חזן: זהבי גדול השחקנים הישראלים כיום, הייתי מזמין אותו בוודאות

אלון חזן
אלון חזן | דני מרון

המאמן הזמני דיבר לקראת רומניה (שבת, 21:00): "הוא לא פטר את העניינים מול ההתאחדות", "הנבחרת לא צריכה להיות גיבנת עבור השחקנים", "קשה לי להאמין שדסה לא רצה להיות בסגל", "החלטתי שריקן וגולסה לא יהיו"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדורגל ערכה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים, שפותחת את ההכנות לקראת משחק הידידות נגד רומניה במוצאי שבת (21:00) באצטדיון בנתניה.

מיד לאחר מכן נערך האימון הראשון, והחל ממחר יחלו השחקנים באימונים תחת המאמן בזמני אלון חזן. ההתאחדות לכדורגל אמורה להקים ועדת איתור למאמן לאומי חדש במהלך חודש מאי. חזן אמור למנות לתפקיד הקפטן את קשר קבוצת צסק"א מוסקבה ביברס נאתכו, אשר יערוך נגד רומניה את הופעתו ה-50 במדי הנבחרת. נאתכו היה בעבר קפטן בנבחרת הנוער של ישראל.

חזן פתח: "יכול להיות שאם אני מזמן שחקן רואים בזה משהו לא הגיוני. בימים לפני אני עושה את הזימונים שלי בלב כבד, אבל אחרי זה אני ישן בלב שלם. אני לא כועס על מי שדיבר, אלא שמח ששחקנים רוצים להיות בנבחרת. הדלת פתוחה לכל שחקן ואני בטוח שכשיבוא מאמן אחר יהיו גם שחקנים אחרים".

אלון חזן (דני מרון)
אלון חזן (דני מרון)

על אלי דסה: "הוא היה אמור להיות מוזמן, אבל הוא שיתף אותנו שהוא משחק עם זריקות ויש תוכנית עם הרופא של מכבי ת"א. היה תיאום בין הרופא של הנבחרת לרופא של מכבי והביאו בפניי שהוא לא בריא. דסה במשך שנים תמיד עמד לרשות הנבחרות השונות. קשה לי להאמין שהוא לא רוצה להיות בנבחרת. אם הוא היה כשיר הוא היה בסגל. זו זכות להיות בנבחרת, לא צריך לשכנע שחקנים להגיע".

על גולסה וריקן: "גולסה וריקן זה החלטה שלי. החלטתי שאני רוצה שחקנים אחרים. החלטתי שאני רוצה את דור פרץ. מי שקובע זה המאמן. אין לי שום אינטרס באף שחקן. יכול להיות שבעתיד דברים ישתנו. בנקודת הזמן הזו אלו השחקנים שחשבתי שצריכים להיות".

על תומר חמד: "גם אני כשחקן שיחקתי בנבחרת אחרי חודשיים שלא שיחקתי באנגליה. הנבחרת צריכה לתת גב גם לשחקנים שנמצאים בתקופה פחות טוב. המצב לא אידיאלי מבחינתו בברייטון, אבל אין ספק שהוא אחד השחקנים ההתקפיים היותר טובים שלנו וזה הזמן של הנבחרת לתת לו את הבמה מחדש".

אלי דסה. קשה להאמין שהוא לא רוצה להיות בנבחרת (עדי אבישי)
אלי דסה. קשה להאמין שהוא לא רוצה להיות בנבחרת (עדי אבישי)

על טל בן חיים: "אם הייתה לי מצוקה בעמדת הבלם, הייתי מזמן אותו".


על ערן לוי ודיע סבע
: "הם לא זומנו בגלל שהמשחק בנתניה. הם שחקנים מהסגל והם מועמדים לשחק כמו כולם".


תפקיד הקפטן
: "אני צריך לשבת עם השחקנים ואז לגבש החלטה".

ערן זהבי. גדול השחקנים הישראלים כיום (ערן לוף)
ערן זהבי. גדול השחקנים הישראלים כיום (ערן לוף)

על ערן זהבי: "הוא גדול הכדורגלנים הישראלים כיום, אני לא מאמן אחד שלא היה רוצה אותו. הייתה סיטואציה והוא פרש. אם הייתה לי אפשרות בוודאי הייתי מזמין אותו. אני בטוח שבעתיד ימצאו את הדרך להחזיר אותו. אם הוא היה פוטר את העניינים שלו מול ההתאחדות הייתי מזמן אותו. האקט שהוא עשה לא מקובל. אני יודע שהוא מאוד אוהב את הנבחרת. הוא עשה טעות ומודע לה".


האם הוא מועמד ראוי לנבחרת באופן קבוע
: "אני לא חושב שהסיטואציה שנוצרה שהגעתי למשחק אחד בגלל שעדיין לא מינו מאמן הופכת אותי להיות מועמד. אני לא רואה פחיתות כבוד בלהיות מאמן נבחרת הנוער. אם יחליטו בעתיד שהגיע הזמן שלי להיות מאמן הבוגרת, אהיה המאמן".

העובדה שאין מאמן קבוע: "זה לא תפקידי למנות. היה הליך לבדוק את הצורה הנכונה לבחירת המאמן המתאים. אני מקווה שימצאו את האנשים להצעיד את הכדורגל הישראלי".

אלון חזן (דני מרון)
אלון חזן (דני מרון)

האווירה סביב הנבחרת: "זה עניין של תקופות. אחרי הניצחון של גוטמן על בוסניה כולם מחו כפיים. נבחרת ישראל אף פעם לא יכולה לשעמם, הייתי קורא לזה חוסר יציבות. הנבחרת לא צריכה להיות גיבנת על הגב של השחקנים, זה יכול להיות משהו שמקפיץ אותם לרמות הגבוהות. פעם היה יותר קהל גם בתקופות פחות טובות. צריך לחזור את האמון של הקהל ולהציג נבחרת אטרקטיבית שמשחקת כדורגל התקפי ומלהיב".

נבחרת רומניה: "רומניה שיחקה ביורו האחרון. אין דברים דומים בין המשחקים שהיו בין הנבחרות בעבר. המשחק הזה נועד כדי לתת לצעירים ולוותיקים אפשרות לשחק בנבחרת. המטרה היא ליהנות ולשחק כדורגל טוב, לא רק להשיג תוצאה".

הכדורגל הרומני: "הם עשו עליי רושם טוב ביורו האחרון. יכול להיות שהכדורגל הרומני בנסיגה לקראת הקפיצה בעתיד. הנבחרת הרומנית היא יריב ראוי במשחק מול ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי