הרצוג: "קשה לשמור את השחקנים לצידך בלי לספק תוצאות"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | דני מרון

מאמן נבחרת ישראל לקראת המפגש בשבוע הבא באוסטריה: "יש לנו סיכוי שם, נצטרך לנצל את הטעויות של היריבה". וגם: על זימונו של דאבור לסגל, הצלחת הלגיונרים וביניהם וייסמן, סולומון ונאתכו והאפשרות שיאריך חוזה

(גודל טקסט)
משחקיה האחרונים של נבחרת ישראל אולי חיסלו סופית את סיכוייהם של אנדי הרצוג ושחקניו במוקדמות יורו 2020, כשהייתה זו בעיקר המעידה הביתית ב-1:1 נגד מקדוניה הצפונית שפגעה אנושות בחלום היורו, אבל ה-3:2 בסלובניה, משחק בו הנבחרת חזרה מפיגור כפול ונכנעה לשער בתוספת הזמן, היה כמו חץ נוסף בלב הנבחרת – ויחד עם זאת זו גם הייתה הופעה שהחזירה את אמון הציבור בנבחרת, הודות לכדורגל התקפי ומשחק לחימה ללא פשרות.


בשבוע הבא, כידוע, שוב ייצא לדרך סבב משחקים במוקדמות יורו 2020 כשהנבחרת תתארח ביום חמישי אצל אוסטריה החזקה ולאחר מכן תארח את לטביה ב"טרנר", והבוקר (חמישי) נערכה מסיבת העיתונאים הראשונה לקראת המפגשים, במהלכה המאמן אנדי הרצוג התייחס לחזרתו לאוסטריה והפעם כמאמן נבחרת לאומית יריבה, לזימונים החדשים שביצע ואי זימונו של איתן טיבי וכן לסיכויי הנבחרת לאור המצב הנוכחי בבית – כשהיא עם 8 נקודות במקום החמישי, במאזן זהה למקדוניה הצפונית, ובמרחק שלוש נקודות מסלובניה השנייה.


תחילה התבקש המאמן להתייחס לדיונים בימים אלה על האפשרות להאריך את חוזהו: "אני רוצה להתמקד רק בשני המשחקים הבאים של הנבחרת, אבל כמו שאמרתי בעבר – הכל תלוי גם בתוצאות. כשאתה מתחיל תהליך אז אתה רוצה להתקדם ולראות שכל השחקנים שלך מפנימים את הרעיונות שלך, אבל אם התוצאות לא מגיעות אז קשה לשמור את השחקנים מאחורייך. אם ניראה כמו נגד סלובניה אז מצבנו יכול יהיה טוב, אבל אסור לנו להמשיך לבצע את אותן טעויות שאנחנו עושים".



הרצוג. "אסור לנו להמשיך לבצע את אותן טעויות" (דני מרון)


עוד על עתידו: "צריך לדון בנבחרת ישראל, לא בעתידי. אנחנו רגע לקראת המשחקים לפני אוסטריה ולטביה ואלה הזדמנויות אחרונות עבורנו כדי להעפיל דרך המוקדמות".


אי זימונו של איתן טיבי לנבחרת: "הוא נראה טוב במשחקים האחרונים, אבל גם אוראל דגני היה טוב נגד אוסטריה ועשה עבודה טובה נגד מרקו ארנאוטוביץ', גם טאהא שיחק טוב וכעת בתקווה גם ניר ביטון חוזר ויוכל לעזור לנו".



הישראלים שמצליחים בחו"ל: "זה מצוין לראות שחקנים כמו מנור סולומון שהבקיע בליגת האלופות וביברס נאתכו שמגיע הפעם בכושר טוב יותר והוא כבר מבשל וכובש בפרטיזן. אבל גם למואנס דאבור מגיע להיות בסגל למרות שהוא עובר תקופה לא קלה. הוא שחקן שהיה כוכב באוסטריה וידוע שיש לו את היכולות כדי להיות בנבחרת".



טיבי. לא זכה להיות חלק מהסגל (דני מרון)


אם הוא מאמין שיש סיכוי לנצח בווינה: "תמיד קיים הסיכוי, ככה גם היה בפולין ובסלובניה. אנחנו פשוט חייבים לנצל את הטעויות של היריבות שלנו ולחשוב הרבה יותר על המשמעת הטקטית".


אם הוא שוקל לשנות את המערך: "ראיתם נגד סלובניה שאנחנו יכולים לשחק בשתי שיטות. אולי נשחק עם שני חלוצים, אולי עם שלושה, אנחנו נראה בימים הקרובים גם לפי כושר השחקנים ובתקווה שלא יהיו לנו פציעות. נצטרך את השחקנים בכושר טוב בעיקר נגד אוסטריה".


חזרתו לאוסטריה כמאמן נבחרת ישראל: "זה משחק מאוד מרגש והמשפחה שלי תהיה באצטדיון. כבר פגשתי את אוסטריה בסמי עופר ואצטרך גם הפעם להיות מפוקס ומקצוען בעבודה שלי כמאמן נבחרת ישראל, לדחוף את שחקניי ולעודד אותם לקבל את ההחלטות הנכונות. אנחנו צריכים נקודות בשביל הסיכוי להעפיל וברור שיהיה לנו מאוד קשה, אבל אני מאמין בכך".



דאבור. "ראוי להיות בסגל" (האתר הרשמי של סביליה)



יכולתו של שון וייסמן: "הוא שיחק טוב מאוד במשחקים הקודמים ובהחלט יש סיכוי טוב שהוא יפתח גם הפעם".


הראיון שהעניק אחרי סלובניה במהלכו טען שהישראלים לא מקצוענים: "תמיד אמרתי שאנחנו לא מקצוענים מספיק בכל הנוגע לצד הטקטי וזה מה שנצטרך לעבוד עליו גם באוסטריה, כי אנחנו ישר רצים קדימה ונותנים יותר מדי שטחים ליריבה. אני מדבר על ההחלטות שמתקבלות על כר הדשא במהלך המשחק". 


אם הוא חושש מארנאוטוביץ', הכוכב של אוסטריה: "משווים אותו לזלאטן איברהימוביץ' עוד מהנבחרות הצעירות כי הוא שחקן בסגנון דומה ובשנים האחרונות הוא גם התחיל להבקיע, זה הדבר שתמיד ביקרו אותו לגביו. הוא אחד השחקנים הכי טובים שיש לאוסטריה, אבל זו נבחרת עם עוד שחקנים רבים טובים והיא לא הנבחרת של ארנאוטוביץ' לבדו".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי