דאבור בראיון: "בשנים האחרונות לא קיבלתי צ'אנס אמיתי"

אנדי הרצוג, מואנס דאבור
אנדי הרצוג, מואנס דאבור | דני מרון

מעמדו ("אעשה הכל להחזיר על האמון"), ריבוי השחקנים הערבים ("אולי למאמן זר היה יותר קל לעשות את זה"), הרצוג ("צריך לתת לו קרדיט"), המטרות ("מאמין שאפשר לעלות ליורו"). כוכב הנבחרת מדבר לפני סלובניה

(גודל טקסט)

שעות ספורות לפני המשחק בין ישראל לסלובניה בפתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2020 (חמישי ב-21:45), מואנס דאובר העניק ראיון לסוכנות הידיעות האוסטרית APA והתייחס למעמדו בנבחרת, העבודה תחת אנדי הרצוג, השילוב בין ערבים ליהודים והמטרות.

מעמדו בנבחרת ישראל: "בשנים האחרונות לא קיבלתי צ'אנס אמיתי במדי הנבחרת. לשמחתי אנדי הרצוג הגיע והכניס בי ביטחון. הוא יודע כמה אני יכול לתרום ואני אעשה הכל כדי להחזיר לו על האמון. אנשים רבים במדינה לא הבינו מה הסיבה שלא שיחקתי מספיק בנבחרת, כולם דיברו על כך, אבל המציאות היא שהמאמנים הקודמים העדיפו לזמן חלוצים אחרים על חשבוני".

השילוב בין ערבים ליהודים: "הכדורגל הוא לפני הכל וזה חשוב שכך המאמן שלנו רואה את זה. לא משנה אם אתה יהודי או ערבי – המוצא עבור הרצוג לא רלוונטי, הוא בוחר את ה-11 הכי טובים וכך זה צריך להיות. אנחנו גאים שיש הרבה ערבים בנבחרת, זה צעד חשוב מאוד לכדורגל הישראלי, אבל אני חושב שהשחקנים הכי טובים הם אלו שצריכים לשחק. כולנו משחקים עבור אותה קבוצה, אבל אולי למאמן זר היה יותר קל לעשות את הצעד הזה".


זכה לשבחים מדאבור. הרצוג (דני מרון)

המינוי של הרצוג ו-וילי רוטנשטיינר: "בהתחלה הייתה ביקורת בתקשורת, אבל ככל שהמשחקים התקדמו כולם הבינו שזה הולך לכיוון חיובי וכרגע האווירה סביב הנבחרת חיובית מאוד. צריך לתת להרצוג קרדיט על כך שחדר ההלבשה שלנו בריא וכולם מרגישים טוב מאוד. הוא מאמן טוב, אדם מאוד נחמד ואנחנו כל הזמן לומדים ממנו ומהידע הרב שלו בכדורגל. הוא טיפס חיובי וגם כשהתוצאות היו פחות טובות בהתחלה, כל הזמן הרגשנו שזה הולך למקום טוב. יש לו תוכנית משחק והרעיונות שלו מאוד ברורים".

"אנחנו מאמינים שאפשר לעלות ליורו 2020", הצהיר דאבור לסיום והוסיף: "אני מעורב מאוד במשחק של הנבחרת וזה נותן לי הרבה ביטחון. לא הבקעתי יותר מדי במדים של ישראל ואני מקווה להתחיל לעשות את זה כבר הערב. אני רואה את עצמי כשחקן דומיננטי וחשוב".

דאבור וכיאל. "אולי למאמן זר היה יותר קל לעשות את הצעד הזה" (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי