רוטנשטיינר: "יש שחקנים טובים בישראל, הבעיה נמצאת בהתפתחות האישית"

וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

המנהל הטכני של הנבחרת מצנן את ההתלהבות בראיון מיוחד ("צריך לזכור שמדובר בסקוטלנד ואלבניה"), מחמיא להרצוג ("יש לו פוטנציאל לקריירה מצוינת") ומבהיר: לשנינו ברור שהוא המאמן". וגם: מה הוביל לשינוי?

(גודל טקסט)

"ניצחנו שני משחקים, נכון, אבל עדיין מדובר בסקוטלנד ואלבניה. אנחנו בדרך הנכונה, אבל מאוד נחושים להמשיך ולהשתפר". וילי רוטנשטיינר, המנהל הטכני של נבחרת ישראל, מצנן את ההתלהבות אחרי שהחבורה שלו ושל אנדי הרצוג עלתה לפסגת בית 1 של דרג ג' בליגת האומות ובראיון מיוחד לספורט1 הוא מספר על בחירת המאמן, התערבותו מבחינה מקצועית, השינוי שחל מאז הגעתו, חלום העלייה ליורו ורשמיו מהשחקן הישראלי.

אתה מסופק ממה שראית מהנבחרת בשני המשחקים האחרונים?
"כשאתה מנצח שני משחקים אתה חייב להיות מסופק. שש נקודות זו תוצאה נהדרת משני משחקים כאלה. לגבי צורת המשחק שלנו, אני מרוצה, אבל יש לנו עוד עדיין הרבה דברים לשפר. זו דרך ארוכה ואנחנו חייבים להישאר על הקרקע".

מדוע בחרת דווקא באנדי הרצוג לתפקיד המאמן?
"אני מכיר את אנדי הרצוג מצוין, וברור שלהיכרות הזו היה משקל בהחלטה להחתים אותו. ועדיין, תמיד יש סיכון מסוים כשממנים מאמן חדש. אני סומך על הרצוג ב-100 אחוז ואני בטוח לחלוטין באיכויות שלו ובתרומה שהוא יכול להביא לנבחרת. חשוב מאוד להכיר את האישיות והאיכות של המאמן שאתה רוצה למנות. בסיטואציה הנוכחית, לדעתי הוא היה האפשרות הכי טובה מבחינת נבחרת ישראל. אני חושב שיש לו פוטנציאל לעשות קריירה מצוינת כמאמן, גם אם הוא נמצא רק בתחילת הדרך. זה תלוי בו כמובן, וצריך לחכות ולראות, אבל בהחלט יש לו את הפוטנציאל".


"יש לאנדי פוטנציאל לעשות קריירה מצוינת" (עדי אבישי)

מה הוביל לשינוי המרענן שאנחנו רואים?
"הגעתי לישראל עם רעיונות מסוימים בנוגע למה שאפשר לעשות בנבחרת. את העקרונות האלה גיבשנו עם הצוות המקצועי וביחד ניסינו להנחיל אותם לשחקנים. בסך הכל אנחנו מנסים לבנות נבחרת שתהיה בה אווירה טובה ועקרונות משחק מאוד ברורים. יש לנו צוות מקצועי נהדר עם אנשי מקצוע מנוסים וביחד אנחנו מנסים להביא את השינוי. כרגע המטרה היא להמשיך להשתפר, מיום ליום, משבוע לשבוע ומחודש לחודש, וכך נוכל לראות שינוי אמיתי".

אפשר לחלום לחלום על עלייה ליורו 2020?
"אני חושב שעדיין מוקדם מאוד לדבר על זה, כי בעצם רק התחלנו את הקמפיין. אני חושב שזו התחלה טובה, אבל לא יותר מזה. אנחנו מכירים טוב יותר את השחקנים מאימון לאימון ומהתכנסות להתכנסות. נראינו טוב יותר מאשר בחודש שעבר, ואני מקווה שבחודש הבא ניראה אפילו טוב יותר. חשוב להבין שגם אם נסיים במקום הראשון, אנחנו לא יודעים מול מי נשחק בפלייאוף, כך שכרגע חשוב להתרכז במשחק הבא ולא להסתכל יותר מדי קדימה. כשאתה עוסק בכדורגל נבחרות, זו הדרך הנכונה ביותר".


דאבור, סבע וחבשי. "החברה הישראלי כולה רוצה בהצלחת הנבחרת" (דני מרון)

איך אתה מתרשם עד כה מהשחקן הישראלי?
"כשמוניתי לתפקיד התחלתי ללמוד את ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי. ניסיתי לנתח את 20 השנים האחרונות כדי להבין יותר במה מדובר. אני יודע שהיה דור מוכשר מאוד שהצליח להעפיל ליורו הצעירות ב-2007. לאחר מכן התחלתי לצפות באימונים, גם במסגרת הבוגרים וגם במסגרת הנוער, כדי לבחון את השחקנים עצמם. גיליתי שיש הרבה שחקנים טובים בישראל, אבל הבעיה נמצאת בהתפתחות האישית. כל שחקן חייב לדעת בדיוק איפה הנקודות החזקות שלו ואיפה החלשות. אני חושב שצריך לשפר מעט את המנטליות, כדי שהשחקנים ירצו לעבוד קשה ולהשתפר כמה שיותר. על זה אנחנו מנסים לעבוד עם השחקנים. אבל כן, יש הרבה שחקנים עם פוטנציאל גדול".

מדברים על מעט על השילוב בין ערבים ליהודים, מה דעתך בנושא?
בסופו של דבר, החברה הישראלית כולה רואה את הנבחרת ורוצה בהצלחתה. הנבחרת מעניינת את כולם. אנחנו בצוות המקצועי מנסים ליצור אווירה כמה שיותר מקצועית סביב הנבחרת, ואני חושב שעשינו זאת בהצלחה. יש כמובן דברים שחייבים להשתפר, ואני מקווה שנוכל לעשות זאת בהתכנסות הבאה בנובמבר".

אתה מתערב בהחלטות מקצועיות?
"לכולם חייב להיות ברור שלכל אחד יש את המשימות שלו. התפקיד של אנדי הוא לאמן, ואני תומך בו במאה אחוז. הוא יודע שהוא יכול לדבר איתי על הכל. יש בינינו שיתוף פעולה מצוין אבל לשנינו ברור שהוא המאמן ואני המנהל הטכני".


"ניסיתי לנתח את 20 השנים האחרונות כדי להבין יותר" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי