נחשף היעד שהציב וילי רוטשנטיינר לנבחרת הבוגרת של ישראל

אנדי הרצוג עם וילי רוטנשטיינר
אנדי הרצוג עם וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM והדף את הביקורות: "אני מבין שעונת הצייד החלה, יש לא מעט אנשים מתוסכלים. ישראל צריכה להיות בין 30 הראשונות בעולם תוך ארבע שנים". האזינו

(גודל טקסט)

שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל בישראל, דיבר הערב (שני) בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לתפקודו של המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר ואף חשף את היעד שהציב.

ברזל הדף את הביקורות: "אני מבין שעונת הצייד החלה בישראל. אם זה הפרומו, ירחם על כולנו השם מה מחכה לנו אם חס וחלילה הנבחרת לא תצליח. יש לא מעט אנשים מתוסכלים. כאשר מגיע בן אדם חדש לעסק, יש אנשים שמשלמים מחיר. לא כולם אוהבים אותך כשיש נהלים חדשים ואם כן, כנראה שאתה עושה משהו לא בסדר. וילי הגיע אחרי מסע חיפושים ארוך ואנחנו עדיין חושבים שהוא הבן אדם הנכון, אך מדובר בתהליך ארוך.

בכמה אימונים וישיבות של וילי הייתם? ביקרתם בבית הנבחרות? וילי נמצא עם הנבחרת בסלובניה כי אמרו לו להיות איתה. לכל נבחרת צעירה יש מאמן ומנהל שעובד איתה. וילי אחראי על הכל והוא יודע מה קורה שם, הוא עובד עם האנשים האלה כל יום. יש בכדורגל הישראלי נבחרת אחת שמכניסה כסף כדי לממן את כל הנבחרות האחרות וקוראים לה הנבחרת הבוגרת של ישראל – הנבחרת המשמעותית ביותר.

"וילי לא נכשל בשום דבר. להבדיל מרכלנים ומאנשים מתוסכלים, אני אומר שנעשה בנבחרת ישראל מהפך אדיר. אם היינו חושבים שהכדורגל הישראלי צריך קוסם, היינו פונים לדייוויד קופרפילד. היכולות והאיכויות של וילי הן בריצה למרחקים ארוכים ולכן חוזהו הוארך בשנתיים. התרומה שלו למה שקורה בנבחרת הבוגרת היא אדירה.


יעמוד ביעד שהציב? רוטנשטיינר (אודי ציטיאט)

"וילי הציב יעד – נבחרת ישראל צריכה להיות בין 30 הראשונות בעולם תוך ארבע שנים. לא הוא זה שהביא אותנו למקום ה-100. וילי הציב את היעד, ההנהלה אימצה אותו והיה ברור לכולנו שבקמפיין אחד לא נשיג אותו. ישנם יעדים נוספים. כשהוא הגיע הנבחרת הייתה במקום ה-98, כך שהמקום ה-30 הוא בהחלט הישג".

עתידו של אנדי הרצוג: "בסוף הקמפיין הוועדה ו-וילי יישבו ויחשבו ביחד. יש ועדה מקצועית ויש הנהלה. וילי הגיע והציג את התוכניות שלו לגבי הנבחרות. הוא זכה פעמיים לסטנדינג אוביישן וכולם אמרו לו 'תמשיך'. בשנה אחת אי אפשר לעשות קסמים והכדורגל הישראלי צריך הרבה יותר משנה. וילי הוא לא היחיד שקובע לגבי אנדי. הוא בא ואמר שהוא ממליץ עליו לצד מועמדים נוספים. למה להפיל הכל עליו? הבן אדם בא עם המלצות".

האם חל שינוי: "אם אלישע לוי ואלי גוטמן היו זוכים לנבחרת כמו זו שהעניק וילי להרצוג, הם היו אומרים לך שהסיכויים שלהם להצליח הרבה יותר גבוהים. זה רק ילך ויתעצם עם הזמן. קיים מבחן תוצאה, אני יודע, אבל יסתיים הקמפיין, וילי יישב עם הוועדה המקצועית והם ידונו בעתיד המאמן. אני מסתכל על איך הנבחרת עלתה לכל משחק, איך היא התנהלה ועל הסביבה התומכת. זה ייקח זמן, אל תבטלו אדם שלא מצליח ביום נתון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי