הרצוג: "חשבנו שדאבור מתחתן אחרי המשחקים, כעסתי והתאכזבתי"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | עדי אבישי

מאמן הנבחרת דיבר לקראת משחקי החוץ במוקדמות יורו 2020 בלטביה בפולין ולא הכחיש אפשרות שחלוץ זלצבורג ייענש: "סומך על החלוצים שבסגל, חבל לבזבז זמן על מי שלא פה". וגם: המטרות, חזרת טוואטחה והפצועים הרבים

(גודל טקסט)

וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג פתחו ברגל ימין את מוקדמות יורו 2020, כאשר הובילו את נבחרת ישראל ל-2:4 אדיר על אוסטריה ועוד קודם לכן חזרה הנבחרת מפיגור והשוותה ל-1:1 נגד סלובניה, אבל בשבוע הבא, החל מיום שישי, תערוך הנבחרת את משחקי החוץ הראשונים שלה בקמפיין: תחילה בלטביה (7.6) ושלושה ימים אחר כך תתארח ישראל אצל הנבחרת הבכירה בבית, פולין.

הבוקר (רביעי) נפתחו רשמית ההכנות לשני המשחקים, כאשר המאמן אנדי הרצוג דיבר במסיבת עיתונאים ראשונה ובמהלכה התייחס להיעדרותו של מואנס דאבור, חלוץ רד בול זלצבורג שיישא לאשה את בחירת לבו וכאמור רק לאחרונה גילו ראשי ההתאחדות כי ייעדר מהמפגשים החשובים. 

הרצוג פתח ואמר על מואנס דאבור: "הופתעתי מאוד ששחקן לא הגיע כי הוא מתחתן. אלה משחקים חשובים מאוד עבורנו ומובן שכעסתי והתאכזבתי, אבל אחר יומיים ניסינו לשנות את זה. לגבי העתיד, נראה אחרי המשחקים. זה בזבוז זמן לדבר על שחקן שלא נמצא פה, אבל מאוד התאכזבתי. אני גם רוצה לומר שאני יודע שחתונה זה דבר חשוב ואני מאחל לו את כל הטוב שבעולם. אנחנו ממריאים לגרמניה מחר בתקווה להשיג נקודות ראשונות מחוץ לבית. אני לא רוצה לדבר על עונש למואנס, אני רק אומר שוב שמאוד התאכזבתי. עלינו למצוא את הדרך הנכונה לטפל בזה, אבל קודם כל נעבור את המשחקים הקרובים".

כיצד גילה על חתונת דאבור: "אכלתי ארוחת בוקר עם רוטנשטיינר וודיברנו על כך שהחתונה של דאבור באמצע יוני ושהוא יוכל לשחק במשחק הראשון. חשבנו שהחתונה אחרי המשחקים, אבל אז גילינו שהיא בין המשחקים. שלוש שעות אחר כך ווילי המריא לזלצבורג כדי לדבר איתו ולשנות אולי את תכניותיו, אבל זה לא עבד. ניסינו המון וכמובן שהתאכזבנו, אבל עלינו להמשיך ולהסתדר בלעדיו".


דאבור. הרצוג לא הסתיר את אכזבתו (מאור אלקסלסי)

אם הוא היה מתנהג כך במקום דאבור: "בתור מאמן אני צריך להכין לעצמי לוח זמנים לחודשים קדימה ואני יודע שיש סיכוי גדול שיש משחקים ביוני, אז צריך לדעת מה קורה. יש לו"ז לשנים קדימה ולצערי איבדנו שחקן חשוב מאוד לשני המשחקים הבאים, אבל אני סומך מאוד על השחקנים האחרים – דיא יקבל הזדמנות, מנור סולומון, ויסמן. צריך להוציא את המיטב מהמצב הקיים ויש לנו במקומו עכשיו שחקנים שיכניסו דם חדש".

לקראת המשחקים בלטביה ובפולין: "עשינו תוצאות טובות בעבר, אבל עלינו להתמקד במשחקים הבאים. אנחנו יכולים לנצח בלטביה ולהשיג שם שלוש נקודות, אבל פולין יכולה לפגוע בנו בביתה אם לא נשחק בצורה חכמה. עלינו להמשיך ביכולת שהצגנו נגד אוסטריה ואני משוכנע שאם השחקנים שלי יגיעו בכושר טוב, אפשר להוציא משם משהו. אני מצפה מהשחקנים שלי להראות אופי. יש לנו שבוע להתאמן בגרמניה ולכן אני מצפה להופעה טובה בלטביה".

הקושי במשחקי חוץ: "אני קודם כל חושב על המשחק בלטביה ורוצה להוציא משם שלוש נקודות. אני מכין את הנבחרת שלי כדי שתציג הופעה טובה בלטביה, אבל אל תמעיטו בערכה – זו הנבחרת הכי טובה בדרג השישי, היא ראויה להיות בדרג החמישי. היו לה משחקים טובים ותוצאות נהדרות לאחרונה, אבל אם נשמור על המומנטום ועל המקצוענות שלנו כפי שהיה במשחקים הקודמים, נשיג שלוש נקודות".


הרצוג. מצפה לשלוש נקודות בלטביה (עדי אבישי)

אם אריאל הרוש ימשיך בשער: "אנחנו נראה. הוא לא שיחק הרבה זמן אחרי אוסטריה והייתי באצטדיון נגד מכבי ת"א בשבת, אז נראה באימונים מה יהיה. אני יודע שהוא שוער טוב מאוד, אבל כמו תמיד אני צריך לראות אותו מקרוב מתאמן".

הסיטואציה בה נמצא טוואטחה שלא שיחק תקופה ארוכה: "הוא מתאמן בגרמניה בימים האחרונים עם מאמני כושר. הוא שחקן מיוחד שיכול לעזור לנו, הוא יודע לתקוף ואני רוצה שננצל כל מצב שנגיע אליו. הוא שחקן שעושה התקדמות מיום ליום, כשראיתי אותו בפעם האחרונה הוא קצת צלע, אבל הוא במצב יותר טוב ונצטרך להיות חכמים ולהוציא ממנו ככל שניתן נגד לטביה ופולין".

פציעת איתי שכטר וזימונו של ויסמן: "לא ידעתי ששכטר פצוע כי ראיתי אותו משחק בשבוע שעבר והוא היה טוב, אבל לצערי הוא שיחק עם כאבים והיה זקוק למנוחה. מבחינתי זו לא בעיה, קראנו לוויסמן – לא שחקן מנוסה באותה מידה, אבל אני משוכנע שמהדקה הראשונה שלו על הדשא נעבוד עליו, נשפר איתו ונראה את הגישה שלו. זה שחקן חדש שמקבל הזדמנות. אני מקווה ששכטר יחזור בהקדם, הוא פצוע ואני לא יכול לשנות את זה. חסרים לנו שחקנים בהתקפה ואולי נשנה את המערך, יש לנו את מנור סולומון שזכה בדאבל באוקראינה".


טוואטחה. הוא דווקא חזר מפציעה לאחרונה (מאור אלקסלסי)

התחרות בנבחרת: "כששחקן לא מגיע ושחקן אחר תופס את מקומו ונראה טוב, יכול מאוד להיות שהוא יצטרך להילחם מחדש על מקומו. חשבתי שדור מיכה יכול לעזור לנו, אבל יש שחקנים פצועים ואני לא יכול לשנות את זה. אני יודע שהוא רוצה להיות כאן, אבל הכי חשוב הוא להתמקד במי שנמצא".

יחסי הכוחות בבית: "פולין פתחה מצוין, אבל יהיה מאבק גדול על המקום השני בין אוסטריה, ישראל כמובן, מקדוניה וסלובניה. כל נקודה יכולה להיות קריטית בבית הזה. אני לא חושב שזה יהיה כמו בקמפיין הקודם ואם ננצח את לטביה המצב שלנו יהיה מעולה".

נבחרת ישראל תמריא ביום חמישי בערב למינכן למחנה אימונים עד יום רביעי הבא, במהלכו יתקיים צהריים מדי יום. לאחר שישה ימים בגרמניה תגיע הנבחרת לריגה, לטביה, לקראת המשחק ביום שישי, ובשבת תמריא הנבחרת לוורשה ולמחרת תערוך את האימון המסכם ומסיבת העיתונאים לקראת המשחק בפולין ביום שני (10.6).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי