סופית: מכבי חיפה תארח את הפועל ב"ש בגביע ללא קהל

אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר | מאור אלקסלסי

משרד הבריאות נאלץ להיכנע להחמרה במצב בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והורה על קיום רבע הגמר בסמי עופר בדלתיים סגורות: "מקבלים בהבנה, הבריאות מעל הכל", מסרו הירוקים

(גודל טקסט)

"בהמשך להחמרה בהתפשטות נגיף הקורונה, הנחה הבוקר (שני) המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו כי משחק רבע גמר גביע המדינה בין קבוצות מכבי חיפה להפועל ב"ש ייערך ללא קהל" – כך נמסר לפני זמן קצר ממנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל, שעות לפני המפגש שכבר אמור היה להיערך בשבוע שעבר ונדחה מאותה הסיבה.

כבר ביום רביעי אמורות היו השתיים להיפגש במסגרת רבע גמר הגביע, אלא שבאותו היום התגלו מספר חולי קורונה בישראל, ביניהם אותו נער בשער 8 בדרבי התל אביבי, מה שהוביל להטלת מגבלות על התקהלות, דחיית כל משחקי הפלייאוף העליון בליגת העל בשבוע והעברת משחק הגביע להיום. אמש זינק מספר החולים הידועים בישראל ל-39 ומשרד הבריאות נאלץ לחזור בו מההחלטה לאפשר לקבוצות להגיש תוכניות שיאפשרו להן לארח עשרות אלפי צופים, כפי שתכננה מכבי חיפה היום וקיבלה אישור ל-20 אלף, והוחלט לקיים את האירועים ללא קהל בכלל.

"אנו נמצאים בקשר רציף עם משרד הבריאות לגבי מגבלות הקהל ביתר משחקי הליגה והגביע ונעדכן את הקבוצות והאוהדים בהתאם", נמסר בנוסף מהגופים הרשמיים. מכבי חיפה מיהרה להודיע כי תדאג להחזרת כספם של כל רוכשי הכרטיסים: "מועדון הכדורגל מכבי חיפה מקבל בהבנה את ההנחיות החדשות. אנו רוצים להודות למנהלת הליגות, ההתאחדות לכדורגל ומשרד הבריאות  על הסיוע והנכונות לעזור, בשבוע האחרון".

עוד נמסר ממכבי חיפה: "אנו יודעים כי מדובר ברגע לא פשוט עבור קהל אוהדינו בפרט וקהל האוהדים בכלל. אין לנו ספק שתהיו איתנו הערב בכל רגע ודקה, אך בריאות כולנו היא מעל לכל. מי יתן ושגרת יומנו תשוב במהרה וכך גם הכדורגל. בריאות לכולם". רק נזכיר כי אתמול עוד נערך "הקלאסיקו" של הכדורסל הישראלי בין הפועל ירושלים למכבי ת"א לעיני 9,000 צופים, אך בהחלט ניתן להניח שמעתה מחזות כאלה לא יחזרו על עצמן, לפחות לא בזמן הקרוב. גם מכבי חיפה הודיעה אתמול על 1,800 כרטיסים למשחק שבוטלו, אך כעת כולם יזכו להחזר.

מי שנותרו מבולבלים מההחלטה הם שחקני מכבי חיפה, שהתאכזבו מכך שהמשחק ייערך ללא קהל אך במקביל קיבלו בהבנה והודו שבריאות הציבור חשובה מכל. "איבדנו את יתרון הביתיות, אבל אלה החיים והם חשובים יותר מהכדורגל", סיפר אחד מהם וקיווה שהמשחק אכן יתקיים ולא יידחה כפי שקרה במהלך השבוע שעבר. בתוך המועדון אמרו: "אם משחקים בליגת האלופות נערכים ללא קהל, כנראה שמדובר במגיפה עולמית". ומה לגבי משחק הליגה הקרוב מול הפועל ת"א? בכרמל מבינים שגם הוא צפוי להיערך ללא קהל וממתינים להנחיות משרד הבריאות.


סמי עופר ביום רביעי האחרון. שוב יישאר ריק, אבל הפעם ישחקו (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי