ערן זהבי: "יכולים לנצח בסלובניה, נתאבד על הנקודות"

ערן זהבי
ערן זהבי | דני מרון

הנבחרת התכנסה בשפיים לאימון אחרון לפני היציאה ללובליאנה, החלוץ אמר על הצהרת המאמן היריב: "זו מחמאה שהוא השווה אותי ללבנדובסקי". וגם: התקווה שסרביה ופינלנד יצליחו להפתיע ולקרב אותנו ליורו 2020

(גודל טקסט)

שחקני נבחרת ישראל ראו אמש (שישי) את נבחרת סלובניה מנצחת בביתה 0:2 את פולין, במקביל אוסטריה הביסה את לטביה ובעקבות המעידה ביום חמישי נגד מקדוניה הצפונית ב"טוטו טרנר", שוב מוצאת את עצמה ישראל בסיטואציה מסובכת בקרב על הכרטיס לטורניר גדול, הפעם על המקום השני שיוביל ליורו 2020.

עם זאת, שיחת היום בנבחרת היא האפשרות להעפיל למרות הכל ליורו 2020 דרך ליגת האומות – השחקנים יחזיקו אצבעות הערב וגם ייתכן שיצפו במשחק בין נבחרת סרביה לפורטוגל (21:45, ישיר בספורט4). אם סרביה תפתיע את פורטוגל וגם תצליח בסוף הקמפיין לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית בו אוקראינה בשלב זה ברחה לכולן, ובמקביל נבחרת פינלנד תשמור על המקום השני בבית שלה (מחר היא תארח את איטליה), אז ישראל תעלה אוטומטית לפלייאוף ליגת האומות.

לפני אימון הערב אמר ערן זהבי: "ראינו את תוצאות המשחקים אתמול, אבל אנחנו מתעסקים בעצמנו. יש לפנינו אימון חשוב ונגיע למשחק בסלובניה בתחושה ששום דבר לא השתנה – כי אנחנו צריכים לנצח גם אם סלובניה הייתה מאבדת נקודות. אולי זה אפילו לטובה שסלובניה ניצחה, כי זה פתח את הבית שגם פולין החזקה הפסידה. כל משחק הוא לגופו ואני מאמין שאנחנו יכולים לנצח בסלובניה, כמו שהם עשו לפולין אנחנו יכולים לעשות להם".


זהבי. "כמו שהם עשו לפולין, אנחנו יכולים לעשות להם" (דני מרון)

על הצהרות המאמן הסלובני שאם לבנדובסקי הפולני נעצר על ידם, גם הוא ייעצר: "זו מחמאה שהוא השווה בינינו, אבל אנחנו נבחרת ישראל נגד סלובניה ולא אני נגדם. המטרה היא לנצח ולפתוח את הבית עוד יותר, כי אסור לנו לאבד יותר נקודות. המטרה ברורה לכולם".


הספיגה ממצבים נייחים:
"השער של מקדוניה הצפונית היה הראשון שספגנו ממצב נייח, אולי השני, אבל עבדנו טוב על כך וזו פשוט הייתה הרמה מצוינת. זה יישמע כתירוץ כי זה שער שלא היינו צריכים לקבל, אבל זה קרה ועלינו להסתכל קדימה. יש שינוי בנבחרת, גם אם אנחנו פתאום במקום הרביעי. אנחנו יכולים להילחם על מקומות יותר גבוהים".

שער נוסף והוא ייכנס לשבעת המבקיעים הגדולים: "אני מאוד שמח על כך, זו ההרגשה הכי טובה שיש, אבל סיכומים נעשה בסוף".

על מנור סולומון: "לא סתם הוא במועדון כמו שחטאר דונייצק. אני ממליץ לו להישאר צנוע, עם רגליים על הקרקע, לתת הכל בכל אימון ולהמשיך להעז במשחקים באיזורים המסוכנים, כמו שהוא עשה נגד מקדוניה הצפונית".


סולומון וזהבי. "מנור צריך להמשיך להעז" (עדי אבישי)

האפשרות להעפיל למרות הכל דרך ליגת האומות: "ידענו גם אז שהשער שלי בליגת האומות היה חשוב, אבל כרגע אנחנו במוקדמות היורו ואנחנו רוצים להעפיל מפה. אם לא נצליח מפה, נסתכל על ליגת האומות. יש לנו צ'אנס ואנחנו צריכים להתאבד כדי לקחת את הנקודות האלה – אבל גם סלובניה תתאבד כי לא בטוח שתיקו טוב לה ואולי ככה נוכל לעקוץ ונקווה שזה יספיק לניצחון".

לאחר מכן גם תומר חמד התייצב מול המיקרופונים: "זה משחק שאנחנו צריכים לנצח, אבל גם לעשות את זה בדרך חכמה. תהיה לנו תוכנית משחק, זה לא שנלך על הכל או כלום מהדקה הראשונה. נבוא מוכנים ועם תוכנית בתקווה לעשות את המקסימום, כי נצטרך להיות בשיא שלנו. אם הפסד גומר את הסיפור? לא חושבים על זה ככה, אלא על הצד החיובי וכיצד אנחנו שומרים על הסיכויים. ברור שזה משחק עם חשיבות גדולה".

המשחק האחרון נגד מקדוניה הצפונית: "אנחנו לא יכולים להישאר תקועים על המשחק הזה. היו לנו רגעים טובים להכריע את המפגש, אבל שיחקנו נגד נבחרת שיודעת להעניש, נבחרת שברמה שלנו פחות או יותר והמשחקים האלה יכולים ללכת לפה או לשם. גם המשחק עכשיו בסלובניה יכול להסתיים בכל תוצאה".

על כך שהוא מחוץ להרכב: "כל אחד רוצה לפתוח, אבל יש בנבחרת שחקנים מצוינים. המאמן החליט ללכת עם ערן זהבי ועם מואנס דאבור ואנחנו החלוצים שעל הספסל מכבדים את זה. אנחנו מקווים לקבל דקות ולעזור ככל שניתן".


חמד. מכבד את החלטת המאמן וינסה לסייע מהספסל (דני מרון)

אנדי הרצוג וצוותו אולי היו מעודדים מהיכולת במחצית השנייה ב-1:1 שלשום, אולם שוב ספגה הנבחרת שער ממצב נייח לאחר עבירה לא מחויבת המציאות, דווקא בדקות הטובות שלה ולאחר שערן זהבי הצליח להקפיץ את "טוטו טרנר" כשכבש מבישול של מנור סולומון רק מספר דקות לפני כן. לאחר אימון הנבחרת הערב בשפיים, השחקנים כאמור עשויים לצפות בסרביה נגד פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו ויזכו למנוחה לקראת ההמראה מחר ב-12:00 לסלובניה.

מחר, לאחר הנחיתה בסלובניה, תגיע בערב הנבחרת לאצטדיון סטוז'יצה ותערוך שם את מסיבת העיתונאים ועוד קודם לכן את מסיבת העיתונאים, לקראת המשחק ביום שני (21:45 שעון ישראל). מיד לאחר שריקת הסיום תצא הנבחרת לשדה התעופה בלובליאנה ותשוב ארצה.


אנדי הרצוג באימון הערב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי