יש עתיד, יש סיכוי: 77:81 לנבחרת ישראל על גרמניה

גיל בני
גיל בני | עדי אבישי

ניצחון גדול לשחקניו של עודד קטש שהותירו לעצמם סיכוי לעלות למשחקי גביע העולם בסין, בעקבות הניצחון המפתיע של אסטוניה על סרביה, היריבה ביום ראשון. בכורה מוצלחת לצעירים טי ג'יי קליין, דני אבדיה וגיל בני

(גודל טקסט)

לפני המשחק נראה היה שנבחרת ישראל כבר איבדה סיכוי מעשי להעפיל למשחקי גביע העולם בסין, אבל כלום עוד לא נגמר, אחרי שישראל גברה הערב (חמישי) בדרייב אין 77:81 על נבחרת גרמניה במוקדמות, ונהנתה מההפסד הסנסציוני של סרביה 71:70 לאסטוניה. היא תגיע למחזור הסיום ביום ראשון בסרביה, עם סיכוי אמיתי להעפלה. כדי להעפיל למשחקים בסין, ישראל תהיה חייבת לנצח את סרביה בבלגרד, ולקוות ששאר התוצאות יהיו לטובתה, כשגם לגיאורגיה יש תפקיד חשוב במשולש הזה. 


הגרמנים, שכבר הבטיחו את העפלתם לאליפות העולם, הגיעו ללא דאגות ועם סגל חסר. מי שקיבלו הזדמנות בנבחרת של עודד קטש היו טי ג'יי קליין, דני אבדיה וגיל בני, כששלושתם רשמו הופעת בכורה טובה מאוד בנבחרת הבוגרת. המשחק היה צמוד לכל אורכו, ובסיום הרבע הראשון הגרמנים הובילו 15:19. להפסקה  ישראל ירדה ביתרון של 35:36. 


הנדנדה נמשכה ברבע השלישי, וגם אותו ישראל הצליחה לסיים ביתרון 52:54 עם משחק קבוצתי נהדר. ברבע הרביעי הגרמנים ניסו להשתלט על המשחק, אבל דקות הסיום היו של ישראל שעלתה ליתרון ואף רשמה בריחה קטנה בזכות יכולת נהדרת של גיא פניני. בתום שניות סיום דרמטיות, זה נגמר ב-77:81 גדול לישראל, וחלום ההעפלה נותר חי וקיים. 



שחקני נבחרת ישראל חוגגים בסיום (עדי אבישי)


קלעו לנבחרת ישראל: טי ג'יי קליין 14 נקודות, יפתח זיו ורפי מנקו 10 כ"א, גיא פניני 9, גולן גוט ועידן זלמנסון 8 כ"א, בר טימור ותומר גינת 7 כ"א, איתי שגב 5, גיל בני 2, דני אבדיה 1. 


קלעו לנבחרת גרמניה: אנדראס אובסט ונילס גיפי  16 נקודות כ"א, פאול ציפסר 15, יושיקו זאייבו ויוהאנס תימאן 8 כ"א, מאיק צירבס וכריסטיאן זנגפלדר 4 כ"א, איסמט אקפינאר וקארסטן טאדה  כ"א.
 



קטש על הקווים. העמיד נבחרת צעירה (עדי אבישי)



הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת לגיל בני ודני אבדיה (עדי אבישי)


רבע ראשון

2967 צופים הגיעו למשחק. ישראל פתחה עם יפתח זיו, בר טימור, רפי מנקו, תומר גינת ואיתי שגב. סל רדף סל וכניסה טובה של תומר גינת הורידה את היתרון הגרמני ל-7:6. שלשה של בר טימור העלתה את ישראל ל-7:9, הגרמנים קלעו והשוו. הנדנדה נמשכה בדרך לשוויון 11:11. הקצב המהיר נמשך ויפתח זיו העלה את ישראל ל-13:15 קצת יותר משלוש דקות וחצי לסיום הרבע. הגרמנים חזרו לשלוט וסיימו את הרבע ביתרון 15:19.



דני אבדיה וגיא פניני. דקות ראשונות לכוכב הצעיר במדי הנבחרת הבוגרת (עדי אבישי)


רבע שני

שלושת הצעירים, טי ג'יי קליין, גיל בני ודני אבדיה חווים דקות בינלאומיות ראשונות במדי הנבחרת של עודד קטש. לייאפ של קליין העלה את ישראל ליתרון. גיא פניני,  עם שלשה גדולה העלה את הנבחרת הישראלית ל-21:25. שלשה של איסמט אקפינאר החזירה את היתרון לאורחים, שעלו מייד ל-28:32. הפער נשאר למשך מספר דקות, עד ששלשה חשובה של רפי מנקו, השלישית של ישראל במחצית, הובילה לפיגור מינימאלי 35:34. גולן גוט סיפק חסימה גדולה, ובצד השני קלע פעמיים מהקו כדי לקבוע 35:36 לישראל במחצית.



טי ג'יי קליין. בכורה נהדרת בנבחרת ישראל (עדי אבישי)


רבע שלישי

זיו עם שלשה גדולה הגדיל את היתרון הישראלי לארבע הפרש. נקודות של הגרמנים ועוד שלשה של קארסטן טאדה העבירה את היתרון לאורחים, תומר גינת השיב את היתרון לישראל וקבע 43:44. אסיסט נפלא של דני אבדיה מצא את איתי שגב שהעלה את ישראל ל-47:48 וטי ג'יי קליין העלה ל-50:54 על סף סיום הרבע. הגרמנים הורידו מעט, אבל ישראל סיימה את הרבע ביתרון 52:54.
 



גינת מול הסל הגרמני (עדי אבישי)


רבע רביעי

גרמניה פתחה את הרבע טוב יותר, אבל יפתח זיו מצא את טי ג'יי קליין שהשווה ל-64:64. עידן זלמנסון קלע מהקו והעלה את ישראל ל-66:68, שלוש דקות וחצי לסיום. שלשה של גיא פניני העלתה את ישראל ל-67:71. עוד שלשה של פניני השלימה את הבריחה וישראל עלתה ליתרון 68:76, דקה וחצי לסיום. הגרמנים הורידו ל-79:77 ואז הגיעו שניות אחרונות של דרמה, בהן ישראל איבדה כדור קריטי, אבל הגרמנים לא הצליחו לנצל זאת. טי ג'יי קליין מהקו קבע 77:81 לישראל בסיום. 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי