צפו בתקציר: מכבי פ"ת הדיחה את בית"ר מהגביע לאחר 3:5 בפנדלים

שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים | דני מרון

נקמת האקסים: אחרי שפוטר בעונה שעברה מהבירה, גיא לוזון והמלאבסים הדיחו את רוני לוי ושחקניו. דניאל פלשר וחנן ממן הבקיעו בזמן החוקי, לידור כהן כבש את הפנדל המכריע

(גודל טקסט)

גיא לוזון נקם ובגדול. כמט שנה וחצי חלפה מאז המאמן של מכבי פתח תקווה פוטר בטונים צורמים מבית"ר ירושלים והערב (חמישי) קבוצתו החזירה לו בגדול על העונה הנפלאה שהיא חווה בליגה הלאומית והדיחה את הקבוצה מהבירה מגביע המדינה, לאחר שניצחה 3:5 בפנדלים אחרי 1:1 בתום הזמן החוקי והארכה בשלב רבע הגמר של המפעל.

עוד לפני שריקת הפתיחה ניתן היה לראות משהו ברור בהרכב הפותח של בית"ר, וזה סיפסולם של אלירן עטר ועידן ורד על ידי רוני לוי, כנראה בשביל מנוחה למרות שהמחזור הקרוב בפלייאוף העליון נדחה בשל התפשטות נגיף הקורונה בישראל, מה שהביא לכך שבמשחק הערב נכחו כ-2,700 צופים בלבד בנתניה, זכר לעונש הרדיוס שספגה בית"ר מוקדם יותר החודש.

מלבד לוזון, גם לידור כהן ואור אינברום לקחו חלק במשחק ולהם כזכור גם הייתה תקופה בצהוב-שחור, אותה סיימו לא בצורה הכי נעימה. המשחק עצמו לא התעלה לרמות גבוהות ברוב דקותיו, אך דבר אחד היה ברור – הבדל הליגות בין הקבוצות כלל לא מורגש.


שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים. הדיחו את בית"ר ועלו לחצי גמר הגביע (דני מרון)


גיא לוזון חוגג לאחר שניצח את האקסית (דני מרון)

דקות אחדות לפני הירידה למחצית הקרח במשחק נשבר, לאחר שמכבי פ"ת כבשה באיום הראשון שלה לשער בזכות נגיחה טובה של דניאל פלשר מכדור קרן. בפתיחת המחצית הראשונה הירושלמים ביצעו שלושה חילופים – ורד ועטר עלו בדחיפות מהספסל, אזולאי סימן על פציעה ונאלץ לסיים את המשחק.

היה ברור שהחילופים ישפיעו על כר הדשא ובדקה ה-70 הם גם הניבו פירות – ורד סידר לחנן ממן מצב נוח והקשר שהצטרף בינואר כבש לראשונה מאז שחזר למדים של בית"ר. דווקא לקראת הסיום, ובעיקר בגלל כניסתו של ליאל עבדה המוכשר, המלאבסים הגיעו לשלוש הזדמנויות גדולות לסיים את המשחק, אך איתמר ניתן היה שם בדקה ה-93 כדי לשלוח את המשחק להארכה.

במהלך חצי השעה שנוספה נרשם אירוע גדול נוסף כשאופיר קריאף הקריב הכל על מנת לעצור את עבדה מול השער, הכשיל את השחקן הצעיר בדרך לניצן וראה מעידן לייבה כרטיס אדום ישיר. בסיום הארכה עטר הגיע למצב טוב מבחינתו, אבל לא הצליח להכריע את המשחק והדרמה התנקזה לבעיטות מהנקודה הלבנה.

כאמור, השוער ניצן היה הגיבור של בית"ר במשחק, אך לפ"ת היה שוער משלה – יוסי גינזבורג. לאחר שעבדה הצעיר כבש את הפנדל שלו והעלה את קבוצתו ל-3:4, קונסטנטין ניגש לבעיטה שלו ונהדף על ידי גינזבורג שזינק נהדר. כהן ניגש לבעיטה המכרעת של המשחק, כבש ללא בעיות והדיח את קבוצתו לשעבר.


גינזבורג הודף את הפנדל של קונסטנטין (דני מרון)


קונסטנטין דמע בסיום (דני מרון)

הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, אנטואן קונטה, אור זהבי (עידן ורד, 46) , אורי מגבו (מקס גרצ'קין, 99), עלי מוחמד, אופיר קריאף, חנן ממן, ליוואי גרסיה, פרדי פלומיין (אלירן עטר, 46), שלומי אזולאי (שלום אדרי, 51).

מכבי פתח תקווה: יוסי גינזבורג, תומר לוי, אור בלוריאן, דניאל פלשר, דודי טויטו, ארד בר, מוחמד סרסור (אלי בבייב, 76), אור אינברום (עידו דוידוב, 54), דור חוגי (ליאל עבדה, 72), לידור כהן, אוונדרו ברנדאו (עידן אהדנני, 102).

מהלך המשחק
המשחר בנתניה נפתח בצורה שקולה מאוד, כאשר אף קבוצה לא הצליחה לייצר מומנטום מסוים בעשר הדקות הראשונות. בדקה ה-15 בית"ר רשמה איום ראשון לעבר השער גינזבורג, לאחר שקרן של קונסטנטין הגיעה ישירות לראשו של ממן, שפספס את המסגרת מטווח קצר. לאחר דקות רבות בהן הקבוצות לא הצליחו לייצר בעיטות מסוכנות, בדקה ה-35 הירושלמים ניסו לסכן פעם נוספת את השער עם בעיטה חזקה של פלומיין ששרקה ליד השער.


משחק שקול עד כה. פלומיין מול כהן (דני מרון)

בדקה ה-43 מכבי פ"ת סיפקה איום ראשון על השער של ניצן ובו היא גם עלתה ליתרון במשחק – הבלם פלשר עלה נהדר לכדור קרן של חוגי ונגח היטב אל הרשת של בית"ר. הקבוצה מהליגה הלאומית ירדה להפסקה ביתרון 0:1.


מכבי פ"ת עלתה ראשונה ללוח התוצאות (דני מרון)





פלשר בן ה-22 חוגג עם סרסור (דני מרון)

המחצית השנייה במשחק נפתחה בעיקר עם שינויים בהרכבי הקבוצות, כאשר בוצעו ארבעה חילופים בעשר הדקות הראשונות של החצי השני, שלושה מתוכם של בית"ר כשרוני לוי הכניס לכר הדשא את ורד ועטר, ונאלץ להחליף גם את החלוץ אזולאי לאחר שנפצע. בדקה ה-66 גרסיה היה יכול להשוות את המשחק לאחר שהשתלט נהדר על הכדור ברחבה, אך מזווית קשה מאוד הוא בחר לבעוט לשער ולא למסור לקונסטנטין שהיה מול שער ריק.


גרסיה. קבלת החלטות רעה של הקיצוני (דני מרון)


עטר. הרכש הלוהט מחודש ינואר עלה מהספסל (דני מרון)

בדקה ה-70 בית"ר מצאה את שער השוויון שהיא חיפשה – התקפה נהדרת הגיעה לרגליו של קונסטנטין ששלח כדור גבוה לכיוונו של ורד, שבעזרת נגיחה רכה סידר לממן בעיטה טובה ואת ה-1:1 של הקבוצה מהבירה.


בית"ר חזרה לעניינים בגדול (דני מרון)


שער בכורה לממן מאז שעבר בינואר לבית"ר (דני מרון)

בדקה ה-86 כל אוהדי פ"ת תפסו את הראש לאחר שכהן פספס מצב ודאי לכיבוש שער אחרי שהגיע לאחד על אחד מול ניצן והחמיץ ברשלנות. בדקה ה-88 התסריט חזר על עצמו כשעבדה סידר לברנדאו מצב טוב מול השער אבל האנגולי בעט בצורה לא נוחה ופספס. שניות ספורות לפני תום הזמן החוקי ניצן הציל את בית"ר מהדחה דרמטית לאחר שזינק היטב לנגיחה של ברנדאו מתוך רחבת החמש. 90 הדקות של המשחק הסתיימו בשוויון 1:1 ושתי הקבוצות הלכו להארכה.


ניצן. הצלה חשובה מאוד של השוער (דני מרון)


גיא לוזון יודע שהקבוצה שלו הייתה צריכה לנצח את המשחק בסיום (דני מרון)

בית"ר פתחה את המחצית הראשונה של הארכה בצורה יותר טובה, אך התקשתה לתרגם את זה לאיומים לשער. בדקה ה-103 מוחמד בעט חלש מרחוק ושלוש דקות לאחר מכן גרסיה ניסה לסובב לחיבורים ממרחק ובעט חזק. בדקה ה-109 פ"ת יצאה קדימה עם עבדה המוכשר, שאילץ את קריאף להכשיל אותו בדרך לשער ולקבל כרטיס אדום ישיר מהשופט. בדקה ה-120 עטר כמעט הכריע את המשחק המותח עם בעיטה חזקה אך נהדף על ידי גינזבורג והמשחק הלך לפנדלים.

את הפנדל הראשון בעט אלי בבייב לטובת מכבי פ"ת וכבש, ולאחר מכן ורד איזן ל-1:1 עם בעיטה טובה. גם תומר לוי וממן כבשו לאחר מכן וכך גם טוויטו וגרסיה. עבדה ניגש לבעיטה הרביעית של פ"ת וכבש, אך אחריו הגיע קונסטנטין שנהדף על ידי גינזבורג. לידור כהן ניצח את המשחק עם הפנדל החמישי והמכריע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי