צפו בתקציר: אדרי בישל בראבונה, 1:3 לבית"ר ירושלים על בני ריינה

לירן רוטמן, תמיר עדי
לירן רוטמן, תמיר עדי | דני מרון

קפטן הסינדרלה מליגה ב' הימם את טדי בסיום 40 דקות, אך גארסיה עלה מהספסל ובדקה ה-49 השיב את המארחת ליתרון בדרך לרבע הגמר. וארן (65) חגג אחרי מסירת אומן של הקשר, עדי (11) כבש ראשון. איינבינדר נפצע בעינו

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)
זה היה צפוי שבית"ר ירושלים תצטרף לחבורת רבע גמר גביע המדינה, אבל רק הערב (חמישי) היא פגשה את מכבי בני ריינה במסגרת שלב 16 האחרונות. נכון שלרשות רוני לוי עמד סגל חסר, רק 4,300 צופים הגיעו לאצטדיון טדי ופערי הרמות לא הותירו יותר מדי מקום לספק עוד לפני המשחק, אבל דקות של דרמה בהחלט נרשמו בין קבוצת הצמרת מליגת העל לסינדרלה מליגה ב', שבהחלט יכולה להרים ראש ולצאת גאה חרף הדחתה מהמפעל.
 
 
90 הדקות אמנם הסתיימו ב-1:3 קל לבית"ר ירושלים, אבל להפסקת המחצית עוד ירדו הקבוצות בשוויון 1:1, אחרי שבני ריינה הצליחה בדקה ה-40 להמם את יושבי האצטדיון בבירה כאשר הקפטן אשרף עתמאלה הכניע את נתנאל דלויה ומחק את שער היתרון המוקדם של עדי תמיר, שאחרי 11 דקות היה הראשון למצוא את הרשת מביטול של לירן רוטמן. רוני לוי הבין שהאפשרות שהם יסתבכו בהחלט קיימת, העלה מהספסל את ליוואי גארסיה למחצית השנייה וארבע דקות אחר כך החלוץ הטרינידדי השיב את המארחת ליתרון.
 
 
הרגע היפה במשחק ולמעשה גם זה שחתם את תוצאת הסיום הגיע בדקה ה-65, אז שלום אדרי, עוד אחד מהשחקנים שזכו לפתוח בהרכב לאור החיסורים הרבים שכללו את טל בן חיים, דיוגו ורדסקה, אנטואן קונטה, פרדי פלומיין ושלומי אזולאי, מצא במסירת ראבונה פנטסטית את אנתוני וארן והאחרון קבע עם הראש 1:3, תוצאה שנשמרה עד לסיום. אם לא די בהרכב החסר שגם כך עלתה איתו בית"ר ירושלים, הקפטן דן איינבינדר נאלץ לרדת מכר הדשא כבר אחרי 21 דקות לאחר שנפגע בעינו במאבק על כדור. הקשר פונה לבית החולים "שערי צדק" לטיפול ובקבוצה יקוו שיהיה כשיר עד המשחק ביום שני נגד מכבי נתניה.


שחקני בית"ר חוגגים ניצחון על הסינדרלה מליגה ב' (דני מרון)

 
 
כזכור, בני ריינה מליגה ב' צפון העפילה לשמינית הגמר בזכות 0:2 על מכבי שדרות שנמצאת איתה באותה ליגה, אבל עוד קודם לכן היא הדיחה את הפועל בית שאן (3:4), איחוד כפר קרע (2:4), מ.ס פרדס חנה כרכור (0:2), עירוני נשר (1:2) ובני זלפה מליגה א' (4:5 בפנדלים). זו הייתה הפעם הראשונה מזה שש שנים שקבוצה מליגה ב' הגיעה למעמד, אבל כאן היא נעצרה. בית"ר ירושלים, לעומתה, הגיעה עד הגמר רק לפני פחות משנתיים, אבל נכנעה אז להפועל חיפה בקרב על הגביע. שנה קודם לכן היא נעצרה בחצי הגמר על ידי מכבי ת"א ובשנה שעברה הודחה על ידי אותה מכבי ת"א כבר בסיבוב ח'.

הרכבים
בית"ר ירושלים: נתנאל דלויה; שי קונסטנטין (יקיר ארצי, 85), אופיר קריאף, אור זהבי, אורי מגבו (ליוואי גארסיה, 46), תמיר עדי, דן איינבינדר (מקס גרצ'קין, 21), אביאל זרגרי, שלום אדרי, לירן רוטמן, אנתוני וארן.

מכבי בני ריינה: שוקי ביראני, נוג'ידאת מוחמד, חלבי פהמי, יחיא חריב (נאסר סוהיב, 46), חוג'ראת מוסא, תאמר טאטור (אמיר אבו ניל, 56), עמרייה מוחמד, אלעל עומר, חמאסי ראדי, הדהם שיבלי (איברהים מוברשם, 63), אשרף עתמאלה.

מהלך משחק

דקה 11, 0:1 לבית"ר ירושלים! תמיר עדי, שכבר כבש בליגה נגד קריית שמונה, עם שערו השני העונה. לירן רוטמן הגביה מימין כדור מדויק, עדי הקדים את השומר ונגח לפינה הרחוקה.


עדי עולה גבוה ונוגח פנימה (דני מרון)

דקה 21: דן איינבינדר נפגע בעינו וכדי שלא לסכנו הוחלט להחליפו במקס גרצ'קין והוא פונה לבית החולים "שערי צדק" לבדיקות.

דקה 33: בני ריינה מצליחה להחזיק מעמד ואפילו יצאה למתפרצת שאשרף עתמאלה סיים בבעיטה חלשה לידיו של נתנאל דלויה, אולם הייתה זו הזדמנות שהביכה את המארחת.

דקה 35: גרצ'קין פרץ על קו שמאל והגביה כדור למרכז הרחבה, וארן נבלם לקרן ברגע האחרון על ידי ההגנה המקומית.

דקה 36: עוד הזדמנות לעדי עם הראש, שוב אחרי הגבהה מימין אבל הפעם של קונסטנטין, הכדור חמק ליד מסגרת השער ויצא החוצה.


דקה 40, בני ריינה משווה ל-1:1!
הלם בטדי. תרגיל קרן מוצלח במיוחד של הסינדרלה הסתיים בבעיטה של הקפטן עתמאלה, שזיהה את דלויה ממוקם רע ומכ-18 מטר בעט לרשת.


הכדור של עתמאלה טס לשער של דויה (דני מרון)


בני ריינה מהממת את טדי (דני מרון)

דקה 49, בית"ר ירושלים שוב ביתרון: רוני לוי העלה את ליוואי גארסיה מהספסל למחצית השנייה וארבע דקות אחר כך החלוץ מטרינידד כבש. רוטמן מסר לעומק, פתיחת רגליים הציבה את גארסיה בעמדה נוחה ומקרוב הוא בעט חזק ומדויק.

דקה 59: שוב עדי עם הראש, שוב זה היה קרוב לשער, אך הפעם ביראני הדף את הכדור למשקוף והאורחת ניצלה מכדור שלישי ברשת.

דקה 65, 1:3 לבית"ר ירושלים! וארן נגח מקרוב את אחד משעריו הקלים בקריירה, אבל הבישול היה פשוט יוצא דופן. שלום אדרי בתרגיל ראבונה פשוט השאיר את החלוץ לבדו מטרים ספורים מהשער והמארחת כבר לא תאבד את הכרטיס לרבע גמר הגביע.

דקה 73: בעיטה ממרחק של אדרי נהדפה, קונסטנטין הגיע לכדור החוזר והרים לווארן שנגח כדור קשתי שחלף ליד הקורה ונקלט בקלות על ידי ביראני.

דקה 77: סדרת טעויות בהגנה של הסינדרלה מליגה ב' הותירה את רוטמן לבדו ברחבה, אולם בשנייה האחרונה רגל אורחת מנעה מהקשר שער והמארחת הסתפקה בכדור קרן.

דקה 80: החמצה פשוט עצומה של וארן, אין דרך אחרת לתאר. רוטמן מסר לאדרי, האחרון משך את הכדור עמוק לתוך הרחבה והעביר רוחב שהחלוץ מכחמישה מטרים בעט גבוה מעל השער.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי