ניצחון על אוסטריה יבטיח להרצוג חוזה לשנתיים נוספות

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | מאור אלקסלסי

למרות שהסיכויים להעפיל ליורו 2020 דרך המוקדמות נחשבים לקלושים, בוועדה המקצועית מתכוונים להשאיר את המאמן עד 2022, כשההחלטה הסופית צפויה להתקבל לאחר המשחק בווינה. טוואטחה ישוב ל-11, סולומון ישחק באגף

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל נערכת למשחק החוץ הקריטי נגד אוסטריה שייערך הערב (חמישי, 21:45) באצטדיון ארנסט האפל. לצוות המקצועי ברור כי רק ניצחון ייתן לנבחרת סיכוי להעפיל דרך סיבוב המוקדמות ליורו 2020 ויאפשר למנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר להגיש למאמן האוסטרי אנדי הרצוג חוזה לשנתיים נוספות.

יחד עם רוטנשטיינר, גם אנשי הוועדה המקצועית בראשותם של אלי אוחנה, דרור קשטן, מורן מאירי, דודו אוואט ומנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר ממתינים עם ההחלטה להציע להרצוג קמפיין נוסף, אולם גורם בהתאחדות לכדורגל אמר לספורט1: "קיימת החלטה עקרונית שאנדי הרצוג ימשיך עוד שנתיים ובמהלך תומך המנהל רוטנשטיינר. אין כרגע שום כוונה לחפש מחליף ישראלי או זר במקום הרצוג. ניצחון על אוסטריה יהפוך את הימים הבאים לזמן הנכון להציע לו את החוזה החדש".

הרצוג כבר הבהיר כי הוא מעוניין להישאר בתפקיד, אבל הוא יודע שהדבר תלוי בוועדה המקצועית ועל אף שהנבחרת נמצאת במקום החמישי, הוא זוכה להוקרה מקצועית וכאמור ישנו רצון להאריך את חוזהו לשנתיים נוספות.

ובחזרה להכנות לקראת נבחרת אוסטריה. על פי השיחות הראשונות עם הצוות המקצועי לאחר האימון המסכם אמש וגם הבוקר בבית המלון בווינה, המאמן אינו שלם על ההרכב המסתמן. החלוץ מרקו ארנאוטוביץ', שכבש צמד בסמי עופר, הוא גורם הדאגה העיקרי עבור הרצוג, שעדיין לא בטוח לגבי המערך האחורי שתרגל. אנדי הרצוג מדבר עם הצוות המקצועי על מרסל סביצר ולנטינו לזרו ויוליאן באומגרטליגר כמי שיהיו הדומיננטיים בהפעלתו של ארנאוטוביץ' בתוך ומחוץ לרחבה.


הדאגה העיקרית של אנדי הרצוג. מרקו ארנאוטוביץ' עם שרן ייני ואוראל דגני (מאור אלקסלסי)

מי שעשוי לפתוח בהרכב הוא בלם מכבי תל אביב איתן טיבי, אבל הצבתו בהרכב תגרום לניר ביטון לזוז לחוליית הקישור. מי שסומן כשחקן המפתח בחוליית הקישור הוא דן גלזר. הרצוג הסביר כי הוא זקוק ללוחם במרכז המגרש כדי לעצור את המעבר של האוסטרים קדימה. הרצוג הבהיר: "דן גלזר הוא שחקן מאוד איכותי למשחק כזה".

בנבחרת מתכננים להשיב את טאלב טוואטחה לעמדת המגן השמאלי, למרות שלא שיחק בחודשיים האחרונים ורק לאחרונה חתם בלודוגורץ הבולגרית. בנבחרת הסבירו: "זוכרים את הניצחון על אוסטריה בחיפה ואת המאמץ האדיר של שחקני הנבחרת בניצחון 2:4 בסמי עופר. הערב השחקנים יהיו זקוקים למאמץ גופני כפול כי אוסטריה יותר מוכנה למשחק ושחקניה לא שוכחים את ההפסד בחיפה".


ישוב להרכב של נבחרת ישראל. טאלב טוואטחה (מאור אלקסלסי)

מי שיפתח בוודאות הוא הקשר מנור סולומון שבימים האחרונים תורגל בשני האגפים, היכן שהוא רגיל לשחק במדי שחטאר. סולומון שוחח מספר פעמים עם הרצוג והבהיר לו את העדיפות שלו על המגרש. המאמן האוסטרי עשוי לבקש מסולומון לשמור את אנדראס אולמר שמתוכנן להחליף את דויד אלבה הפצוע.

הצוות המקצועי תרגל מערכים ושינויים בהתאם למהלכי משחק והתוצאה שתהיה על המגרש, כך שמבחינת הצוות המקצועי למרות העדיפות בהרכב של שון וייסמן על פני מואנס דאבור בנבחרת אמרו כי באוסטריה מכירים היטב את השניים ולא משנה מי יעלה לצידו של ערן זהבי.


שון וייסמן. באוסטריה כבר מכירים אותו היטב (אודי ציטיאט)

זהבי עצמו מרוכז כולו במשחק וחבריו טוענים כי הוא מאמין בכל ליבו כי ישראל תנצח הערב את אוסטריה. בצד האוסטרי כמובן בעיקר מדברים על מלך שערי קמפיין המוקדמות ועל השמירה ההדוקה שצפויה להיות נגדו.

הקפטן ביברס נאתכו סובל בתקופה האחרונה מכאבים בקרסול וטופל על ידי רופא הנבחרת מרק רוסנובסקי שהבטיח כי הקפטן כשיר ומוכן למשחק. כל נושא צום יום כיפור כבר ירד מהפרק ולא נמצא במחשבות של השחקנים והצוות המקצועי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי