צפו בתקציר: מכבי פ"ת בגמר הגביע עם 0:2 ענק על הפועל ת"א

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | אודי ציטיאט

מוליכת הלאומית, עם שלל שחקניה הצעירים, הדהימה את האדומים של קלינגר וכוססת ציפורניים לגלות מי תהיה יריבתה על התואר. חדידה (5, פנדל) ואינברום (50) כבשו

(גודל טקסט)

גביע, כמה שאנחנו אוהבים אותך. המפעל הזה לא מפסיק לספק לנו סנסציות, והערב (שלישי) קיבלנו עולה ראשונה לגמר – מכבי פתח תקווה. המלאבסים גברו 0:2 על הפועל תל אביב באצטדיון נתניה, סיפקו הפתעה גדולה וכבר כוססים ציפורניים לראות מי תהיה היריבה שלהם בקרב על התואר – בני יהודה או הפועל באר שבע, שייפגשו מחר. זה יהיה הגמר הראשון שלה מאז 2000/2001, ואם פ"ת תזכה, היא תהיה הקבוצה השנייה בכל הזמנים שזוכה בגביע בעודה משחקת בליגה הלאומית, וזה עשוי להיות הגביע השני שלה מאז קום המדינה בגמר החמישי בתולדותיה.

אחרי שמוליכת הליגה הלאומית הדהימה את בית"ר ירושלים ברבע הגמר והדיחה גם את עירוני קריית שמונה בשמינית, הקורבנות התורניים מליגת העל היו האדומים של ניר קלינגר שהציגו משחק נרפה וחלש דווקא בתקופה טובה שלהם. כל המחמאות מגיעות לקבוצה של גיא לוזון, שניהל את המשחק ביד רמה, שיחק כדורגל התקפי ומהרגע הראשון דאג ששחקניו ילחצו גבוה מאוד את הקבוצה מת"א.

האדומים פנטזו על גמר ראשון מאז 2012, אז גם זכו בתואר האחרון שלהם, אך כשלו ברגע האמת, הובכו והודחו בצדק כשהם מתקשים לייצר מצבים איכותיים מול משחק ההגנה הקשוח של המלאבסים עם שלל שחקניהם הצעירים – ואפשר להגיד בפה מלא שהם ראויים לליגת העל ואנחנו כבר לא יכולים לחכות לראות את הכישרונות הצעירים הרבים שלהם על במת הליגה הבכירה בעונה הבאה, אם וכאשר הם ישלימו את העלייה כמובן.


גיא לוזון חוגג (אודי ציטיאט)

הפועל ת"א הייתה נראית מאוד מהוססת בדקות הראשונות בזמן שמכבי פ"ת לחצה גבוה, וזה השתלם לה מהר מאוד. ליאל עבדה עם זריזות נפלאה הקדים את רז שלמה בכדור שחדר לרחבת האדומים, הבלם הכשיל את החלוץ הצעיר והשופט דוד פוקסמן שרק לפנדל כבר אחרי חמש דקות. גיא חדידה תרגם אותו לשער מהיר, העלה את קבוצתו ל-0:1 והקפיץ את הספסל של גיא לוזון.

גם בהמשך המחצית האדומים של ניר קלינגר התקשו מאוד ליזום ולייצר מצבים מסוכנים. המלאבסים ביצעו לחץ גבוה והקשו מאוד על הנעת הכדור של הפועל ת"א, מה שמראה כמה הלחץ שביצעו הכחולים עבד היטב. לקראת סיום 45 הדקות הראשונות הקבוצה מת"א החלה להשתלט על המשחק, אך סיפקה רק איום אחד משמעותי עם בעיטה של עומרי אלטמן מתוך הרחבה, אך יוסי גינזבורג היה עירני בין הקורות, הדף והותיר את התוצאה בעינה בירידה למחצית.

אגב, רגע לפני השריקה להפסקה התקיימה דרמה של ממש. פוקסמן ניגש ל-VAR כדי לבדוק האם הגיע להפועל ת"א פנדל אחרי שתומר לוי הרחיק כדור בתוך רחבת פ"ת ולאחר הבעיטה פגע עם רגלו בשי אייזן. אחרי הצפייה השופט ראה שמייקל אולהה ביצע עבירה עוד קודם לכן ועל כן לא שרק לכדור עונשין. תומר לוי קיבל צהוב על משחק מסוכן וגם אולהה "זכה" בכרטיס צהוב, שהיה החמישי שלו העונה והוא יחמיץ את הדרבי מול מכבי תל אביב במסגרת המחזור ה-31 של הפלייאוף העליון.


שחקני מכבי פ"ת חוגגים (אודי ציטיאט)

בפתיחת החצי השני, כבר בדקה ה-50, פ"ת עשתה את הצעד הגדול לעבר הגמר כשהכפילה את היתרון ועלתה ל-0:2. עמנואל בואטנג איבד בחוסר אחריות כדור במרכז המגרש, לידור כהן מצא ברחבה את אור אינברום שגבר על רז שלמה, בעט כדור נפלא אל הרשת וכבש שער סופר חשוב מול האקסית אותה עזב רק בינואר האחרון.

בדקה ה-76 הפועל ת"א כבר חשבה שהיא חוזרת למשחק כשעומרי אלטמן בעט כדור חופשי ממרחק והכניע את יוסי גינזבורג, אך הכדור פגע בדרך בידו של עומר דמארי והשער נפסל בצדק. עד לסיום האדומים המשיכו לנסות את מזלם, אך כמעט ולא סיכנו את גינזבורג וגם כשהגיעו למצבים היו לא מדויקים, בלשון המעטה. אחרי שש דקות של תוספת זמן, השופט פוקסמן שרק לסיום והחל את החגיגות של הכחולים, שיכולים להרשות לעצמם לחלום על תואר.

אז לאן ממשיכים מכאן? מכבי פ"ת תארח ביום שישי את עירוני רמת השרון ותנסה להתקדם עוד טיפה לעבר הבטחה רשמית של העלייה לליגת העל, אך לכולם ברור שהקבוצה של גיא לוזון תשחק בעונה הבאה בליגה הבכירה והיא כבר פוזלת לגמר, שייערך ב-13 ביולי בבלומפילד. מנגד, הפועל ת"א תגיע מרוסקת ביום ראשון לאצטדיון סמי עופר למפגש מול הפועל חיפה של חיים סילבס ותקווה להתאושש, אך אפשר להגיד שלא נותר לה עוד הרבה על מה לשחק העונה.


שחקני הפועל ת"א מאוכזבים (אודי ציטיאט)


שחקני מכבי פ"ת חוגגים (אודי ציטיאט)


אוראל דגני מאוכזב (אודי ציטיאט)


ניר קלינגר (אודי ציטיאט)


אבי לוזון ביציע (אודי ציטיאט)


וילי רוטנשטיינר ביציע (אודי ציטיאט)

הרכבים
הפועל תל אביב: אריק ינקו; איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, דורון ליידנר; שי אייזן (עילי טמם, 70), עמנואל בואטנג, מוטי ברשצקי (עומר דמארי, 46), מאור בוזגלו (אופק עובדיה, 85), עומרי אלטמן; מייקל אולהה (אושר דוידה, 90+4).

מכבי פתח תקווה: יוסי גינזבורג; תומר לוי, דניאל פלשר, אור בלוריאן, דודי טוויטו; מוחמד סרסור (דניאל גולני, 46), גיא חדידה (אלי בבייב, 63), ארד בר (עומר דנינו, 71); אור אינברום (דור חוגי, 71), ליאל עבדה, לידור כהן.


עומרי אלטמן ומאור בוזגלו בחימום (אודי ציטיאט)


שחקני הפועל תל אביב בחימום (אודי ציטיאט)


שחקני מכבי פתח תקווה בחימום (אודי ציטיאט)


יוסי גינזבורג בחימום (אודי ציטיאט)


שחקני הפועל ת"א לפני השריקה (אודי ציטיאט)


שחקני מכבי פ"ת לפני השריקה (אודי ציטיאט)


שחקני שתי הקבוצות לפני השריקה (אודי ציטיאט)

מהלך המשחק
מכבי פתח תקווה החלה את המשחק בלחץ גבוה, הפועל ת"א נראתה מבולבלת בהגנה. ליאל עבדה הקדים את רז שלמה עם זריזות נפלאה בכדור שהגיע לעבר רחבת האדומים אחרי איבוד כדור, הבלם הכשיל את החלוץ הצעיר והשופט דוד פוקסמן שרק לפנדל. אל הכדור ניגש גיא חדידה, שכבר בדקה ה-5 העלה את המלאבסים ל-0:1 מהיר ומפתיע עם כדור שטוח שהכניע את אריק ינקו. 


רז שלמה אחרי ההכשלה (אודי ציטיאט)


שחקני מכבי פ"ת חוגגים (אודי ציטיאט)


שחקני מכבי פ"ת חוגגים (אודי ציטיאט)


עומרי אלטמן ומוטי ברשצקי מאוכזבים (אודי ציטיאט)

אחרי רבע שעה של כדורגל הגיעה ההזדמנות הראשונה של הפועל ת"א, כשמייקל אולהה הוביל מתפרצת והשאיר את הכדור למוטי ברשצקי שבעט ממרחק, אך לא הצליח לאיים על יוסי גינזבורג. בדקה ה-20 הכחולים לא היו רחוקים מהכפלת היתרון, כשבעיטה מסובבת של אור אינברום מהאגף השמאלי לעבר הפינה הרחוקה פספסה במעט את המסגרת.


כובש השער הראשון, גיא חדידה (אודי ציטיאט)

בדקות שלאחר מכן הפועל ת"א ניסתה ליזום, אך התקשתה לייצר מצבים מסוכנים. מכבי פ"ת המשיכה עם הלחץ הגבוה על הגנת האדומים וניסתה את כוחה בעיקר בהתקפות מתפרצות, אך גם היא לא סיפקה איומים ממשיים.


דניאל פלשר במאבק אווירי עם מייקל אולהה (אודי ציטיאט)

לקראת סיום המחצית הפועל ת"א השתלטה על המשחק ולאחר ערבובייה ברחבה עומרי אלטמן בעט כדור חד ושטוח מ-15 מטרים, אך גינזבורג היה עירני ובהצלה נאה הדף לקרן.


מוטי ברשצקי (אודי ציטיאט)

השופט פוקסמן הוסיף דקה אחת תוספת זמן לסיום המחצית, אך היא הסתיימה אחרי לא פחות משבע דקות של תוספת בעקבות דרמה שהתפתחה. תומר לוי הרחיק את הכדור בתוך הגנת פ"ת, אך לאחר ההרחקה פגע עם רגלו בשי אייזן והשופט הלך ל-VAR לראות האם מגיע לאדומים פנדל. אחרי בדיקה הסתבר כי אולהה ביצע עבירה עוד לפני כן, ופוקסמן הוציא לחלוץ צהוב וכך גם לתומר לוי על משחק מסוכן, אך האדומים לא זכו לפנדל בעקבות העובדה שהניגרי ביצע עבירה קודם לכן. אגב, בעקבות הכרטיס הצהוב אולהה יחמיץ את הדרבי. רגע לפני השריקה האחרונה למחצית, ליאל עבדה לא היה רחוק מכיבוש אחרי בעיטת קרן שמצאה אותו חופשי, אך הכדור שלו היה גבוה.


דוד פוקסמן צופה במערכת ה-VAR (אודי ציטיאט)


פוקסמן מוציא צהוב לאולהה (אודי ציטיאט)

המלאבסים עשו צעד גדול לעבר הגמר בדקה ה-50 כשעלו ל-0:2. עמנואל בואטנג איבד כדור בצורה חסרת אחריות, לידור כהן מצא בכדור עומק את אור אינברום שגבר על רז שלמה, שחרר בעיטה נפלאה ועוצמתית אל הרשת וכבש שער סופר חשוב מול האקסית.


אור אינברום חוגג (אודי ציטיאט)


שחקני מכבי פ"ת חוגגים (אודי ציטיאט)


שחקני מכבי פ"ת חוגגים (אודי ציטיאט)


שחקני מכבי פ"ת חוגגים (אודי ציטיאט)

בדקה ה-60 אינברום כמעט השלים צמד, כשהמגן השמאלי דודי טוויטו מסר לאור אינברום בזמן שאריק ינקו לא בשערו, אך החלוץ פספס את המסגרת ממצב ממנו היה צריך לעשות 0:3 ולגמור את הסיפור.



תומר לוי מתנגש בלידור כהן (אודי ציטיאט)

הפועל ת"א ניסתה לחזור למשחק, אך התקשתה מאוד לייצר מצבים מסוכנים. האינטנסיביות והאגרסיביות של מוליכת הליגה הלאומית מנעו מהאדומים להיכנס לתוך הרחבה, גם בזכות משחק נפלא של הבלם הצעיר אשר מושאל מבני יהודה, דניאל פלשר.


דניאל פלשר שומר על מוטי ברשצקי (אודי ציטיאט)

בדקה ה-76 הפועל ת"א כבר חשבה שהיא חוזרת למשחק כשעומרי אלטמן בעט כדור חופשי ממרחק והכניע את יוסי גינזבורג, אך השער נפסל בצדק בעקבות נגיעת יד של עומר דמארי, בו פגע הכדור שבעט אלטמן. ארבע דקות לאחר מכן דמארי הגיע למצב טוב בתוך הרחבה, אך בעט כדור לא מספיק טוב שנעצר בידיו של גינזבורג.


מוחמד סרסור שומר על שי אייזן (אודי ציטיאט)

בדקה ה-85 אוראל דגני לה לעזרת ההתקפה של הפועל ת"א והגביה כדור לתוך הרחבה. מייקל אולהה הגיע למצב נגיחה לא רע, אך הכדור שלו הלך החוצה. ארבע דקות לאחר מכן דגני שוב עזר להתקפה ובעט כדור חד לפינה הקרובה, אך גינזבורג הדף. בדקה ה-90 איאד אבו עביד הגיע למצב נגיחה מצוין אחרי כדור קרן, אבל הניסיון שלו הלך אל מעל המשקוף. אחרי שש דקות של תוספת זמן, פוקסמן שרק לסיום ושלח את המלאבסים לחגוג ולחלום על תואר היסטורי.


שחקני מכבי פ"ת חוגגים (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי