צפו בתקציר: שלושער ענק לערן זהבי ב-0:3 של ישראל בלטביה

ערן זהבי
ערן זהבי | אודי ציטיאט

מוקדמות יורו 2020: הלבנים של אנדי הרצוג שלטו במשחק בריגה כשמעל כולם בלט מלך שערי המוקדמות (7) שלא נח לרגע. הנבחרת הישראלית התבססה במקום השני בבית, אחרי פולין, היריבה הבאה

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל השיגה הערב (שישי) ניצחון שני משלושה משחקים במוקדמות יורו 2020, כשהביסה בריגה 0:3 את נבחרת לטביה. זה היה מופע ענק של ערן זהבי שרשם הישג מדהים, שלושער בשני משחקים רצופים, הערב, וקודם לכן מול אוסטריה. שחקניו של אנדי הרצוג התבססו במקום השני בבית, המוביל לטורניר היורו, עם שבע נקודות, כשבראש היריבה הבאה, ביום שני, פולין עם תשע נקודות.


נכון שהנבחרת מולה שיחקה ישראל היא החלשה בבית, אבל עדיין, ההישג הוא גדול עם ניצחון חוץ 0:3 על נבחרת אירופית. היעדרותו של החלוץ מונס דאבור העסוק בחתונתו, לא הורגשה כלל כשמחליפו דיא סבע השתלב היטב בהרכב. המחצית הראשונה הייתה כולה בשליטה ישראלית, עם 14 איומים על השער הלטבי. זהבי כבש שער ראשון נהדר בבעיטה חופשית בדקה העשירית. והכין מצבים טובים לדיא סבע ואלי דסה, שהחמיצו.


בפתיחת המחצית השנייה, כשנראה היה שלטביה בדרך לשוויון, הגיע זהבי שוב ובבעיטה נהדרת קבע 0:2 בדקה ה-59. נאתכו בישל לזהבי את השער השלישי היפה אף הוא בדקה ה-80.



זהבי חוגג שלושער ענק בלטביה (אודי ציטיאט)


ערן זהבי ניצב בראש טבלת הכובשים במוקדמות יורו 2020 עם שבעה שערים בשלושה משחקים, כולל כאמור פעמיים שלושער, נתון מדהים לכל הדעות. ביום שני מצפה לישראל משחק חוץ קשה מול המוליכה פולין, והפעם זה יהיה בוודאי הרבה יותר קשה.
 



אוהדי נבחרת ישראל בריגה (אודי ציטיאט)



רוטנשטיינר והרצוג על הספסל בריגה (אודי ציטיאט)


מהלך המשחק
בדקה החמישית, הזדמנות טובה לישראל, כשזהבי הכניס כדור נהדר לרחבה לעברו של אלי דסה, המגן ניסה לנגוח אך הכדור ברח לו. בדקה העשירית, 0:1 לישראל. ערן זהבי עם בעיטה חופשית מ-20 מטרים, הוא לא התרגש מהחומה שניצבה מולו וסובב את הכדור לרשת הלטבית. בדקה ה-13, דור פרץ נפצע בהתנגשות ראשים עם שחקן לטבי, המשחק הופסק לטיפול בקשר שחזר אחרי כארבע דקות עם ראש חבוש.



פיו פיו של זהבי גם בלטביה (אודי ציטיאט)



זהבי וסבע חוגגים בריגה (אודי ציטיאט)


בדקה ה-20 עוד כדור חופשי לישראל, בדיוק מהנקודה ממנה כבש זהבי, החלוץ לקח שוב את הבעיטה, הפעם הכדור טס מעל השער. בדקה ה-29, זהבי מסר לסבע שהחזיר לו ברחבה, השוער הלטבי הקדים את החלוץ. חלפה עוד דקה, שוב סבע לזהבי שכבש, אך הקוון הרים דגל לנבדל. בדקה ה-37 בעיטה חזקה של זהבי מ-16 מטרים, השוער הלטבי זינק נהדר והדף לקרן. בדקה ה-43 עוד בעיטה של זהבי, שטיינבורס קלט. דקה בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה סבע בעט נהדר, השוער המקומי מנע שער.



דיא סבע בהתקפה (אודי ציטיאט)


לחץ של הלטבים עם פתיחת המחצית השנייה, כיאל וביטון הדפו פעם אחר פעם לקרן. הלטבים המשיכו ללחוץ, הרוש מנע שער בטוח ואז, בדקה ה-59, 0:2 לישראל. ניר ביטון הוליך התקפה מתפרצת ומסר אל כיאל שהגביה אל זהבי. החלוץ עצר את הכדור 17 מטרים מהשער, היתל בשומרו ובעט נהדר לרשת. בדקה ה-77, בעיטה אדירה של זהבי מ-20 מטרים, השוער הלטבי זינק והדף לקרן. בדקה ה-80, 0:3 לישראל. נאתכו שלח את זהבי שנכנס לרחבה ובעט מ-15 מטרים חזק לרשת.


הרכבים
ישראל: אריאל הרוש, אלי דסה, שרן ייני, לואי טאהא, ניר ביטון, עומרי בן הרוש (יונתן כהן, 81), דור פרץ, בירם כיאל (דן גלזר, 72), ביברס נאתכו, דיא סבע (בן שהר, 64), ערן זהבי.


לטביה: פאבלס שטיינבורס, ויטאליס מקסימנקו, מארציס אושס, קספרס דוברה, אולגס לאיזנס (ריטבארס רוגינס, 78), יאניס איקאוניקס (אנדרייס סיגניקס, 54), רוברטס סאבאלניקס, כריסטרס טוברס, ארתור קרשאוסקס (ולדימירס קאמש, 65), דניס ראקלס, ולדיסלבס גוטקובסקיס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי