עופר עיני: רג'וב מנסה לפגוע במדינת ישראל באמצעות הכדורגל

עופר עיני
עופר עיני | עדי אבישי

בצל הביטול משחק ההכנה מול ארגנטינה, יו"ר ההתאחדות מתכונן למלחמה בכל החזיתות: "זה טרור דרך הכדורגל, נחצה פה קו אדום. הוא קרא לערבים לשרוף חולצה של שחקן, זאת הסתה שחייבת לעצור כאן. נגיש תלונה רשמית"

(גודל טקסט)

בצל ביטולו הרשמי של משחק הידידות מול נבחרת ארגנטינה שהיה אמור להיערך בטדי בשבת,  יו"ר ההתאחדות עופר עיני והמנכ"ל רותם קמר כינסו מסיבת עיתונאים מיוחדת ושפכו אור על המצב המורכב. רק לקראת סוף דבריו, עודכן עיני בהצהרה של נשיא ההתאחדות הארגנטינאית צ'יקי טאפיה לפיה ארגנטינה לא תגיע לישראל.  "צר לי לשמוע את זה. נעשה מעשה שלא ייעשה. זה אירוע ספורט ואירוע כדורגל ששתי הנבחרות יוכלו להפיק ממנו. זו נבחרת טובה שרצינו שגם הקהל שלנו יראה אותה וגם הנבחרת תשחק נגד יריבה מהלוול הבכיר ביותר. צר לי". למרות שכבר ברור כי המשחק לא יתקיים, עיני הודיע שיילחם במה שכינה: "הטרור של ג'יבריל רג'וב". 

עוד לפני כן, עיני פתח את דבריו ואמר: "אני רוצה לעדכן באופן רשמי שעד לרגע זה לא קיבלנו הודעה רשמית שהמשחק התבטל. הוצאנו פנייה בכתב להתאחדות הארגנטינאית ודרשנו תשובה, ועד לרגע זה לא הגיעה אחת כזו. מאתמול בלילה עד היום דיברנו עם כל הגורמים הרלוונטיים בפיפ"א ובאופ"א. שוחחתי עם נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו ודיברתי על הסיטואציה שנוצרה פה. רג'וב עושה כל שביכולתו ידו כדי להוציא את הכדורגל הישראלי מהכדורגל הבינלאומי".

התנהלותו של רג'וב: "אני מזכיר שב-2015 הייתה הצעה להשעות את ישראל מהכדורגל העולמי והצלחנו לסכל זאת. אפילו בקונגרס הקרוב תהיה הצעה כזאת. הפעם לטעמי הוא חצה את הקו האדום. יו"ר התאחדות שחברה בפיפ"א קורא בפרהסיה לכל הערבים בעולם לשרוף חולצה של שחקן כדורגל. אני שומע שאפילו איימו על משפחות של שחקנים ועל שחקנים עצמם. אני שומע ריקושטים שהביטול יהיה מהחשש של השחקנים המאיומים באופן אישי. בשעות הקרובות נוציא תלונה רשמית לפיפ"א כי זה מתחיל במשחק נגד ארגנטינה ואם זאת תהפוך להיות שיטה של לאיים על שחקנים, לטעמי פיפ"א לא תעמוד מנגד".


"טרור בחסות הכדורגל". רג'וב (Getty)

הסיכויים שהמשחק יתקיים: "אני אמור לדבר עם נשיא אופ"א בנושא הזה ואני מקווה שהלחץ שאנחנו מפעלים ייתן פתרון לניסיונות לפגוע במדינת ישראל דרך הכדורגל. מעבר למשחק בירושלים, יש פה קריאה לאיום על שחקנים. כשפוליטיקאי קורא לשרוף חולצה, תמיד יכול להיות מישהו שייקח את זה מעבר. זה אומנם משחק ידידות, אבל הוא קיבל אישור מארגנטינה ומפיפ"א, ולא יכול להיות מצב שבגלל ששחקנים מרגישים מאוימים מבטלים משחק. הרי סכסוכים בין מדינות קיימים בעוד מדינות בעולם ואם זה יהפוך לשיטה, זה יהיה הרס עבור הכדורגל ואולי גם עבור ענפים אחרים. ארגנטינה אחת הנבחרות הטובות בעולם וחבל שלא נזכה להופעת כדורגל שלה שתחמם את הלב".

האמירה של נתניהו על קיום המשחק: "לא אתפס בשום אמירה פוליטית. לא אשחק לידי הגורמים החפצים שלא נהיה חברים בפיפ"א. ההתאחדות פועלת בתחום הכדורגל בלבד. כל מה שמעבר, תוכלו לשאול את אותם גורמים. לא אענה בשמו של נתניהו שאמר נמשיך הלאה".

מהלך נגד רג'וב: "הסברתי לנשיא פיפ"א שזה טרור בחסות הכדורגל. כשמאיימים לשרוף חולצה של שחקן שהוא אולי הטוב בעולם ובטח הכי מפורסם בעולם, יש פה אמירה. זו לא הפגנה או חופש הדיבור. זו הסתה. לשחקנים ובטח לכוכב כמו מסי יש משקל בנבחרת. ההתאחדות מנסה למצוא פתרונות, אבל כנראה שלא הכל בידיים שלה. איימו על אנשים ברמה האישית. זה חמור ביותר ולא קשור רק לכדורגל. זה חייב לעצור כאן. נדרוש מפיפ"א להתייחס לזה במלוא הרצינות. זה לא קשור אלינו, אלא לכדורגל העולמי בכלל. אני אחדד את הנושא גם מול נשיא אופ"א. יש קונגרס בשבוע הבא וכבר הערב נשלח תלונה רשמית ומכתב לנשיא פיפ"א".

רותם קמר הסביר: "יצרתי קשר עם מנכ"ל ההתאחדות הארגנטינאית. גם הם נמצאים בחוסר ודאות. מדובר בהתארגנות של השחקנים שיש להם משקל כבד בקבלת ההחלטות. ההתנהלות היא בעיקר מול השחקנים. ההתאחדות הארגנטינאית נמצאת בסיטואציה לא נוחה כי היא מחויבת לזכיין ולנו. הם מנסים להגיע לפתרון מול השחקנים". 


לא יגיע לישראל. ליאו מסי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי