בנין: "אתה יוצא למלחמה עם ביברס נאתכו והוא כבר לא שם"

ביברס נאתכו
ביברס נאתכו | אודי ציטיאט

כוכב העבר דיבר לקראת המשחק נגד מקדוניה הצפונית וביקר את הקפטן: "הקצב שלו ירד לחלוטין והוא לא בא לידי ביטוי בהגנה". על אלי דסה: "מסוגל להתעלות". על המערך: "אם בן הרוש יפתח בשמאל, לא תהיה התקפה"

(גודל טקסט)

טל בנין, קפטן נבחרת ישראל לשעבר ועוזרו של לואיס פרננדס בזמנו, דיבר הערב (רביעי) בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס להצבתו הצפויה של אלי דסה בהרכב, הירידה ביכולתו של הקפטן ביברס נאתכו והמערך איתו יפתח המאמן אנדי הרצוג.

בנין פתח את דבריו: "נכון להיום אין לנו יציבות בשום תפקיד. יש לנו בעיה במשחק ההגנה ובעמדת השוער. יש כמה בעיות. כשיש לך בעיה במשחק ההגנה, אתה צריך להעז יותר בחלק הקדמי. צריך לשחק עם הכלים ההתקפיים הכי חזקים שיש להם – גם אם זה אומר שזהבי, דאבור וחמד יפתחו ביחד. כשתגברנו את ההגנה, זה לא עזר. כשיש לך את טוואטחה ואת דסה זה משהו אחד. כשאין לך אותם, אתה לא מאוזן. כשאתה יוצא למלחמה ומשחק עם נאתכו בתור קשר אחורי אחרון כשאתה צריך ללחוץ ולהתגונן, נאתכו כבר לא שם. הוא לא בא לידי ביטוי במשחק ההגנה. הקצב שלו ירד לחלוטין. הוא כמעט ולא חוטף כדורים. מי שעובד יותר זה דור פרץ ששורף הרבה שטחים וגם בירם כיאל".

על דסה: "לא כל אחד יכול לשחק בנבחרת ישראל. אם אם יש שחקן שהוא מצוין בליגה, לא תמיד זה מתאים לנבחרת. יש שחקנים שיודעים מה זה אומר לשחק בנבחרת ישראל ומסוגלים להתעלות, אני חושב שאלי דסה הוא אחד כזה. זו הסיבה שהוא מקבל מהרצוג את האמון. אם הייתי במקומ הרצוג, לא הייתי רוצה לוותר על שחקן כמו דסה. כנראה שהוא מתאמן בצורה טובה ואני מאמין שהוא מסוגל לשחק".


"יודע מה זה לשחק בנבחרת ישראל". אלי דסה (אודי ציטיאט)

בנין הוסיף: "אני מסתכל על שחקנים שנמצאים כיום בנבחרת, בואו נחשוב כמה מהם נתנו שלוש או ארבע עונות טובות? אנחנו רואים שחקנים שעשו חצי עונה טובה. אין אחידות בכל מה שקשור לדרך המשחק. אין מספיק אפשרויות ולכן אי אפשר לוותר על שחקן כמו דסה. גם טוואטחה משמעותי וזה שהוא לא נמצא זו בעיה. ראינו לאחרונה את ההבדלים בין קבוצות אירופאיות לקבוצות ישראליות, זה נגמר ב-0:10. למה ללכת בכוח על שחקנים שהרצוג לא מאמין בהם? צריך להעריך אותו שהוא הולך עם השחקנים שלו".

על מואנס דאבור: "לגבי שחקנים שמתאמנים ולא משחקים, השאלה היא איפה הם מתאמנים. שחקן כמו דאבור שמתאמן בספרד והיה מלך שערים באוסטריה בוודאי לא שכח שום דבר בחודשיים ואפשר לסחוב במצב שלו. שחקן שלא נמצא במסגרת זה קצת בעייתי, אבל לדסה יש הזדמנות מצוינת להוכיח את עצמו. לאורך השנים הוא שיחק בכל הנבחרות ואני חושב שהוא יידע לעשות את ההפרדה. אין לנו הרבה אפשרויות אחרות".

על המערך: "אם ישחקו שלושה בלמים ובן הרוש על כנף שמאל, לא תהיה לנו התקפה. דסה יהיה היחיד שיעלה ולא יהיה איזון. במשחק כמו נגד מקדוניה הצפונית, יש לנו אפשרויות ואנחנו לא צריכים להתבטל. בשביל לשמור על סיכוי לעלות, צריך לנצח את שני המשחקים הקרובים. ארבע נקודות? אני אומר שאפשר לנצח גם את מקדוניה הצפונית וגם את סלובניה בחוץ".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי