צפו: ספירובסקי כבש בדקה ה-110, הפועל ת"א בחצי גמר הגביע

סטפן ספירובסקי
סטפן ספירובסקי | אריאל שלום

עמוק בתוך ההארכה, ארבע דקות אחרי שעלה מהספסל, המקדוני קבע 1:2 על רעננה והשיב את האדומים למעמד הנכסף לראשונה מאז עונת 2011/12, אז גם זכתה. בואטנג (46) כבש ראשון, שמש (79) איזן בפנדל ואנסה הורחק (108)

(גודל טקסט)

מגיפת הקורונה ממשיך לטלטל את הספורט הישראלי. בזמן שהמשחק הענק ברבע הגמר בין מכבי חיפה והפועל באר שבע נדחה, המשחק בין הפועל תל אביב והפועל רעננה נערך תחת הגבלות משרד הבריאות וכ-3,000 הצופים שהגיעו לבלומפילד זכו לראות את קבוצתם חוזרת למעמד חצי הגמר לראשונה מאז עונת 2011/12, שמונה שנים אחרי שהניפו את הגביע בפעם האחרונה.

כאמור, בהתאם להנחיות משרד הבריאות שהודיעו על איסור התכנסות של למעלה מ-5,000 צופים, המשחק הערב בבלומפילד נערך כמתוכנן לאור העובדה שנמכרו פחות מ-3,000 כרטיסים. אלו שהגיעו להתמודדות זכו לדרמת ענק, שהוכרעה רק בתום 120 דקות ובסיומן היה זה המחליף של ניר קלינגר, סטפן ספירובסקי, שאחרי ארבע דקות על המגרש הכריע את המפגש כשקבע 1:2 והשלים לקבוצתו שבוע חלומי בו היא זכתה בכרטיס לפלייאוף העליון ושבה לחצי גמר הגביע.

הפועל רעננה, שמסובכת בתחתית הליגה, יכולה אולי להתנחם בהופעה המכובדת ברבע גמר הגביע. אמנם עמנואל בואטנג העלה את המארחת ליתרון מוצדק בדקה ה-46, 55 שניות מפתיחת המחצית השנייה, אבל דווקא מרגע זה ואילך רעננה נכנסה למשחק, הגיעה להזדמנויות וגם הצליחה להשוות בדקה ה-79 מפנדל של עידן שמש – אחרי חמש דקות מורטות עצבים, בהן צוות שופטי המסך בחר לפסול בהחלטה מעוררת מחלוקת שער של יוג'ין אנסה ובמקום זה הורו על פנדל, כשגם יגאל פריד הגיע למסך לצפות  באירוע ותמך בביטול השער ונתינת פנדל במקום.

אותו אנסה, שכמו ספירובסקי גם הוא עלה מהספסל, הותיר את הפועל רעננה בעשרה שחקנים עמוק בתוך ההארכה, בדקה ה-108, והתגובה של הפועל תל אביב הגיעה תוך שתי דקות. משם היא עוד הרבתה להחמיץ, אבל בסופו של דבר וזה הכי חשוב מבחינתה – היא השיגה את הניצחון שהשיב אותה לחצי הגמר לראשונה מאז 2011/12, עונה שהסתיימה בזכייתה בגביע.


אוהדים זהירים, הערב בבלומפילד (אריאל שלום)

אוהדי הפועל תל אביב הערב בבלומפילד (אריאל שלום)

הרכבים
הפועל תל אביב: אריק ינקו, עידן כהן, אוראל דגני, מרווין פירסמן, עמנואל בואטנג (מייקל אולהה, 97), שי אייזן, מוטי ברשצקי (סטפן ספירובסקי, 106), מאור בוזגלו (רז כהן, 72), עומרי אלטמן, עומר דמארי (פליפה רודריגס, 46).

הפועל רעננה: ניב אנטמן, עמית כהן, דריל לחמן, ירדן כהן, שון קלימקין, איתי קצב, שניר שוקר (יוג'ין אנסה, 53), בן סביר (דיווין נאה, 53), כרם ארשיד, עידן שמש, רועי לוי (אור דסה, 72)

מהלך משחק
אחרי תשע דקות של שליטה מצד הפועל תל אביב, הניסיון הראשון לשערו של ניב אנטמן הגיע כאשר מוטי ברשצקי ניסה את מזלו ממרחק, אבל השוער היה עירני והדף לקרן. בדקה ה-23 גם רעננה ביצעה פעולה חיובית ליד הרחבה של אריק ינקו, אבל נגיחה של איתי קצב חלפה ליד קורת שערו.

בדקה ה-30, תוך פחות מדקה, נרשמו שני מצבים גדולים. תחילה היה זה בואטנג בצד האדום שבעט מכ-16 מטרים לקורה, מיד לאחר מכן יצאה רעננה להתקפה מהירה ועידן שמש מתוך הרחבה בעט למסגרת, אבל ינקו הדף היטב. בדקה ה-34 שוב הגיעה הפועל תל אביב למצב מצוין, אחרי שאלטמן ברח מהשומר והעביר רוחב לעומר דמארי, שגלש היטב והקדים את הגנת הרעננה, אבל לא הקשה על אנטמן. 


בואטנג. היה הכי קרוב למצוא את הרשת (אריאל שלום)

מיד עם פתיחת המחצית השנייה, ליתר דיוק אחרי 55 שניות, זכינו לשער ראשון בבלומפילד: חילופי מסירות בין שחקני הפועל תל אביב הסתיימו במסירה של אלטמן ובבעיטה חדה ומדויקת של עמנואל בואטנג, שנותר ללא כיסוי וומכ-16 מטר בעט פנימה. 0:1 להפועל תל אביב בדקה ה-46. בדקה ה-51 מאור בוזגלו יכול היה להכפיל את היתרון, אבל כדור הרוחב של רודריגס, שעלה מהספסל במקום דמארי שהתלונן על כאבים אחרי ההפסקה, הורחק על ידי עמית כהן.


בואטנג כובש (אריאל שלום)


האדומים חוגגים עם כ-3,000 הצופים בבלומפילד (אריאל שלום)

בדקה ה-74 זכינו לרגע מחלוקת. הפועל רעננה יצאה להתקפה מהירה ויוג'ין אנסה הצליח להקפיץ מעל דגני, נתקל בינקו והכדור ניתז מגופו אל עבר השער, אך עידן כהן הצליח להרחיק מקו השער. הקוון רץ לעיגול האמצע והשופט אישר שמדובר בשער שוויון, אלא שאז צוות ה-VAR נכנס לפעולה. לאחר מספר דקות של בחינה, השופט יגאל פריד הלך למסך כדי לקבל החלטה והחליט שינקו הכשיל את אנסה. השער נפסל, עידן שמש ניצב על נקודת הפנדל והכניע את ינקו כדי לקבוע 1:1 בדקה ה-79.


שמש מגלגל לרשת אחרי פסילת שערו של אנסה (אריאל שלום)


החלטה מעוררת מחלוקת, אבל רעננה השוותה (אריאל שלום)

עד הסיום נראה היה ששני המאמנים חששו משער שיוביל להדחה דרמטית ולא נרשמו אירועים מיוחדים, כך שהמשחק נכנס להארכה. גם ב-15 הדקות הראשונות התנהל משחק בקצב איטי והרחק מהשערים, עד שבתוספת הזמן של החצי הראשון ניסה אנסה לסובב לחיבורים של ינקו, מהלך דומה הוא סיים עם כדור ברשת נגד מכבי ת"א במסגרת הליגה, אבל הפעם הכדור הסתובב החוצה.

בדקה ה-108, אנסה ביצע טעות שכבר עלתה לרעננה ביוקר. החלוץ, שעלה מהספסל הערב, ביצע עבירה מיותרת על שי אייזן בסמוך לרחבה ולפריד לא נותרה ברירה אלא להראות לו את הכרטיס הצהוב השני והאדום, כך שרעננה תצטרך להסתדר בעשרה שחקנים ועם שחקנים שגוררים רגליים עד שריקת הסיום. כעבור שתי דקות זה עלה לה ביוקר, כשמחליף אחר, סטפן ספירובסקי, הפציץ לרשת מתוך הרחבה. 1:2 להפועל ת"א בדרך לחצי הגמר.


אנסה ספג אדום והורחק (אריאל שלום)


מחליף אחר, ספירובסקי, הגיב עם כדור ברשת (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי