הרצוג: "הגענו לפולין כדי להשיג לפחות נקודה, ננסה גם לתקוף"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | אודי ציטיאט

מאמן נבחרת ישראל והקפטן ביברס נאתכו התייצבו למסיבת עיתונאים לקראת המפגש בוורשה (שני, 21:45) במוקדמות יורו 2020: "רוצים לעשות את הצעד הבא. כולם מדברים על זהבי, אבל אנו זקוקים גם לדור פרץ"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הגיעה הערב (ראשון) לאצטדיון בוורשה במטרה לערוך את מסיבת העיתונאים ואת האימון המסכם לקראת המחזור הרביעי במוקדמות יורו 2020, נגד הנבחרת החזקה ביותר בבית – פולין (שני, 21:45), שצברה את תשע הנקודות האפשריות עד כה. עבור הכחולים-לבנים היה זה יום אמוציונלי, אחרי שבצהריים הם עוד ביקרו באנדרטת גשו ורשה ושמעו על סיפורי הגבורה מימי מלחמת העולם השנייה.

לאחר האימון המסכם, בו הצליח המגן השמאלי טאלב טוואטחה לערוך אימון חלקי, אחרי שלא היה כשיר למפגש בלטביה, החליטו הרצוג וצוותו לדון מחר באפשרות לפתוח איתו על חשבון עומרי בן הרוש, כשגם בשל כך לא תורגל הערב ההרכב. מעבר לכך, אם בכלל, נראה שלא יהיו שינויים ב-11 שניצחו 0:3 בלטביה משלושער של ערן זהבי.

במסיבת העיתונאים המאמן אנדי הרצוג אמר על היריבה: "הפילוסופיה שלי היא תמיד שהשחקנים ינסו להשיג את שלוש הנקודות, לא משנה מול מי ומתי. ברור שיהיה לנו קשה כי אנחנו פוגשים נבחרת מאוד חזקה הרחק מהבית, אבל אנחנו יודעים מה עלינו לעשות בהגנה ואני גם רוצה שהשחקנים שלי יגיעו עם ביטחון כדי לנסות לתקוף. בכדורגל של היום קל יותר לדעת דברים על היריבה וכמאמן אני תמיד צריך לחפש אחר פתרונות".

אם הוא מחפש להחזיק בכדור או לשחק על מתפרצות: "יהיה עלינו הרבה לחץ כי המשחק בפולין, אבל אני לא רוצה שנלך אחורה, אלא שננסה גם לתקוף, להיות אקטיביים ונלחץ. אנחנו אחרי שלושה משחקים שרשמנו בהם הופעות טובות. השחקנים צריכים ללמוד מכל סיטואציה, כי אנחנו פוגשים חלוצים מהטובים בעולם כמו לבנדובסקי, מיליק ופיונטק. אנחנו יודעים שיש לפולין 9 נקודות ושזו נבחרת שניצחה במקדוניה ובאוסטריה, אז ברור שיהיה קשה. לפולנים גם יתרון פיזי ונצטרך להיזהר ממצבים נייחים".

על מי מהנבחרות הלחץ גדול יותר: "אם אנחנו רוצים להעפיל אנחנו נצטרך לדעת להסתדר עם לחץ כזה. פולין כבר קרובה להעפלה ולנו יש שבע נקודות, אבל אני לא רוצה לומר שאין לנו מה להפסיד. יהיה משחק נהדר עם אווירה טובה בתקווה שנעשה את הצעד הבא ואנחנו כאן כדי להשיג לפחות נקודה. אני חושב שזה גם מה שהשחקנים רוצים ממני כמאמן שאשדר להם".


רוצה לשוב לפחות עם נקודה. הרצוג (אודי ציטיאט, ורשה)

יכולתו של ערן זהבי, מלך שערי המוקדמות: "אני מקווה שהוא ימשיך גם מחר באותה הדרך, אבל זה יהיה קשה. אנחנו כמובן זקוקים לו כדי שייצר מצבים ויבקיע, אבל חשוב לי לדבר גם על שאר השחקנים כי לכולם הייתה הופעה טובה בלטביה. כמובן שזהבי שחקן מנוסה ושכולם שמו לב אליו ומכירים אותו אחרי שכבש שבעה שערים בשלושה משחקים, אבל אני לא רוצה לשים עליו את הלחץ. נצטרך גם שחקנים אחרים שידעו לשנות את המשחק".


כשירותו של דור פרץ:
"שוחחתי איתו והוא מרגיש בסדר. הוא סיים את המשחק עם מספר תפרים, אבל המשיך לשחק. עבורי הוא אחד השחקנים הכי חשובים שלנו בזמן שכולם מדברים על זהבי, הוא שחקן שמוכן לעשות את הצעד הבא ואנחנו זקוקים לו בעיקר בזכות היכולות שלו לרוץ מרחבה לרחבה והכוח שלו".

נאתכו היה הראשון לדבר במסיבת העיתונאים, בפתיחתה אמר לאחר הניצחון על לטביה: "פגשנו נבחרת שידענו שאנחנו חייבים לנצח ועשינו את זה בצורה טובה. אנחנו נבחרת שרוצה להתקדם ולהגיע למקומות חדשים, אז לא נגיע במטרה להפסיד בתוצאה נמוכה, אלא כדי להוציא נקודה או נקודות".


הרצוג ונאתכו במסיבת העיתונאים בפולין (אודי ציטיאט, ורשה)

על היותו צ'רקסי שמוביל את הנבחרת כקפטן והיה עמה היום באנדרטת גטו ורשה: "אני מגיע מעם שגם כן עבר שואה בעברו ואני חושב שהיום זה היה אחד הרגעים – בתור קפטן בטוח וגם בתור שחקן – הכי מרגשים שהיו לי. הייתה אווירה אחרת. לא נותר לנו הרבה חוץ מלגנות דברים כאלה ואני שמח שהייתי שם עם הנבחרת הלאומית כדי לתת את הכבוד הראוי לאנשים שמגיע להם. אם זה מגדיל את המחויבות שלנו? אנחנו מדינה מיוחדת עם עבר מיוחד וברור שטקס כזה מציף את הרגשות, אבל אנחנו יודעים תמיד את העבודה שלנו".

היכולת הבינונית שהציגה פולין במשחקיה האחרונים, כולל בשישי במקדוניה: "שתי הנבחרות שיחקו באותו זמן והעומס הוא אותו דבר. גם שתי הנבחרות אחרי טיסה. פולין פייבוריטית בביתה, אבל אנחנו רוצים להוציא משהו מהמשחק".


נאתכו. "מהרגעים המרגשים" (אודי ציטיאט, ורשה)

כידוע, הנבחרת בהדרכת אנדי הרצוג עדיין ללא הפסד אחרי שלושה משחקים, במאזנה שני ניצחונות על אוסטריה ולטביה ותיקו ביתי נגד סלובניה, והמאמן האוסטרי של ישראל צפוי להכין את שחקניו גם לאפשרות שפולין תשנה מערך ותשחק מחר בחוד עם רוברט לבנדובסקי ועם קשישטוף פיונטק, במקום המערך בו שיחקה עד כה עם חלוץ אחד – מידע שקיבל הרצוג מאנשיו. 

הרכב משוער: אריאל הרוש, אלי דסה, שרן ייני, לואי טאהא, ניר ביטון, עומרי בן הרוש (טאלב טוואטחה), דור פרץ, בירם כיאל, ביברס נאתכו, דיא סבע, ערן זהבי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי