צפו: בניון הודיע על עזיבת מכבי חיפה, רגע לאחר הזכייה בגביע

יוסי בניון ומכבי חיפה חוגגים זכייה בגביע המדינה
יוסי בניון ומכבי חיפה חוגגים זכייה בגביע המדינה | ערן לוף

בדיוק לפני ארבע שנים הירוקים חגגו תואר אחרון אחרי 0:1 על מכבי ת"א משער של עזרא, ואז הקפטן הטיל פצצה: "רציתי להישאר עשרים שנה אבל לא נתנו לי גיבו"

(גודל טקסט)

השישה ביוני 2014 היה יום חג לאוהדי מכבי חיפה. לא מדובר בחגיגות של זכייה בתואר שכן הירוקים נקלעו לשנים בינוניות, אך באותו יום סיכם יוסי בניון על חזרה למועדון. הקהל פינטז על שחזור ההצלחות מתחילת העשור הקודם אז בניון היה השחקן הטוב בארץ והוליך את הירוקים לשתי זכיות רצופות באליפות לפני שהחל את ההרפתקה המרגשת שלו באירופה.

 
החלום התנפץ לאט לאט לרסיסים. הירוקים רשמו שנתיים בינוניות במיוחד וסיימו במקומות החמישי והרביעי בהתאמה, הרחק ממאבקי האליפות, ובניון עצמו נקלע למאבקים לעתים עם המאמן רוני לוי, כך דווח, ולעתים עם הקהל הירוק. למעשה, כבר בספטמבר, כך סיפר, הגיע למשרדי ההנהלה וביקשו ממנו לעזוב.
 
 
ב-24 במאי 2016, שלושה ימים אחרי שהירוקים רשמו השפלה ענקית כשהובסו 6:0 מול מכבי תל אביב, נפגשו השתיים שוב בגמר גביע המדינה באצטדיון טדי. הירוקים ידעו שעליהם להציג שינוי של 180 מעלות כדי להגשים את החלום – זכייה ראשונה בתואר מאז 1998 כשבדרך הפסידו לא פחות מארבעה משחקי גמר.

יוסי בניון חוגג (ערן לוף)
 

 
חן עזרא כבש בדקה ה-36 אחרי כדור חופשי של לודוביק אוברניאק כשהצליח לגעת קלות בכדור הירוקים הציגו הרבה לב ונשמה נגד האלופה היוצאת והצליחו לשמור על היתרון. נוסא איגיבור רשם החמצה אדירה מתוך הרחבה, ערן זהבי היה לא מדויק וגם כניסתם של ברק יצחקי ועדן בן בסט בצהוב לא עזרה. הצהובים, שהצליחו להעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות, נפרדו מהתואר המקומי ונכנעו להפועל ב"ש ולא הצליחו להתנחם גם בגביע.

הדרמה האדירה הייתה דווקא אחרי שריקת הסיום. בדיעבד התברר שמדובר במשחקו האחרון שלזהבי בישראל, ובעיקר: יוסי בניון, שהוחלף בדקה ה-79 והניף את הגביע, הטיל פצצה כשבעמדת הראיונות לאחר המשחק הודיע כי הוא עוזב את מכבי חיפה. 

 
 
בניון אמר: "רציתי לראות את העתיד שלי במכבי חיפה ולהישאר שם עשרים שנה", והמשך: "כל כך רציתי לסיים עם התואר ולהניף את הגביע. עשיתי את המקסימום כדי לסיים הכי טוב שיש. לא ראיתי שנותנים לי גיבוי. ועכשיו אני יכול להתקדם בראש מורם. צריך לדעת לסיים יפה". רוני לוי שמח: "התחלנו את העונה רע מאוד אבל התאוששנו ברגעי האמת. גם הפלייאוף היה טוב למרות התבוסה ההיא. לצערי אין כבוד למאמנים שעשו דברים בכדורגל".

ערן זהבי. הפסיד במשחקו האחרון בישראל (עדי אבישי)

גם בצד הצהוב הייתה פרידה. פטר בוס הודיע שיעזוב לאייאקס: "באתי לזכות בתארים ולא הצלחנו בזה. חבל שאני לא עוזב עם תואר". קרלוס גרסיה היה עצוב במיוחד: "סיום העונה שלנו היה נוראי. בכמה ימים הפסדנו את כל התארים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי