צפו בתקציר: בני יהודה עלתה לחצי גמר הגביע אחרי 0:2 על הפועל חיפה

שחקני בני יהודה חוגגים
שחקני בני יהודה חוגגים | מאור אלקסלסי

בשבת הקבוצות נפגשו והאדומים עלו לפלייאוף העליון על חשבון הזהובים, אך הגביע הוא המפעל של המחזיקה הנוכחית, שניצחה בצדק מוחלט. גדיר וזנטי כבשו, סילבס צריך לעשות חושבים אחרי ההופעה החלשה של חניכיו

(גודל טקסט)
לפני שלושה ימים הפועל חיפה סיימה ב-0:0 מול בני יהודה במחזור הסיום של העונה הסדירה בליגת העל והעפילה לפלייאוף העליון על חשבון הקבוצה משכונת התקווה, אבל בגביע זה סיפור אחר לגמרי – זהו המפעל של הזהובים. מחזיקת הגביע הנוכחית גברה 0:2 על הקבוצה מהכרמל באצטדיון סמי עופר והעפילה לחצי הגמר במטרה אחת – לשמור על התואר ולסיים בטעם מתוק את העונה הזו. 
 
 
זה היה מפגש בין הקבוצות שהתחלקו בזכיות בשלוש העונות הקודמות. ב-2016/2017 בני יהודה עשתה זאת, שנה לאחר מכן היו אלה האדומים-שחורים תחת שרביטו של ניר קלינגר ובעונה הקודמת יוסי אבוקסיס הוביל את הכתומים לעונה מופלאה וזכייה קסומה. האם הם מסוגלים לספק זכייה שלישית בתואר בתוך ארבע שנים? ימים יגידו, אבל כנראה שבני יהודה היא קבוצת גביע טיפוסית. מנגד, המארחת סיפקה משחק פשוט חלש מאוד ולא איימה בכלל על שערו של אמיליוס זובאס, ואם תיראה כך בפלייאוף העליון – אבוי לה.
 
 
המחצית הראשונה הייתה במעמד צד אחד. הפועל חיפה לא הגיעה אליה, בעוד בני יהודה הראתה עליונות מתחילת המשחק ובאה עם מסר ברור למארחת – הגענו כדי לנצח. הזהובים לחצו גבוה, שיחקו התקפי ואחרי דקות של דומיננטיות מוחלטת, עלו ליתרון מוצדק משער נגיחה של מוחמד גדיר (22) אחרי הגבהה נפלאה של אמיר רוסתום. דקה לאחר מכן החלוץ היה חייב להשלים צמד, אך החמיץ ממצב של אחד על אחד מול יסמין בוריץ'. רגע לפני סיום המחצית, שי מזור רשם גם הוא החמצה ומל השוער הסלובני. הקבוצות ירדו להפסקה כשהקבוצה של חיים סילבס כלל לא איימה על השער של אמיליוס זובאס, בעוד אלישע לוי נהנה מהיכולת של חניכיו ובעיקר מתיאה ליואיץ', שי מזור ואמיר רוסתום, שהציגו יכולת מצוינת ב-45 הדקות הראשונות.


שחקני בני יהודה חוגגים (מאור אלקסלסי)


שחקני בני יהודה חוגגים (מאור אלקסלסי)
 

 
 
בתחילת החצי השני הפועל חיפה לא התעוררה והזהובים המשיכו להיות יותר דומיננטיים, אך הורידו קצב ולא שיחקו באותה יכולת של 45 הדקות הראשונות. קהל המארחת קרא בשמו של גילי ורמוט והמאמן חיים סילבס נענה והכניסו למערכה בדקה ה-64, כשהכניס את שיאן הזכיות של גביע המדינה (שבע זכיות) למערכה על חשבונו של גידי קאניוק, אך גם זה לא עזר. שתי הקבוצות לא רשמו מצבים מיוחדים ליד השערים וככל שהדקות חלפו הקבוצה מהכרמל הימרה יותר ויותר ושלחה הרבה שחקנים קדימה, אך זה פשוט לא היה הערב שלה. בתוספת הזמן של המשחק עמית זנטי גמר את המשחק כשהיה במצב של אחד על אחד מול בוריץ', חלף על פניו, גלגל לרשת ונתן את האות לפתיחת החגיגות.
 
 
הפועל חיפה תצטרך להיראות אחרת לגמרי בהמשך כי אם תציג את היכולת הזו בפלייאוף העליון היא עלולה להפוך לבשר תותחים. כבר ביום שבת מחכה לה המשחק הכי קשה שליגת העל יכולה להציע, כשתפגוש במחזור הראשון של הפלייאוף את מכבי תל אביב בבלומפילד (16:40, שידור ישיר בספורט3) ותנסה להפתיע אותה. היא כבר הצליחה לעשות זאת פעם אחת העונה, כשהשיגה 1:1 דרמטי בתוספת הזמן משער של נס זמיר במחזור ה-23. מנגד, בני יהודה תהנה ממנוחה בסוף השבוע הקרוב, ובשבת הבאה תארח את הפועל כפר סבא של עמיר תורג'מן למחזור הראשון של הפלייאוף התחתון.


אמיליוס זובאס חוגג (מאור אלקסלסי)


שחקני הפועל חיפה מאוכזבים (מאור אלקסלסי)


חיים סילבס (מאור אלקסלסי)


אלישע לוי (מאור אלקסלסי)
 

הרכבים
הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול (פרנסיסקו ג'וניור, 46), מיקי סירושטיין, ניקולה גולאן, אלי בלילתי, קווין טאפוקו, לירן סרדל, סער פדידה (נס זמיר, 26), גידי קאניוק (גילי ורמוט, 64), עדן בן בסט, יאקוב סילבסטר.
 
 
בני יהודה: אמיליוס זובאס, אבישי כהן, דן מורי, אליסון דוס סנטוס, מתן בלטקסה, אמיר רוסתום, שי מזור, תאמבי סגס, מתיאה ליואיץ' (שי גולן, 82), מוחמד גדיר (אריאל לזמי, 65), דור ג'אן (עמית זנטי, 70). 


דור ג'אן בחימום (מאור אלקסלסי) 


מוחמד גדיר בחימום (מאור אלקסלסי)


ניסו קפילוטו מתחמם (מאור אלקסלסי)


אוהדי הפועל חיפה (מאור אלקסלסי)


אוהדי בני יהודה (מאור אלקסלסי)

מהלך המשחק
בני יהודה פתחה טוב את המשחק, יזמה הרבה יותר ושהתה לא מעט בחלק המגרש של הפועל חיפה. בדקה השמינית הגיע המצב המסוכן הראשון של הזהובים, שנראו טוב, כאשר שי מזור הגביה כדור מהאגף השמאלי למרכז הרחבה, דור ג'אן נגח אך פספס את המסגרת.


גידי קאניוק שומר על שי מזור (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-14 זה כבר היה קרוב יותר. מתיאה ליואיץ' הגביה כדור חופשי מהאגף הימני בצורה חדה וחזקה לעבר הרחבה, דן מורי נגח לעבר השער אך פספס הכדור שלו היה גבוה בסנטימטרים מהמשקוף של יסמין בוריץ'.


אמיר רוסתום (מאור אלקסלסי)

המומנטום של מחזיקת הגביע נמשך, ובדקה ה-22 היא גם עלתה ל-0:1 מוצדק. שי מזור במסירה עם העקב מצא את אמיר רוסתום באגף השמאלי, המגן סיפק הגבהה פשוט נפלאה לרחבה ומוחמד גדיר עלה גבוה ובנגיחה נהדרת הכניע את בוריץ'. דקה בלבד לאחר מכן גדיר היה מוכרח להשלים צמד בזק, אך רשם החמצה גדולה אחרי שקיבל כדור עומק מדהים ממתיאה ליואיץ' והחמיץ ממצב של אחד על אחד מול השוער.


שחקני בני יהודה חוגגים (מאור אלקסלסי)


שחקני הפועל חיפה חוגגים (מאור אלקסלסי)


שי מזור חוגג עם גדיר (מאור אלקסלסי)


קווין טאפוקו מאוכזב (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-26 חיים סילבס נאלץ לבצע חילוף כפוי, כשסער פדידה נפצע והוחלף על ידי נס זמיר. בדקה ה-29 ליואיץ' הנהדר הגיע למצב בעיטה מ-24 מטרים, הניף את השמאלית האימתנית שלו ובעט לכיוון החיבורים, אך לצערו החמיץ במעט את המסגרת. הסרבי המשיך ללהוט וסיפק כדור עומק אדיר נוסף למצב של אחד על אחד מול בוריץ', הפעם מי שנהנה ממנו היה שי מזור, אך גם הקשר החמיץ מול השוער הסלובני בדקה ה-45 והוריד את הקבוצות להפסקה כשבני יהודה ביתרון 0:1, ורק קבוצה אחת הייתה על הדשא.


ניקולה גולאן שומר על מוחמד גדיר (מאור אלקסלסי)

גם בפתיחת החצי השני הזהובים היו טובים יותר ולא היו רחוקים מכיבוש השני בדקה ה-50, כשאבישי כהן העביר כדור רוחב לשי מזור, שהניף את הרגל מ-20 מטרים ובעט בעוצמה, אך הכדור שלו הלך החוצה.


דור מלול שומר על שי מזור (מאור אלקסלסי)

הקצב נרגע בהמשך ולא נרשמו מצבים מיוחדים ליד שני השערים. הפועל חיפה כלל לא הצליחה לסכן את אמיליוס זובאס, אך הימרה יותר ויותר ככל שחלפו הדקות ושלחה יותר שחקנים קדימה.


מיקי סירושטיין (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-84 בני יהודה הייתה חייבת להכירע את המשחק ולהרגיע את עצמה. מיקי סירושטיין וניקולה גולאן ביצעו טעויות ואריאל לזמי הגיע למצב פנטסטי לכיבוש מול בוריץ', אך בעט לא מספיק טוב והסלובני הדף לקרן.


מתיאה ליואיץ' (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-90 בוריץ' המשיך את המשחק הנהדר שלו, כשעצר הפעם את עמית זנטי. החלוץ הצעיר קיבל כדור על סף ה-16, חדר לרחבה ובעט חזק לעבר הפינה הרחוקה, אך הסלובני הנפלא הדף לקרן.


יסמין בוריץ' (מאור אלקסלסי)

המשחק הוכרע סופית בדקה ה-92, כשעמית זנטי נותר במצב של אחד על אחד מול בוריץ', ולהבדיל מחבריו, לא התבלבל, חלף על פני השוער וגלגל לרשת את ה-0:2. שתי דקות לאחר מכן סוף סוף הפועל חיפה איימה לראשונה על המסגרת של אמיליוס זובאס, אך השוער הליטאי לא התרגש מהניסיון של קווין טאפוקו, הדף ולאחר מכן הגיע שריקת הסיום של לירן ליאני.


עמית זנטי חוגג (מאור אלקסלסי)


שחקני בני יהודה חוגגים (מאור אלקסלסי)


שחקני בני יהודה חוגגים (מאור אלקסלסי)


ניקולה גולאן ויסמין בוריץ' מאוכזבים (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי