אבו עביד בראיון מיוחד: "הגיע הזמן שננצח דרבי, מאמין שזה יקרה כבר בפלייאוף"

איאד אבו עביד
איאד אבו עביד | אריאל שלום

שחקן ההגנה כבר העביר קדנציה בעייתית בהפועל ת"א ונראה היה שהעונה התסריט חוזר על עצמו, אך מאז הגעת קלינגר הכל השתנה. רגע לפני רעננה ברבע הגמר, המגן מדבר: "צריך לדעת לקחת - ולקחנו"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
איאד אבו עביד חזר השנה להפועל תל אביב, הקבוצה שעושה הכי טוב לקריירה שלו. אחרי ששיחק במדיה בעונת 15/16, הוא חווה פתיחת עונה נוראית, אך סיים אותה עם העפלה ראשונה לפלייאוף העליון מזה שש שנים והערב (רביעי) הוא אמנם ייעדר בגין צבירת כרטיסים צהובים, אך הוא יחזיק אצבעות לחבריו ויקווה להתקדם לחצי גמר גביע המדינה כשיארחו את הפועל רעננה במסגרת רבע הגמר. 

אפשר לחוש באזור מתחם חודרוב את ההצלחה של האדומים. אותם שחקנים, שזכו לביקורות קשות כשלא הצליחו לנצח במחזורים הראשונים מתקבלים היום כגיבורים. "בכדורגל אין דבר כזה לא ראוי או מגיע לי", התייחס המגן הימני לביקורות על היכולת של קבוצתו והטענות שהיא לא ראויה לשחק בפלייאוף העליון. "בכדורגל צריך לקחת – ולקחנו את זה. אף אחד לא עזר לנו. הרבה אנשים הספידו אותנו והראנו לכולם".

בתחילת העונה נראיתם נורא. איך אתה מסביר את השינוי?

"אני זוקף את השינוי הזה בעיקר לטובת ניר קלינגר ומשה סיני. איך שהם הגיעו הם החדירו בנו הרבה אמונה וביטחון שאנחנו מסוגלים. כולם דיברו על חלון ההעברות כאילו שמחלקים מתנות בינואר, אבל הם התעקשו שהסגל הזה מספיק טוב לעשות דברים. זה הוכיח את זה. אנחנו כן שחקנים שווים. האם נפגענו מהזלזול בנו? במקצוע הזה אתה נמדד לפי תוצאות. באותו הזמן לא סיפקנו אותן. לא שיחקנו כדורגל טוב. אתה לא יכול להיפגע מכל ביקורת, חייב שיהיה לך עור של פיל בשביל שתוכל להתמודד עם התקשורת".

מה לא עבד עם ניסו אביטן?
"באתי ביום האחרון של חלון ההעברות. היינו ממש בתחתית וראיתי חיבור לא טוב בין השחקנים. התוצאות הורידו עוד יותר את הביטחון. הייתה אווירה לא טובה. ניסינו ונלחמנו אבל זה לא הלך. זו הייתה תקופה לא קלה. אתה חוזר הביתה בלי מצב רוח, כל הפסד אתה לוקח אישית. זה נהיה סוג של כדור שלג שהיה קשה לעצור. האם האמנו בעצמנו? אני יכול לדבר על עצמי שבחיים אני לא מרים ידיים או נשבר".


אבו עביד. "קלינגר וסיני החדירו אמונה" (אריאל שלום)

מה הסוד של קלינגר?
"קודם כל הוא כריזמטי. הוא סוחף אחריו אנשים. חוץ מהקטע המקצועי שאין עליו עוררין, הוא לקח גביע, אליפות והיה בצ'מפיונס, הוא גם יודע להחדיר את האמונה בשחקנים שלו. הוא יודע לתמוך כשצריך ולתת בראש כשצריך. אני אישית מרגיש מחובר אליו מאוד ואני מרגיש גרף של שיפור. הוא עושה מלא שיחות אישיות. דווקא בתקופה של רצף הניצחונות, הוא היה אומר לנו שזה לא מספיק. הוא פרפקציוניסט ולא מסתפק במה שיש. הקבוצה נראית כרגע בצלמו. היא עיקשת וקשה לשחק מולה. היו לנו ירידות כמו ההפסד למכבי חיפה, שכולם ציפו שיהפכו לכדור שלג, אבל הוא בא אלינו למחרת, אמר לנו שהוא לוקח את האחריות על עצמו ומנע מאיתנו לשקוע בדיכאון".

מתי היה הרגע שהבנת שזה הולך לכיוון חיובי?
"ברצף שעשינו התחלנו לראות דברים חיוביים אבל אם אני מסמן משחק – בניצחון על הפועל באר שבע. ניצחנו 0:1 והיה צריך להיגמר יותר. אמרתי לעצמי: הנה אנחנו יכולים לעשות קפיצת מדרגה".

את הקדנציה הראשונה, תחת אמיר כבירי, אבו עביד מעדיף לשכוח: "זה היה משהו אחר. החליפו 20 שחקנים. כשחזרתי לפה ידעתי שהמועדון חייב להתרומם מתישהו. אני מרגיש גאווה ללבוש את המדים האלה".


קלינגר. "כריזמטי ופרפקציוניסט" (דני מרון)

מה השתנה פה מאז?
"המקום יותר מסודר. בזמנו היו עיכובים במשכורות, היה קיצוץ. היו הרבה רעשי רקע שהפועל חייבת כסף לזה או להוא וכל רגע הייתה צצה כתבה. לא היה נוח להתעסק בכדורגל. היום הפועל לא חייבת שקל לאף אחד. הבעלים נותנים לניר ולמשה לנהל את הצד המקצועי. אנחנו מרוכזים נטו בכדורגל. כל מה שאנחנו רוצים אנחנו מקבלים – אם זה ארוחות, מלונות וכו'. הם לא חוסכים בדבר. אל תשכח שהם אוהדים של הקבוצה אז הרגש משחק פה תפקיד. הם עשו צעד נכון להביא את משה וניר וזה הוכיח את עצמו".

מה התרומה של משה?
"הוא קודם כל סמל. הוא מדבר איתנו, אבל לא מתערב יותר מדי מקצועית. הוא וניר חברים טובים ויש ביניהם דינמיקה בריאה".

למה בעצם עזבת את הפועל בפעם הראשונה?

"בגלל שלמועדון לא היה כסף בזמנו ולא שילמו משכורות. המועדון היה חייב למכור שחקנים והגיעה הצעה ממכבי חיפה. הבעלים אמרו לי שהם חייבים למכור אותי כדי לחסוך את השכר שלי וגם כדי לקבל דמי העברה. זה לא היה תלוי בי".


משה סיני. "קודם כל סמל" (עדי אבישי)

ולא הלך לך בחיפה.
"בהתחלה שיחקתי אצל רוני לוי, שהכיר אותי מנתניה. גם אצל ההולנדי קצת שיחקתי אבל אז היה לי קטע עם הקהל. הייתה לנו מערכת יחסים מורכבת, זה לא היה הכי נוח וכיף. זה דבר שלא הייתי רגיל אליו. אני חושב שזה השפיע על כך שלא שיחקתי. בכל זאת, זה לא נעים שקהל שלך מקלל אותך ושורק לך בוז. זה גמר אותי. הייתי בערך בן 20 ולא חלמתי על דבר כזה שיכול לקרות לי בתור שחקן. מהסיטואציה הזאת יצאתי מחוזק. לצערי, ההזדמנות הגיעה מאוחר והרגשתי שאני חייב לשנות אווירה".

דיברת על מה שקרה עם הקהל, והקריאות. אתה רואה את מה שעושה היום דני עמוס במכבי נתניה. אולי צריך לבוא מישהו גם בהקשר של קריאות גזעניות?
"אני חושב שזה דבר מבורך. אנחנו צריכים שתהיה לנו תרבות ספורט פה. שנקבל כל בן אדם כבן אדם: לא כערבי, יהודי, לבן או שחור. זה דבר שחסר לנו בכדורגל. ברגע שתהיה פה תרבות, גם יבואו יותר משפחות וילדים וזה יעשה צבע. אני מחזק את דני עמוס שימשיך בדרך שלו. כל השחקנים צריכים להירתם למען הדבר הזה. אני חושב שבהקשר של הקריאות הגזעניות, בזמן האחרון לא היו קריאות, אבל כשהיו השופט צריך לעצור את המשחק והחוק מגבה אותנו".

לא בדיוק הרשמתם מול הגדולות בעונה הסדירה, מה יהיה בפלייאוף?
"להפועל ת"א יש מה להציע בפלייאוף, כי אנחנו קבוצה עיקשת. נצטרך להוכיח את זה. להרוס למכבי? זה לא מה שאנחנו חושבים. לנצח דרבי? הגיע הזמן. אנחנו מחכים ומייחלים לזה ובפלייאוף אני מקווה ומאמין שנעשה את זה".


אבו עביד בתקופתו במכבי חיפה. "לא נעים שהקהל שלך מקלל אותך" (ערן לוף)

אבו עביד (25), החל את קריירת הבוגרים במדי מכבי נתניה, כשלאחר המעבר לאדומים ולמכבי חיפה, חווה שנתיים לא פשוטות בעירוני ק"ש. האם העונה הזאת היא נקודת הצלה לקריירה שלו? "לא הייתי קורא לזה נקודת הצלה, אבל היא נקודת מפנה. חזרתי לתודעה, למקום שטוב לי בו ומעריכים אותי בו. מפה אני מקווה שהגרף יעלה למעלה".

המטרה היא הנבחרת?
"אני תמיד מאמין בעצמי ובכללי, אני מאמין שאחרי שעשינו את המסע הזה בהפועל, יקחו את השחקנים שלנו יותר בחשבון. גם אירופה זו מטרה, אבל אני לא אמהר הפעם לעזוב את הפועל ת"א. החיבור שלי עם המועדון הזה הוא בריא. אלו דברים ששווים הרבה".


אבו עביד חוגג עם שי אייזן ועומרי אלטמן. יצליחו לעלות לחצי הגמר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי