשצקי ופנדל של רודריגס שחגג שער בכורה

(גודל טקסט)

הפעם האחרונה שהפועל תל אביב כבשה שלישייה הייתה לקראת סיום העונה שעברה, אז הביסה בביתה 0:3 את בני סכנין במסגרת הפלייאוף התחתון בליגת העל. הערב (רביעי) היא שוב עשתה זאת, ניצחה באותה התוצאה באצטדיון דוחא והבטיחה את מקומה ברבע גמר גביע המדינה.

בפעמיים הקודמות שהפועל תל אביב גברה על בני סכנין במפעל הגביע, בשנים 2006 ו-2007, זה הסתיים בשתי הנפות: בעונה הראשונה היא עשתה זאת עם 0:2 בחצי הגמר ושנה לאחר מכן הדיחה את היריבה מהמגזר ברבע הגמר. כעת, לאור המומנטום בליגה שקירב אותה אפילו לעבר הפלייאוף העליון, העונה של אדומים כבר מתחילה להיראות אחרת לגמרי. זו העפלתם הראשונה לרבע הגמר מאז עונת 2012/13, שהסתיימה בהדחה מפתיעה לראשון לציון.

הפועל תל אביב הגיעה למשחק במצב רוח מצוין לאחר שלושה ניצחונות ליגה רצופים (האחרון שבהם 1:2 על בני יהודה ביום ראשון) והערב בדוחא השתלטו האדומים על המשחק לאחר כחצי שעה וניצחו בקלילות, כשמעל כולם בולט הקשר מוטי ברשצקי – הוא כבש לראשונה העונה (להוציא את גביע הטוטו) ועוד בנגיחה בדקה ה-58, בנוסף בישל לסטפן ספירובסקי את השער הראשון במשחק בדקה ה-40, גם המקדוני הבקיע בנגיחה, וכן הכניס ברשצקי כדור עומק לרודריגס, שהסתיים בהכשלת האורוגוואי שבעצמו קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-83 מ-11 מטר, עם שער הבכורה שלו במועדון.


ברשצקי הערב בדוחא. המצטיין בדרך לרבע הגמר (מאור אלקסלסי)

על הספסל של ניר קלינגר ישב לראשונה מאז ה-9.11, משחק הבכורה שלו כמאמן הפועל ת"א, מאור בוזגלו, שהתאושש ממחלת הנשיקה וחזר לאימונים בשבועות האחרונים, אולם הוא התחמם ולא זכה להיכנס למשחק. מייקל אולהה שיחק שעה ורשם החמצה גדולה, ואילו רודריגס, כאמור, כבש בפנדל לאחר שנכנס במקום הרכש הניגרי בדקה ה-60.

גם סכנין הגיעה למפגש במומנטום טוב, עם שני ניצחונות רצופים שהקפיצו אותה למקום השלישי בלאומית, אולם כלל לא הצליחה לאיים על אריק ינקו בין הקורות של האורחת וכעת אלדד שביט וקבוצתו יצטרכו להתמקד בניסיון לשוב לליגת העל תוך עונה אחת.

הרכבים
הפועל תל אביב: אריק ינקו, איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, מרווין פירסמן, שי אייזן, סטפן ספירובסקי (ניר לקס, 69), רז כהן, מוטי ברשצקי, עומרי אלטמן (עומר דמארי, 79), מייקל אולהה (פליפה רודריגס, 60).

בני סכנין: מחמוד קנדיל, עלי עותמאן, סארי פלאח, קריסילירת נג'ומה, מארון גנטוס, איהאב שאמי (אימן חמזה, 36), באהג'ת בשיר, איהאב גנאים, מוחמד סייד (מהראן ראדי, 54), מודו מאנה, אלי אלבז.

מהלך משחק
דקה 16: עומרי אלטמן ניסה לסובב כדור חופשי, אבל הכדור שלו טס הרחק מהמסגרת של קנדיל.

דקה 33: החמצה גדולה של מייקל אולהה. אבו עביד תמך בהתקפה מאגף ימין והגביה לרחבה, הניגרי הצליח להקדים את ההגנה המקומית ומקרוב נגח מעל השער.


אולהה. החמצה גדולה ממטרים ספורים (מאור אלקסלסי)

דקה 40, 0:1 להפועל ת"א! אבו עביד שוב החל מהלך התקפי מימין, מצא את ברשצקי שעקף את השומר והגביע בנגיעה היישר לראשו של ספירובסקי. המקדוני לא התבלבל ומקרוב נגח לרשת כדי להעלות את האורחת מת"א ליתרון מוצדק.

דקה 45: אלטמן צריך היה להכפיל את יתרון האדומים רגע לפני המחצית אחרי כדור עומק נפלא של ברשצקי, גנטוס מנע מהקשר לכבוש בשנייה האחרונה.


ספירובסקי והאדומים-לבנים חוגגים בדוחא (מאור אלקסלסי)

דקה 47: אולהה לקח את הכדור לאלטמן ואולי מנע מהקשר שער, אבל עם העקב השאיר לפירסמן שמקרוב בעט למרכז השער וקנדיל קלט.


בוזגלו מתחמם (מאור אלקסלסי)

דקה 58, 0:2 להפועל ת"א: השחקן הטוב ביותר על הדשא, מוטי ברשצקי, מכפיל את יתרון הפועל ת"א. הקשר התגנב למרכז הרחבה, שם את הראש לכדור מדויק של פיסרסמן משמאל ונגח לפינה של קנדיל. שערו הראשון העונה של הקשר, להוציא כיבוש אחד בגביע הטוטו אי שם בחודש אוגוסט.

דקה 64: בעיטה ראשונה לעבר שערו של אריק ינקו, אך זה היה כדור ששוער הפועל ת"א קלט בקלות יתרה.



ברשצקי. השחקן הכי נמוך על המגרש הבקיע בנגיחה (מאור אלקסלסי)

דקה 85, 0:3 להפועל תל אביב: מוטי ברשצקי שוב על תקן המבשל. כדור עומק לרודריגס שעלה מהספסל הסתיים בהכשלה של חמזה, האורוגוואי גם כבש שער בכורה מהנקודה הלבנה.


רודריגס קובע את תוצאת המשחק (מאור אלקסלסי)


שער בכורה לאורוגוואי (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי