צפו בתקציר: רק 1:1 לישראל נגד מקדוניה הצפונית

שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים | דני מרון

שער יתרון של ערן זהבי בדקה ה-55 לא הספיק ודווקא בדקות הטובות של הנבחרת, האורחת מצאה את השוויון דרך אריאן אדמי (64). אוסטריה תוכל לעלות למקום השני, אם תנצח מחר את לטביה

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הגיעה לפגרת הנבחרות הנוכחית כשהרבה שחקנים חשובים בסגל לא במומנטום חיובי, בלשון המעטה, והבעיות השתקפו על המגרש במשחק שהסתיים ב-1:1 מאכזב נגד מקדוניה הצפונית. 15,200 צופים הגיעו הערב (חמישי) לאצטדיון טרנר בתקווה לראות ניצחון שיבסס את מעמדה של הנבחרת במקום השני בבית 7, אבל מלבד דקות סבירות בפתיחת המחצית השנייה, הם קיבלו יכולת בינונית מצד חניכיו של אנדי הרצוג, שעלולים לרדת למקום השלישי אם אוסטריה תנצח מחר את לטביה.

חוץ מניסיון או שניים לא ממש מרתיעים מרחוק, ישראל לא סיכנה את השער במחצית הראשונה אבל קיבלה מתנה מהשוער היריב שכמעט והפכה ל-0:1. מואנס דאבור שלח פנימה כדור שנפל לרגליו לאחר הדיפה רעה של דימיטרייבסקי וניסיון של זהבי שנחסם, אבל השופט פסק כי חלוץ סביליה השתלט בעזרת ידו ופסל את השער.

אחרי ההפסקה, הנבחרת עלתה באנרגיות מחודשות ויצאה קדימה במטרה לכבוש את הראשון, שנכנס לאחר עשר דקות בזכות פריצה גדולה של סולומון באגף ימין ובישול לערן זהבי, שכבש מקרוב. אבל דווקא בשיא המומנטום, מקדוניה השיגה את השוויון דרך מצב נייח שסידר לאריאן אדמי נגיחה נוחה וקבע חלוקת נקודות מאכזבת. אוסטריה תוכל לעלות מחר למקום השני, אם תנצח את לטביה בביתה.

הרכבים
ישראל: 
אופיר מרציאנו, אלי דסה, חאתם עבד אלחמיד, אוראל דגני, לואי טאהא, עומרי בן הרוש (בירם כיאל, 60), ביברס נאתכו, דור פרץ, מנור סולומון, ערן זהבי, מואנס דאבור (תומר חמד, 75).

מקדוניה הצפונית: סטולה דימיטרייבסקי, אגזון בייטולאי, דארקו ולקובסקי, ויסאר מוסליו, סטפן ריסטבסקי, אזגיאן אליוסקי, אריאן אדמי, אניס בארדי (ספטן ספירובסקי, 83), בובאן ניקולוב, אליף אלמאס, איליה נסטורובסקי (גוראן פאנדב, 68).

מואנס דאבור מתווכח עם השופט לאחר פסילת השער. (דני מרון)
מואנס דאבור מתווכח עם השופט לאחר פסילת השער. (דני מרון)

מהלך המשחק
נאתכו היה הראשון לחפש את השער בנבחרת, עם בעיטה מחוץ לרחבה שעברה בין הרגליים של ולקובסקי, אבל דימיטרייבסקי קלט בקלות. בדקה ה-24, יציאה רעה של השוער האורח לכדור גבוה אפשרה לזהבי לכבוש מקרוב, הבעיטה של חלוץ גוואנגז'ו פגעה בשחקן הגנה והכדור הגיע לדאבור שכבש, אבל השופט פסל את השער עקב נגיעת יד. שתי דקות לאחר מכן בארדי בדק את הערנות של מרציאנו בבעיטה טובה מרחוק, השוער הגיב נהדר והדף לקרן.

בדקה ה-29 האורחים יצאו למתפרצת מסוכנת לאחר קרן של ישראל, אליוסקי דהר קדימה אבל הבעיטה שלו עברה ליד הקורה. נאתכו ניסה שוב מרחוק בדקה ה-33, אבל לא אתגר את דימיטרייבסקי. אחרי 45 דקות בינוניות, הקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה בשוויון 0:0.

ערן זהבי חוגג את ה-0:1. (דני מרון)
ערן זהבי חוגג את ה-0:1. (דני מרון)

הנבחרת הגיעה למצב המסוכן ביותר שלה שש דקות בתוך המחצית השנייה. דסה שלח כדור לרחבה, פרץ נגע בדרך, טאהא לא הצליח להשתלט אבל דאבור הגיע וסחט הדיפה לקרן בבעיטה חזקה. הדקות הטובות של הנבחרת לאחר החזרה מחדר ההלבשה עשו את שלהן: מנור סולומון פרץ באגף ימין, חלף על פני שני שחקנים והעביר את כדור הרוחב, ריסטבסקי לא הצליח להרחיק וזה הגיע לערן זהבי, שהעלה מקרוב את ישראל ל-0:1 בדקה ה-55.

הלחץ נמשך ובדקה ה-62 דאבור שלח כדור אלכסוני מסוכן, אבל דסה פספס אותו בסנטימטרים ולא הצליח להמשיך לרשת. דווקא בדקות טובות של ישראל, מקדוניה מצאה את השוויון. אליוסקי סובב כדור נייח בצורה נהדרת ואריאן אדמי הגיע אליו ראשון על מנת לנגוח פנימה את ה-1:1 בדקה ה-64.

עשרים דקות לקח לישראל לייצר מצב שיכול היה להחזיר את היתרון. כיאל כדרר מול הגנה צפופה ומצא את זהבי, שהוציא בעיטה מהמקום ואילץ את דימיטרייבסקי לזנק גבוה כדי למנוע מהחלוץ להשלים צמד. גוראן פאנדב כמעט כבש שער ניצחון דרמטי לזכות האורחים, כשהגיע לאחד על אחד נגד מרציאנו, אבל במקום לסיים הוא ניסה להעביר כדור רוחב וטאהא הרחיק. בסיום, 1:1 מאכזב בין ישראל למקדוניה הצפונית.

שחקני מקדוניה הצפונית חוגגים את שער השוויון. (דני מרון)
שחקני מקדוניה הצפונית חוגגים את שער השוויון. (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי