רעידת אדמה: יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ הודיע על התפטרותו

שינו זוארץ
שינו זוארץ | אודי ציטיאט

זעזוע בכדורגל הישראלי: אחרי שלושה חודשים בלבד מאז שנבחר לתפקיד, זוארץ עזב את משרתו במפתיע: "באתי לעשות מהפכה וכלום לא השתנה. יש אינטרסנטים שפועלים נגדי, לא הגעתי בשביל כיבודים וקונגרסים"

(גודל טקסט)

סדר היום של ההתאחדות לכדורגל בישראל קיבל תפנית בלתי צפויה, כשיושב הראש שינו זוארץ הודיע במפתיע כי הוא עוזב את התפקיד. בישיבת הנהלה של ההתאחדות היום (חמישי) בשעות אחר הצהריים אמר זוארץ כי הוא מתפטר לאחר שלא התקיימה הצבעה על ביטול השחקן הזר בליגות הנוער. "באתי לפעול לטובת השחקן הישראלי וקידומו", אמר זוארץ, "ואם הנהלת ההתאחדות אינה רוצה לפעול כך איני מוצא עוד טעם במילוי התפקיד".

"מה שהיה יהיה ואני לא יכול להמשיך ככה, יש מספיק אנשים בהתאחדות, אינטרסנטים שיוצאים נגדי, ולא נוח להם עם דרכי. באתי ממקום טוב, לעשות מהפכה, וכלום לא השתנה ממה שהיה, קיבלתי את ההחלטה במקום, בלי להתייעץ עם אף אחד. מקום שלא טוב לי ובו אני לא יכול לתרום, אין לי מה לעשות שם ואני לא רוצה להיות חלק ממנו. לא הגעתי להתאחדות לכדורגל בשביל כיבודים או לנסוע לקונגרסים של פיפ"א ואופ"א. ההחלטה היא סופית. אני לא יכול להמשיך כך".

גם ממלא מקום יו"ר ההתאחדות, דודי גיל, החליט לסיים את תפקידו.

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר הגיב להתפטרות הדרמטית: "אנו מצטערים מאוד על עזיבתו של שינו. אנו לא מודעים לכל הפרטים והסיבות שגרמו לו להתפטר. שינו היה ראוי מאוד לתפקיד ומצער מאוד שלא ימשיך לכהן בו".

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון מסר: "אני קורא לשינו זוארץ לחזור בו מהתפטרותו, ולהישאר בתפקיד יו"ר ההתאחדות. שינו הצטרף אליי בחודשים האחרונים לקידום הכדורגל הישראלי, ומיד מצאתי שותף אמיתי שיוביל איתנו את ביצוע הרפורמות שהחלטנו דוגמת: הקמת קבוצות בת, הורדת הזרים ושילוב יותר צעירים בליגה הלאומית, שינוי עתידי במבנה הליגות ועוד תוכניות רבות לשיפור הכדורגל הישראלי. הצטערתי לשמוע על החלטתו של שינו, ואעשה כל שביכולתי על מנת שיחזור בו מהתפטרותו כדי שנוכל יחד להמשיך ולקדם את הכדורגל הישראלי".

יושב ראש חדש ייבחר מתוך הנהלת ההתאחדות בתוך 90 יום, אבל אם יגיע אדם חדש במקום שינו זוארץ יהיה עליו לעבור את כל הועדות, התנאים והבירוקרטיות. רק ההנהלה תבחר את האדם שלדעתה מתאים לתפקיד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי