צפו בתקציר: ישראל חזרה למציאות עם 4:0 בפולין

נבחרת ישראל אכזבה
נבחרת ישראל אכזבה | אודי ציטיאט

מוקדמות יורו 2020: ערב מאכזב. רוברט לבנדובסקי בישל לפיונטק בדקה ה-35, ובדקה ה-55, כבש בעצמו מכדור עונשין מפוקפק. גרוסיצקי כבש את השלישי שתי דקות לאחר מכן, וטעות אומלה של הרוש הובילה לרביעי

(גודל טקסט)

ערב מאכזב בורשה. הנבחרת הגיעה מלאה ציפיות למשחק הרביעי במוקדמות יורו 2020 נגד המוליכה של בית ז' לאחר הניצחון 0:3 על לטביה ביום שישי, וקיוותה לשמור על המאזן נטול ההפסדים שלה, אך ציפיות לחוד ומציאות לחוד. כבר מפתיחת המשחק, הבדלי הרמות היו ברורים. הפולנים לחצו בחוזקה על ההגנה הישראלית, כשמהצד השני, ערן זהבי מנסה לכבוש בהתקפות מתפרצות.

בדקה ה-25, הכוכב של גוואנגז'ו אפילו היה יכול להעלות את הנבחרת ליתרון מפתיע, אך התמהמה עם הכדור ונבלם. לאחר 10 דקות, העונש הגיע. איבוד כדור של ביבראס נאתכו לרוברט לבנדובסקי במרכז המגרש, הוביל לכדור עומק מצוין לכוכב מילאן, קשישטוף פיונטק. החלוץ הפולני לא התבלבל מול אריאל הרוש וכבש את הראשון. 0:1 לפולנים במחצית.


פיונטק חוגג (אודי צטיאט)

המחצית השנייה נפתחה כפי שהסתיימה הקודמת. בדקה ה-55, כדור רוחב ניתז מהירך של שירן ייני אל היד, והשופט החליט להעניק לפולנים פנדל שנוי במחלוקת. לבנדובסקי ניצב מול אריאל הרוש בנקודה הלבנה ובעט באלגנטיות לפינה הימנית. 0:2 לפולנים. 2 דקות לאחר מכן, ההגנה הישראלית התפרקה. גרוסיקי קיבל כדור נהדר מהאוויר, שלח בעיטה מבלבלת לפינה הקרובה והכניע את אריאל הרוש שזינק רע. 0:3 לפולנים.

בדקה ה-83, חלוץ נאפולי, אלכסנדר מיליק ניצל טעות אומללה של הרוש, מסר לקאזדיור שעלה מהספסל וכבש בקלילות את הרביעי. 0:4 לפולין בסיום.
עד לסיום, הנבחרת הישראלית לא הצליחה להגיע למצבים מסוכנים.

בעקבות ההפסד והניצחונות של אוסטריה וסלובניה, המקום השני של ישראל בבית מתערער, וההפרש מאוסטריה עומד על נקודה, בעוד ההפרש מסלובניה עומד על 2 נקודות. הנבחרת תתפזר בחזרה מפולין ותתכנס שוב לצמד המשחקים נגד מקדוניה ואוסטריה.


שחקני נבחרת ישראל מתחממים בורשה (אודי צטיאט)


הצילום המסורתי של נבחרת ישראל בפתיחת המשחק (אודי צטיאט)


המאמן הלאומי, אנדי הרצוג בשירת ההמנון (אודי צטיאט)

מהלך המשחק
פתיחה עוינת אל מול הקהל הפולני בורשה, מספר פעולות חיוביות של מנור סולומון בדקות הראשונות. רגעים של בלבול בהגנת נבחרת ישראל לאחר 7 דקות. לבנדובסקי קיבל את הכדור וניצח את שירן ייני במאבק גופני, אך הכדור הורחק לקרן.

מצב מסוכן ראשון לפולנים לאחר 11 דקות. קריכוביאק ניסה לנצל רגע של שאננות בהגנת ישראל ובעט בחוזקה ממרחק של 25 מטרים מהשער, אך הכדור היה חזק מדי ונעצר רק ביציע. בדקה ה-14, בירם כיאל ניסה להפתיע את פביאנסקי מ-35 מטרים, אך הכדור היה חלש מדי ונעצר בקלות.

התקפה מתפרצת מסוכנת של הפולנים נעצרה אצל שירן ייני, נגיחה של לבנדובסקי הורחקה פעם נוספת לקרן. לאחר 20 דקות, ההגנה הישראלית מתמודדת בגבורה עם החוד האימתני של הפולנים. 


ההגנה הישראלית מתמודדת היטב עם החוד הפולני לאחר 20 דקות (אודי צטיאט)

הלחץ של הפולנים מתגבר. בדקה ה-22 גרוסיצקי הרים כדור מסוכן אך אריאל הרוש זינק קדימה והרחיק את הכדור למרכז המגרש.

הנבחרת מחזירה מלחמה. בדקה ה-23 בתום מבצע קבוצתי נהדר, בירם כיאל השאיר כדור נהדר לערן זהבי, אך החלוץ התמהמה יותר מדי עם הכדור ונעצר. דקה לאחר מכן, זהבי קיבל הזדמנות נוספת, אך שוב התמהמה ונעצר. בדקה ה-25, מנור סולומון יצא להתקפה מתפרצת, אך נחסם בפראות על ידי קריכוביאק שספג כרטיס הצהוב. 



פספוס אדיר לזהבי בדקה ה-24 (אודי צטיאט)

בדקה ה-35, נאתכו איבד את הכדור ברשלנות ללבנדובסקי במרכז המגרש, החלוץ של באיירן מינכן הכניס כדור עומק נהדר לפיונטק, שלא התבלבל והכניע את אריאל הרוש מקרוב. 0:1 לפולין.

בדקה ה-40, בירם כיאל ניסה להפתיע את פביאנסקי עם בעיטה שטוחה וחזקה ממחוץ לרחבה, אך השוער הפולני עצר בקלות. בדקה ה-43, ערן זהבי השתלט על כדור מהאוויר וניסה להפתיע עם מספרת, אך ללא הצלחה.

רגע לפני הירידה למחצית, התקפה מתפרצת קטלנית של פולין. רוברט לבנדובסקי דהר כל הדרך אל השער ונעצר בעבירה ע"י נאתכו ממש על קצה הרחבה. הקפטן ספג כרטיס צהוב, הבעיטה החופשית הלכה מעל השער.


סיום מאכזב למחצית. (אודי צטיאט)

הנבחרת פתחה את המחצית השנייה עם התלהבות וזהבי ההשתחרר באלגנטיות מגליק, אך החליק ברגע האחרון וההזדמנות הלכה לאיבוד. בדקה ה-54, כדור רוחב ניתז מהירך של שירן ייני לנגיעת יד והשופט החליט להעניק פנדל שנוי במחלוקת לפולנים לפולנים.

רוברט לבנדובסקי ניגש לנקודה הלבנה מול אריאל הרוש, בעט באלגנטיות לפינה הימנית והכפיל את היתרון של הפולנים. 0:2 לפולין בדקה ה-55.

הנבחרת מתפרקת. בדקה ה-57, גרוסיצקי קיבל כדור נהדר מהאוויר, שלח בעיטה לפינה הקרובה והצליח להכניע את אריאל הרוש שזינק רע. 0:3 לפולין


הנבחרת מתפרקת בורשה (אודי צטיאט)

בדקה ה-67, הנבחרת ניצלה משער נוסף. בלבול בהגנה השאיר את ז'לינסקי סנטימטרים מקו השער, אך הכדור הורחק בשנייה האחרונה. הפולנים ממשיכים להפעיל לחץ כבד מול 57,200 אוהדים בורשה. הנבחרת הישראלית התבטלה, ובדקה ה-83 גם נענשה.

אלכסנדר מיליק השתלט על איבוד כדור אומלל של אריאל הרוש, מסר את הכדור לקאדזיור, והחלוץ שעלה מהספסל בדקה ה-72, כבש בקלילות. 0:4 לפולין. בסיום


ערב מאכזב בורשה (אודי צטיאט)

הרכבים
נבחרת פולין: לוקאש פביאנסקי, ברטוש ברשינסקי, קמיל גליק, יאן בדנארק, תומאש קדזיורה, גז'גוז' קריכוביאק, מתאוש קליך (גורלסקי, 75), פיוטר ז'לינסקי, קמיל גרוסיצקי (דמיאן קאזדיור, 77), רוברט לבנדובסקי, קשישטוף פיונטק (אלכסנדר מיליק, 73)

נבחרת ישראל: אריאל הרוש, אלי דסה, לואי טאהא, שרן ייני, ניר ביטון (חאתם אבד אלחמיד, 82), עומרי בן הרוש, ביברס נאתכו, דור פרץ, בירם כיאל (אלמוג כהן, 56), מנור סולומון (דיא סבע, 72), ערן זהבי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי